Lapsen luokkalaisen isä ei koskaan tervehdi
Ei aamulla koulun pihalla, kaupassa tai muualla. Ainoastaa jos kovaan äänen tervehtii, niin saattaa vastata takaisin, mutta minkäälaista omaa aloitteellisuutta ei asiassa koskaan ole. Eikä voi olla tunnistamisesta kiinni, koska lapsemme olivat samassa päiväkodissa ja siinä on moneen kertaan nähty.
Kommentit (35)
Jos on hieman ujo tai perushämäläinen. Ei kaikki ole puheliaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei hänellä ole mitään velvollisuutta tervehtiä sinua, tai ketään.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hieman ujo tai perushämäläinen. Ei kaikki ole puheliaita
Kyllä tämä ihan kaikilta muilta onnistuu. Iseiltä ja äideiltä.
AP
Miksi pitäisi tuntemattomia ihmisiä tervehtiä?
Voisiko olla huono näkö tai/ja kuulokin?
Minulla on toisen silmän näkökenttä kapeampi kuin toisen ja heikko näkö. En ihan oikeasti tunnista tai näe kaikkia ihmisiä, jotka vastaan tulee, ennen kuin ihan kohdalla. Välillä sitten käy nolosti, kun olikin joku tuttu enkä moikannut. Tosin kyllä kuulen, jos joku tervehtii kuuluvasti. Mutta siis näitä vammoja voi ihmisillä olla, ettei näy päälle päin eikä niistä puolitutuille tule kerrottua.
Jospa sillä on kasvosokeus. En itsekään välttämättä tunne tuttujakaan kun tulevat vastaan esim kadulla/ kaupassa.
Minä olen se kuka ei tervehdi, kun en minä tunne/muista ketään ulkonäöltä. Olen työni takia ”näkyvässä asemassa”, tapaan paljon ihmisiä, jotka sitten luulevat, että minä muistan heidät. No en muista, samaa harmaata massaa ovat mieheni työkaverit, läheisimmät tunnen. Lisäksi olen hemmetinmoinen haaveilija, kuljen jalat maassa mutta pää pilvissä, en minä huomaa niin maallisia asioita kuin ihmiset ympärilläni.
Olipa taas ihme aloitus. Ennemmin kysyisin miten tällainen asia voi sinua ap vaivata? Ei normaalia.
Jos joku ei vastaa tervehdykseeni, ymmärrän. Sitten ei tervehditä. Se on joko tai.
Minulla on kasvosokeutta. Lasteni luokkalaisten vanhemmista en siis tunnistanut kuin muutamia kuudennellä luokalla! Ja heidätkin jostain tietystä erikoisesta ulkonäöllisestä piirteestä (parta, hiukset, erikoiset silmälasit jne.). Jos joku muuttaa jotakin näistä tuntomerkeistään, niin en tunnista. Esim. Eräs äiti ei pitänytkään silmälaseja, niin enpä tunnistanut enää.
Muutenkin ihmiset näyttää kaikki samanlaisilta. Kaikilla keski-ikäisillä naisilla on polkkahiukset. silmälasit ja beige poplari - nyt kevytuntuvatakki.
Ihan oikeasti miksi pitäisi tuntematon ihminen tervehtii? Väitätkö jokainen ekaluokalainen kun menee kouluun ja saataja mukana. Tervehtii jokaista tuntematonta siinä.Sama asia on päiväkodit tai kerrostalojen pihat.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla huono näkö tai/ja kuulokin?
Minulla on toisen silmän näkökenttä kapeampi kuin toisen ja heikko näkö. En ihan oikeasti tunnista tai näe kaikkia ihmisiä, jotka vastaan tulee, ennen kuin ihan kohdalla. Välillä sitten käy nolosti, kun olikin joku tuttu enkä moikannut. Tosin kyllä kuulen, jos joku tervehtii kuuluvasti. Mutta siis näitä vammoja voi ihmisillä olla, ettei näy päälle päin eikä niistä puolitutuille tule kerrottua.
Tämä voisi olla totta. Hän monesti katsoo suoraan kohti, ikään kuin lävitse, mutta ei sano mitään. Mutta päiväkoti aikoina hän kyllä näki lapsensa heti pihan toisessa päässä. Eikä kaupassakaan tunnu olevan ongelmia tutkia ja valita tuotteita. Eli ei vaikuttaisi olevan näössä vikaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti miksi pitäisi tuntematon ihminen tervehtii? Väitätkö jokainen ekaluokalainen kun menee kouluun ja saataja mukana. Tervehtii jokaista tuntematonta siinä.Sama asia on päiväkodit tai kerrostalojen pihat.
Ei kai hän sitä tarkoittanut. Jos tapaat usein toisen lapsen vanhempaa, on luonnollista tervehtiä. Ainakin minun mielestäni. Pakko ei ole kuin kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hän sitä tarkoittanut. Jos tapaat usein toisen lapsen vanhempaa, on luonnollista tervehtiä. Ainakin minun mielestäni. Pakko ei ole kuin kuolla.
Ja maksaa verot. Paitsi jos on poliitikko ja rikas. Silloin ei tarvitse tehdä kumpaakaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kasvosokeutta. Lasteni luokkalaisten vanhemmista en siis tunnistanut kuin muutamia kuudennellä luokalla! Ja heidätkin jostain tietystä erikoisesta ulkonäöllisestä piirteestä (parta, hiukset, erikoiset silmälasit jne.). Jos joku muuttaa jotakin näistä tuntomerkeistään, niin en tunnista. Esim. Eräs äiti ei pitänytkään silmälaseja, niin enpä tunnistanut enää.
Muutenkin ihmiset näyttää kaikki samanlaisilta. Kaikilla keski-ikäisillä naisilla on polkkahiukset. silmälasit ja beige poplari - nyt kevytuntuvatakki.
Kerrotko tästä lisää. Googletin ja vaikuttaa jotenkin todella oudolta, että olisi "valikoivaa" sokeutta. Onko mitään keinoa, miten kasvosokean tunnistaa?
AP
Se on ihastunut sinuun ja on ihan paniikissa kun tulet vastaan ja tervehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se ei ole tapaamista, jos vain osuu samaan aikaan samaan paikkaan samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se ei ole tapaamista, jos vain osuu samaan aikaan samaan paikkaan samasta syystä.
Mitä se sitten on? Eikö naapuriakaan tarvitse rapussa moikata, koska ei oltu sovittu tapaamista?
Asuin vuosikymmenen pikkukaupungisssa jossa ilmeisesti 99% väestöstä olivat kasvosokeita.
Ei hänellä ole mitään velvollisuutta tervehtiä sinua, tai ketään.