On meidän kaikkien syy, että Suomi on paska maa asua ja elää
Olisitko SINÄ valmis auttamaan muita? Olisitko valmis hyväksymään erilaiset perheet ja elämäntilanteet? Olisitko valmis maksamaan vaikka prosenttiyksikön vielä enemmän veroja, jos se summa menisi suoraan esim. mielenterveystyöhön tai lastensuojeluun?
Mitä pieniä tekoja olisit valmis tekemään jotta Suomi muuttuisi edes vähän henkisesti paremmamksi paikaksi elää?
Voisitko pitää ovea auki lastenvaunuja työntävälle vanhemmalle?
Voisitko tervehtiä naapuriasi?
Voisitko auttaa ystävääsi, jolla on rankka elämänvaihe?
Osaisitko itse ottaa apua vastaan?
Kommentit (64)
Tuo viimeinen kysymys on minusta paras.
Ja silti tämä paska maa on yksi maailman ja maailmanhistorian parhaita paikkoja elää.
Kamala maailma.
Suomi on maa jossa hymyileviä ihmisiä pidetään mielisairaina, kertoo kaiken oleellisen tästä maasta. Joku kirjoitti mielipidekirjoituksen jossa piti naapureiden tervehtimistä ahdisteluna. Vähän aikaa sitten luin täältä avauksen jossa joku piti vanhusta pervessinä pedofiilina kun oli tervehtinyt lapsia.
Monet ihmiset ovat vainoharhaisia hysteerikkoja ja se tarttuu muihinkin ihmisiin.
Ps.En ole ikinä kuullut kiitosta tai saanut edes hymyä jos olen jollekin naiselle oven avannut kun hän rattailla menee sisään kauppaan. Vihaisia katseita ja naama norsunvitulla kulkevia ihmisiä tämä maa on täynnä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:12"]
Suomi on maa jossa hymyileviä ihmisiä pidetään mielisairaina, kertoo kaiken oleellisen tästä maasta. Joku kirjoitti mielipidekirjoituksen jossa piti naapureiden tervehtimistä ahdisteluna. Vähän aikaa sitten luin täältä avauksen jossa joku piti vanhusta pervessinä pedofiilina kun oli tervehtinyt lapsia.
Monet ihmiset ovat vainoharhaisia hysteerikkoja ja se tarttuu muihinkin ihmisiin.
Ps.En ole ikinä kuullut kiitosta tai saanut edes hymyä jos olen jollekin naiselle oven avannut kun hän rattailla menee sisään kauppaan. Vihaisia katseita ja naama norsunvitulla kulkevia ihmisiä tämä maa on täynnä.
[/quote]
Onneksi sinä näköjään ajattelet positiivisesti.
Suomi olisi parempi maa jos täällä maksettaisiin vähemmän veroja.
Sosialistit ovat vieneet tämän maan rappiolle.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:12"]
[/quote]
Onneksi sinä näköjään ajattelet positiivisesti.
[/quote]
Kerroin miten koen tämän maan ja ihmiset joskus. Yritän olla positiivinen ja iloinen vaikka se vaikeaa välillä on. Tästä maasta puuttuu oikeasti yhteisöllisyys, jokaisesta ihmisestä halutaan ajatella pahinta mahdollista. Näen näitä asenteita keskustelufoorumeilla ja elämässä ihan koko ajan. Ei siinä paljon auta vaikka minä olisin kuinka positiivinen, kohtelias tai iloinen, kun ihmiset tulevat joka päivä tännekin tuomaan pahaa oloa, leimaamista ja hysteriaa.
