Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä 47 vuotiaana alkaa ostamaan asuntoa?

Vierailija
01.10.2021 |

Siis ensimmäistä omaa asuntoa. Ei ole säästöjä, mut saisin kyl jostain revittyä sen 10% asunnon hinnasta mikä vaaditaan. Sadantonnin lainan ajattelin pyytää. Vakkari työ ja brutto 2230e/kk

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olis?

Vierailija
2/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Valitset vaan tarkasti hyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
4/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta on! Ihan täydellinen ikä ostaa asunto, jos ja kun se on sulle se ajankohtainen asunnonostoikä. Onnea tulevaan uuteen kotiin!

Vierailija
5/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotatko kuolemaa

Vierailija
6/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan vaan että maksan asuntolainaa varmaan vielä eläkkeelläkin. Onko siitä joku hyöty mulle? Ei lapsia perimässä sitä. Mun ikäiset ystäväni on jo velattonia ja asunnot omia.

Ap

Vierailija
7/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Saat maksettua sen ennen eläkeikää ja sitten on asumiskustannukset pienemmät.

Vierailija
8/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein laskelmia ja heitin hanskat tiskiin vuosi kaksi sitten. Ei enää. Jos vaihtoehtona on nytkin, että saan 300e/kk säästöön niin jatkossa se kaiketi menisi lainanlyhennykseen, eli ei olisi ikinä varaa mihinkään ylimääräiseen. Oma tilanne se, että ollaan edullisesti appivanhemmilla vuokralla (joo, olisi tosi kiva olla omassa asunnossa).  Minä töissä, puoliso työttömänä minimituella. Tämä vain täytyy niellä.

N46

Vierailija
9/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nuin vanhana toinna. Kohta kupsahtaa kuitenkin. Sillan alla pärjää hyvin.

Vierailija
10/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva osaa varmaan laittaa numerot exceliin ja laskea mihin rahkeet riittävät ja tuleeko halvemmaksi kuin

vuokraaminen.

Vierailija
11/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minä hankin ekani 23-vuotiaana. 43- vuotta olen nyt omistusasunnossa asunut, asuntoa olen toki vaihtanut, aina uudempaan ja isompaan. Velatonkin olen ollut jo n. 28 vuotta.

Vierailija
12/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on jos mieluisa asunto löytyy. Vakityö ja ok tulot sulla niin lainakin järjestyy.

Vierailija
13/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä lähtis hakemaan satkua noilla tuloilla. Seuraavat 20v saat elää pelkällä makaroonilla ja jos ei kerta perillisiäkään ole niin en näe mitä hyötyä asunnon ostosta olisi.

Vierailija
14/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni alkaa laina erääntyä kun olen 43. Varmaan olen "liian vanha" monen mielestä, mutta on mulla oikeus toteuttaa omia unelmiani. En minäkään riehu synnärillä että "väärän ikäisenä synnytetty" tuoreille äideille.

Oma asunto on kuitenkin oma asunto, ja voithan aina myydä sen, jos tarve tulee. Onnea jo etukäteen uuteen kotiin.

Vierailija
15/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK !

Vierailija
16/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon ostaminen = osakkeiden ostaminen

Osakkeiden ostoon liittyy aina riski, jonka omistaja kantaa. Esimerkkinä se Pälkäneellä vajonnut rivari. Omistajat maksaa. Sijoitat siis sen, minkä olet valmis häviämään.

Itse ostan kiinteistöjä ja asunto-osakkeita vain lainattomina. Pankkiriskejä ja kuluja en ota riesaksi. Tosin asuntoihin sijoittaminen ei tällä hetkellä ole kovin fiksua, hinnoissa vinoutumaa ja remppakulut katossa. Kaikenlaista pommia tulossa moneen asuntoyhtiöön: on rakennusvirheitä, kulumaa ja velkaantuvia osakkeenomistajia. Sijoitan nyt vain oikeastaan teknologiateollisuuteen.

Vierailija
17/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on täysin sinun omassa harkinnassasi koetko järkeväksi vai et. Ei kannata elää muiden mielipiteiden mukaan, vaan ihan oman harkinnan mukaan. 

Vierailija
18/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on . saat vapaita kuukausia kun vaan pyydät toisin kuin vuokralla ollessaa.

Vierailija
19/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alkoholin käyttäjä niin enää noin 8v elinaikaa.

Ei kannata.

Vierailija
20/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä lähtis hakemaan satkua noilla tuloilla. Seuraavat 20v saat elää pelkällä makaroonilla ja jos ei kerta perillisiäkään ole niin en näe mitä hyötyä asunnon ostosta olisi.

Työttömänkin on paljon turvallisempi ja edullisempi asua omistusasunnossa kuin vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän