Miksi naiset ei hakeudu automyyjiksi?
Eikö naiset ymmärrä autoista eivätkä osaisi esitellä auton ominaisuuksia asiakkaalle?
Kommentit (49)
Saan parempaa palkkaa muualla. T. nainen, insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Helsingin entinen apulaispormestari on työuransa alkuvaiheilla toiminut automyyjänä.
Itseäni ei vähempää voisi kiinnostaa. Olen kouluttautunut ammattiin, joka tarjoaa ihan toisenlaisia tehtäviä.
Eli et myy mitään ja heiluttelet käsiäsi kun et kerran osaa nimetä alaasi :D
Ei naiselta autoa kirjoitti:
Nainen automyyjänä ei ole uskottava. En ostaisi uutta autoa kyllä naiselta. Uskottavuus menee mikäli autoa on nainen myymässä.
Yllä näette perustelun sille, miksi autoista paljonkin tietävät naiset eivät ole kiinnostuneita automyyjän tehtävistä. I-d-i-i-o-o-t-t-i-en kanssa ei viitsi kauppaa tehdä.
Hakeutuu, mutta naisia ei palkata.
Alan maine on luotaantyöntävä. Mutta monet. asiakkaat varmaan kyllä tykkäisivät enemmän naismyyjistä. En tiedä, onko automyyjillä pohjalla jotain autoalan koulutusta vai ovatko asiantuntijana esiintyviä merkonomeja.
Vierailija kirjoitti:
saatko noin miljoona euroa vuodessa? Jos et niin et kuulosta taitavalta myyntityöhön. Parhaat autokauppiaat tienaa miljoona euroa tai yli.
Olen automyyjä (mies). Sanoin kerran naisasiakkaalle kun ihasteli yhden auton väriä, että "Teidän hame on ihan sävysävyyn konepellin kanssa". Sain hirveät haukut asiakkaalta ja esimiehen puhuttelun seuraavana päivänä. En tänä päivänäkään tiedä minkä virheen tein.
Naismyyjää olisi helppo huijata kun antaisi sille rikkinäisen vaihtoauton, eihän se reppana näkisi tai osaisi selvittää virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saatko noin miljoona euroa vuodessa? Jos et niin et kuulosta taitavalta myyntityöhön. Parhaat autokauppiaat tienaa miljoona euroa tai yli.
Ehkä kauppias, joka omistaa sen autokaupan. Ei myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Naismyyjää olisi helppo huijata kun antaisi sille rikkinäisen vaihtoauton, eihän se reppana näkisi tai osaisi selvittää virheitä.
Höpö-höpö. Mutta sinunkaltaistasi reppanaa olisi todella helppo huijata. Vähän tissiä näkyviin niin maksaisit kyselemättä lunastuskunnossa olevasta autostakin 100 000€. Et edes huomaisi, kun olisi nimi paperissa, kun tissi veisi kaiken huomiosi.
Vierailija kirjoitti:
sinä reppana et tajua, että vaihtoauton hinta on leivottu sisään alkuperäiseen hintaan eli romutusmaksukin on voittoa.
Naisen pitäisi osata valehdella asiakkaalle, moni nainen ei ole kovin hyvä valehtelemaan.
Mä en keksisi mitään tylsempää hommaa kuin myydä autoja. Oikeesti. Ensinnäkin myydä jotain ja toiseksi autoja. Molemmat maailman tylsimpiä juttuja, minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaa esitellä autosta vaan takapenkin.
Voipi siinä kaupat tulla ihan vaan silläkin esitttelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan naisia automyyjinä 👍
On ollut jo aikaisemmin ja sitten. Edellisen Volvoni ostin naismyyjältä vuonna 2003.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitäisi osata valehdella asiakkaalle, moni nainen ei ole kovin hyvä valehtelemaan.
Naiset ovat pääsääntöisesti liian älykkäitä valehdellakseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne autoja niin hyvin.
Ei tunne miehetkään. Kävin koeajamassa automyyjä hyväksi kehuman käsiin leviämässä olevan koslan ja sanoin jampalle, että käys koittamassa ja kerro sitten miltä tuntui. Kävi ja pahoitteli, sanoi että mekaanikot hoitaa yleensä nämä koeajot ja muut korjaukset. Paskaa saa ilmaiseksi, joten en ostanut. Voisin kyllä ryhtyä autohuijariksi, helppoa huulenheiluttelua ja paljonko tästä työstä maksetaan? Kiinnostavin kysymys.
Millainenhan olisi naisautomyyjä :D
Kun yleensä automyyjät ovat ylimielisiä, lipeviä ja rasvaisia geelitukkia. Vaikea kuvitella naista, joka haistattelisi asiakkaalle ja saisi silti myytyä sille lahon peltilehmän.
Mutta toisaalta, naisilla olisi mahdollisuus mullistaa alaa. Myös naisia on autojen ostajina, joten naismyyjä voisi saada heille hyvin kaupaksi ainakin.
Itse en jaksaisi setämiehiä, jotka tulisivat alentuvaan sävyyn kommentoimaan osaamistani ja/tai yrittämään väsyneitä seksistisiä vitsailuita.