Ihmettelen joskus kuinka ihmiset uskaltavat edes ulos lähteä asunnostaan kun luen näitä juttuja, niin paljon tuntuu pelkoa, hysteriaa ja ennakkoluuloja olevan maassa jota kaikilla mittareilla pidetään yhtenä maailman turvallisimpana.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:51"]
Olisitko SINÄ valmis auttamaan muita? Olisitko valmis hyväksymään erilaiset perheet ja elämäntilanteet? Olisitko valmis maksamaan vaikka prosenttiyksikön vielä enemmän veroja, jos se summa menisi suoraan esim. mielenterveystyöhön tai lastensuojeluun? Kyllä
Mitä pieniä tekoja olisit valmis tekemään jotta Suomi muuttuisi edes vähän henkisesti paremmamksi paikaksi elää? Kuulun juuri niihin mielenvikaisiksi leimattuihin ihmisiin, jotka pitävät ovea auki, auttavat lastenrattaiden nostamisessa bussiin, juttelevat koiraa ulkoiluttaessaan alueen yksinäiselle vanhukselle, tervehtivät bussipysäkillä tuttuja naamoja (vuodesta toiseen samat naamat odottavat bussia ko pysäkllä), kiittävät bussikuskia jäädessään pysäkillä pois, hymyilevät ja juttelevat lapsille jne
Voisitko pitää ovea auki lastenvaunuja työntävälle vanhemmalle? Voin ja pidänkin
Voisitko tervehtiä naapuriasi? Voin ja tervehdinkin
Voisitko auttaa ystävääsi, jolla on rankka elämänvaihe? Voin ja autankin
Osaisitko itse ottaa apua vastaan? Kyllä vain. Monesti joudunkin pyytämään apua muilta ihmisiltä, ihan tuntemattomiltakin, koska olen lyhyt enkä ylety kaupoissa ylimmille hyllyille.
[/quote]
Jokainen kun huolehtisi sen oman lähipiirin hyvinvoinnista, niin siinähän se olisi. Kaikkiin huolehtisi. Ettei vanhemmat hurisisi muualla ja lapset yksin, kun aikuisilla niin kiire.
sitten siiitä isommasta piiristä vois hulehtimann. Vanhukset ja naapuri.
Tervehtiminen ja kiitos!. Perusjutut.
se on joo jännää...että kiitos on joiltakin unohtunut.
mä kyl saatan silti sanoa ole hyvä...jos autan, jos ei tajua sanoa kiitosta. Ne in yksinkertaisia juttuja, millä hyvän tai pahan mielen henkäyksen voi saada aikaan.
ihan tavallinen välittäminen...
se kuun haluaminen taivaalta helposti unohduttaa tän lähellä olevan.
kehu itseäsi...aloita sillä. Mistä tykkäät. Siirrä sitten se ajattelu eteenpäin .
Olisitko SINÄ valmis auttamaan muita?
Jonkin verran kyllä, vastavuoroisuutta unohtamatta.
Olisitko valmis hyväksymään erilaiset perheet ja elämäntilanteet?
Hyväksynkin, vaikken kaikkien valintoja pidäkään millään muotoa järkevinä, tutuille en sano asiasta päin naamaa, mutta ylesiesti saatan kotona päivitellä.
Olisitko valmis maksamaan vaikka prosenttiyksikön vielä enemmän veroja, jos se summa menisi suoraan esim. mielenterveystyöhön tai lastensuojeluun?
En, otetaan sieltä oopperan ylläpidosta ja muusta tarpeettomasta.
Mitä pieniä tekoja olisit valmis tekemään jotta Suomi muuttuisi edes vähän henkisesti paremmamksi paikaksi elää?
Minä viihdyn, mutta mitä pienia juttuja haluaisit että tekisin?
Voisitko pitää ovea auki lastenvaunuja työntävälle vanhemmalle?
Teenkin näin.
Voisitko tervehtiä naapuriasi?
Tervehdin, jutellaan joskus muutama sana, tyhjennetään postilaatikkoa reissun ajan.
Voisitko auttaa ystävääsi, jolla on rankka elämänvaihe?
Olen näin tehnytkin.
Osaisitko itse ottaa apua vastaan?
Pidän yksityisyydestäni. Vaikea kuvitella perheeseemme tilanne, jossa tarvitsisimme ulkopuolista apua.
