Juoma jota et enää koskaan juo?
Kommentit (128)
Cranberry Vodkan yliannostus risteilyllä. Makasin pää pöntössä enkä päässyt muiden mukana Tukholmaan.
Näyttää siltä että lähes jokainen kommentoija on joskus juonut jotain liikaa.
Niin paljon että päihtynyt juomasta, ja joutunut sen oksentamaan pois, ja kärsinyt mielettömästä päänsärystä ja krapulasta.
Alkoholissa ei ole mitään pahaa, jos sitä nautitaan oikein. Kaikissa Etelä-Euroopan maissa juodaan lähes päivittäin erittäin mietoja viinejä. Kohtuullisesti noin vajaa lasi ruuan kanssa.
Suomessa viini on käytössä myös juhla-aterioilla.
Huomaa myös selvästi että kommentoijat ovat nuoria ja kokemattomia alkoholin käytössä.
Vain makeaa alkoholia on kokeiltu ja siitä humalluttu, eipä ihme että on tultu erittäin sairaaksi.
Juuri nuo sisältävät eniten lisä-ja väriaineita.
Laadukas puna-ja valkoviini ruuan kanssa on ok. Sitä voi ottaa aterialla vain mininimi annoksen.
Samoin laadukas konjakki ja viski 4 cl on upea päätös hyvälle illallisille kahvin kanssa.
Surullista on se, että meillä suomalaisilla alkoholin juominen on niin usein humalahakuista.
Näin jää syrjään kaikki ne hienot makuaistumukset, mitä hyvästä konjakista, pienestä, vaikkapa vain 2 cl:n hörpystä lakkalikööriä jälkiruuaksi ynnä muut, jää kokonaan kokematta.
Glögin voi keittää myös itse, jolloin siihen ei tule mitään ylimääräisiä lisä-säilytys tai väriaineita.
Glögiin ei ole pakko lisätä alkoholia.
Itse laitan erikseen pienen kannun jouluaattona, josta jokainen voi lisätä pienen tipan konjakkia tai brandya omaan glögiinsä. Perusglögin keitän itse mustaviini-mustikasta- pihlamarjoista, jonka maustan jouluisesti miedosti ja tietenkin sokeria joukkoon jonkin verran. Se on aina alkoholiton.
Konjakin ja brandyn voi lisätä glögiinsä ne jotka sitä haluavat terästää.
Salmari, Hot shot ja hattu-Tequila. Terveisiä ysäriltä🤢
Gini, viski ja olut. Vain kirkasta vissyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä että lähes jokainen kommentoija on joskus juonut jotain liikaa.
Niin paljon että päihtynyt juomasta, ja joutunut sen oksentamaan pois, ja kärsinyt mielettömästä päänsärystä ja krapulasta.
Alkoholissa ei ole mitään pahaa, jos sitä nautitaan oikein. Kaikissa Etelä-Euroopan maissa juodaan lähes päivittäin erittäin mietoja viinejä. Kohtuullisesti noin vajaa lasi ruuan kanssa.
Suomessa viini on käytössä myös juhla-aterioilla.
Huomaa myös selvästi että kommentoijat ovat nuoria ja kokemattomia alkoholin käytössä.
Vain makeaa alkoholia on kokeiltu ja siitä humalluttu, eipä ihme että on tultu erittäin sairaaksi.
Juuri nuo sisältävät eniten lisä-ja väriaineita.
Laadukas puna-ja valkoviini ruuan kanssa on ok. Sitä voi ottaa aterialla vain mininimi annoksen.
Samoin laadukas konjakki ja viski 4 cl on upea päätös hyvälle illallisille kahvin kanssa.
Surullista on se, että meillä suomalaisilla alkoholin juominen on niin usein humalahakuista.
Näin jää syrjään kaikki ne hienot makuaistumukset, mitä hyvästä konjakista, pienestä, vaikkapa vain 2 cl:n hörpystä lakkalikööriä jälkiruuaksi ynnä muut, jää kokonaan kokematta.
Glögin voi keittää myös itse, jolloin siihen ei tule mitään ylimääräisiä lisä-säilytys tai väriaineita.
Glögiin ei ole pakko lisätä alkoholia.
Itse laitan erikseen pienen kannun jouluaattona, josta jokainen voi lisätä pienen tipan konjakkia tai brandya omaan glögiinsä. Perusglögin keitän itse mustaviini-mustikasta- pihlamarjoista, jonka maustan jouluisesti miedosti ja tietenkin sokeria joukkoon jonkin verran. Se on aina alkoholiton.
Konjakin ja brandyn voi lisätä glögiinsä ne jotka sitä haluavat terästää.
Yyyyyy olet niin paljon meitä parempi ja kaikentietävä👍
Apfelkorn, hyi sss…….na
Tuli vedettyä kunnon yrjökännit sillä joskus opiskeluaikoina 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
tallinnasta tuotua mitä tahansa 80% kirkasta.
Juu, 60 % Vodka, joka sulatti muovisen juomamukinkin...
Nyt muistuukin mieleeni kamala litku, jota köyhinä opiskelijoina ysärin laman aikana tehtiin: appelsiinikilju. Siihen tuli kaupan appelsiinitäysmehua ja sokeria ja annettiin käydä.
Aika hmm... omalaatuinen makuelämys. Oksu oli eksoottisen keltaista ja maku hedelmäinen.
Pisang ambon 🤢 cosmopolitan 🤮 caipiroska
Maito. Yksikään yli imeväisiän oleva ihminen ei tarvitse maitoa, varsinkaan minkään muun eläimen kuin ihmisen. Hyi saakeli.
Limsat ja energiajuomat. Teollisen makuisia epämääräisiä ylimakeita litkuja joista kukaan ei taida tietää, mitä ne oikeasti sisältävät (esim. Mountain Dew).
Ylimakeat "siiderit". Siiderin kuuluu olla kuivaa ja oikeasti omenasta tehtyä.
Kookosvesi. Eka kerta oli se kerta liikaa.
Lonkero. Oksentelusta ei meinannut tulla loppua seuraavana aamuna.
Vielä tänäkään päivänä en pysty juomaan greippilimsaa saati lonkeroa. Tästä traumasta on aikaa 35 vuotta.
Salmari. Join kerran nuorena sitä liikaa. En oksentanut siitä, mutta ei ole 20 vuoteen pystynyt sitä juomaan. Ei ole käynyt mielessäkään.
Glögi. Voi miksi mulle annetaan glögipulloja joululahjakasseissa. Säilytän niin pitkään että vanhenevat ja sitten viemäriin menevät.... ovat niin ällön imeliä litkuja.
Kossukolaa en juo, en myöskään matcha-teetä.
Jägermeister yrttiviina.