Ilmeisesti ap:n kansainvälinen kokemus on jäänyt varsin ohueksi. Tuskin kukaan, joka on maailman menoon tutustunut Suomen ulkopuolella enemmän kuin riemulomaturistina, tuollaista "paska maa" -arviota esittää. Paitsi ehkä joku kulttuurishokkia poteva expat, joka lievittää tuskaansa haukkumalla vanhaa kotimaataan.
Jos Suomi on paska maa asua ja elää, niin koko muu maailma on suorastaan helvetti.
Suomeen tasoltaan verrattavia valtioita ovat muutamat Euroopan valtiot. Euroopan ulkopuolelta ei löydy samanlaista turvaa. Ei, Thaimaassa ei ole ihanaa asua, vaikka siellä onkin NIIIN fantsua ja huoletonta käydä viikon lomalla. Sivistysmaista pois muuttavat ainoastaan sellaiset ihmiset, jotka haluavat elää rikkaiden kuplassa, siis aidatulla ja vartioidulla rikkaiden asinalueella ja sulkea silmänsä eriarvoisuudelta, prostituutiolta ja korrptiolta. Sitten voidaan päivittää naamakirjaan, miten ihanan rentoa on asua Thaimaassa. Keskivertothaimaalainen voisi olla eri mieltä. t. Thaimaassa hetken työn vuoksi asunut, never again
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:57"]
Ilmeisesti ap:n kansainvälinen kokemus on jäänyt varsin ohueksi. Tuskin kukaan, joka on maailman menoon tutustunut Suomen ulkopuolella enemmän kuin riemulomaturistina, tuollaista "paska maa" -arviota esittää. Paitsi ehkä joku kulttuurishokkia poteva expat, joka lievittää tuskaansa haukkumalla vanhaa kotimaataan.
[/quote]
Totta. Elämisen laatua mitataan ja vertaillaan kymmenillä mittareilla kymmenissä tutkimuksissa. Suomi ja muut Pohjoismaat sijoittuvat aina hyvin tai erinomaisesti. Tämän tietenkin moni teilaa väärin tutkituksi sillä perusteella, että sataa räntää ja naapurin ämmä oli taas kiukkuisen näköinen. Toista se on muualla maailmassa!
Dissaaminen ja negailu on ihmisten elämäntapa. Näkyy hyvin palstoilla. Positiivista sanotaan lähinnä selfieihin ja muuhun itsekorostukseen.
Mua eniten ahistaa Suomessa, se miten suomalaiset eivät itse arvosta omaa maataan, kansaansa ja sen perinteitä. Vingutaan sitä, että suurimman osan vuotta on paska keli, vain heinäkuun helteet kelpaa, pitää päästä lämpimään lomailemaan 20 kertaa vuodessa. Vingutaan myös, että suomalaiset on juntteja ja yrmeitä ja mitä kaikkea muuta negatiivista. Jos ahdistaa asua täällä, niin muuttakaa pois, sinne lämpimään hymyilemään ja leikkimään kylttyrelli-elliä! Kukaan ei pakota asumaan näin paskassa maassa.
Minä viihdyn oikein hyvin ympäri vuoden, pidän suomalaisista, suomalaisesta ruuasta ja suomalaisesta "junttikulttuurista" metsäläisyydestä ja suomalaisesta ajattelutavasta noin yleisesti. Ahdistaa vain ja ainoastaan tyytymättömät ihmiset, jotka eivät tajua sitä, että itsekin ovat juuriltaan juntteja metsäläisiä vaan yrittävät esittää jotain muuta.
Yhyy, naapuri ei hymyillyt minulle, tää on maaiman paskin maa!!!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:05"]
Jos Suomi on paska maa asua ja elää, niin koko muu maailma on suorastaan helvetti.
Suomeen tasoltaan verrattavia valtioita ovat muutamat Euroopan valtiot. Euroopan ulkopuolelta ei löydy samanlaista turvaa. Ei, Thaimaassa ei ole ihanaa asua, vaikka siellä onkin NIIIN fantsua ja huoletonta käydä viikon lomalla. Sivistysmaista pois muuttavat ainoastaan sellaiset ihmiset, jotka haluavat elää rikkaiden kuplassa, siis aidatulla ja vartioidulla rikkaiden asinalueella ja sulkea silmänsä eriarvoisuudelta, prostituutiolta ja korrptiolta. Sitten voidaan päivittää naamakirjaan, miten ihanan rentoa on asua Thaimaassa. Keskivertothaimaalainen voisi olla eri mieltä. t. Thaimaassa hetken työn vuoksi asunut, never again
[/quote]
Oh, koulutettuna maahanmuuttajana moniin eurooppalaisiin ja Euroopan ulkopuolisiin maihin muutto kannattaa ehdottomasti. Töitä riittää, sosiaaliturva toimii järkevästi ja usein mm. lapsilisät paljon paremmat kuin Suomessa. Lisäksi varsinkin terveydenhoito on useissa maissa selkeästi parempi. Siihen lisänä kaikki hinnat ja verot niin avot.
Suomi vetää vain rupusakkia, mutta ei koulutettuja asiantuntijoita.
Sopivankokoinen talvisota tekisi tälle maalle vain hyvää. Opittaisiin taas arvostamaan sitä, mitä meillä on.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:12"]
Mua eniten ahistaa Suomessa, se miten suomalaiset eivät itse arvosta omaa maataan, kansaansa ja sen perinteitä. Vingutaan sitä, että suurimman osan vuotta on paska keli, vain heinäkuun helteet kelpaa, pitää päästä lämpimään lomailemaan 20 kertaa vuodessa. Vingutaan myös, että suomalaiset on juntteja ja yrmeitä ja mitä kaikkea muuta negatiivista. Jos ahdistaa asua täällä, niin muuttakaa pois, sinne lämpimään hymyilemään ja leikkimään kylttyrelli-elliä! Kukaan ei pakota asumaan näin paskassa maassa.
Minä viihdyn oikein hyvin ympäri vuoden, pidän suomalaisista, suomalaisesta ruuasta ja suomalaisesta "junttikulttuurista" metsäläisyydestä ja suomalaisesta ajattelutavasta noin yleisesti. Ahdistaa vain ja ainoastaan tyytymättömät ihmiset, jotka eivät tajua sitä, että itsekin ovat juuriltaan juntteja metsäläisiä vaan yrittävät esittää jotain muuta.
[/quote]
Hyvin sanottu! :) Minusta nyt on ihana vuodenaika, kun jouluvalot tuikkivat pimeässä. Minusta on ihanaa, että Suomessa on hiljaisuutta ja yksityisyyttä. Kaikki osaavat lukea ja kirjoittaa.
Siskoni harrastaa tätä valitusta jatkuvasti ("Suomi paska/juntti/alkoholisti maa" "Helsinki on ainoa edes jotenkuten kaupunki") mutta nykyisin olen vain vastannut että muuta sitten pois. Siitäkös se raivari alkoi "Miten mä voisin muuttaa, kun olen äidinkielen opettaja!" Olisikohan kannattanut miettiä asiaa alaa valitessa... :D
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:15"]
Sopivankokoinen talvisota tekisi tälle maalle vain hyvää. Opittaisiin taas arvostamaan sitä, mitä meillä on.
[/quote]
Täsmälleen samaa mieltä.
Joka kerta kun olen tähän yli kalliseen, robottimaiseen, ei yhteisölliseen yhteiskuntaan tullut, kaikki luovuus ja inspiraatio on sielustani kadonnut. Ei ihme että suomalaiset ryypäävät eivätkä osaa enää hymyillä.
Suomi ei ole hyvinvointi yhteiskunta. Hyvinvointi yhteiskunnissa nuoret ei ole eristäytyneet ja epävarmoja ja itsemurha lukemat ei ole maailman kärkipäätä.