Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt apua, puristin finnin ja koko toinen osa kasvoja turposi

Vierailija
24.11.2014 |

Ihan oikeasti apua, onneksi tänään on vapaapäivä mutta meen huomenna töihin. Puristin eilen finnin poskesta ja koko toinen puoli naamasta turposi. Luulin että se laskee yön aikana mutta mitä ihmettä. Turvonnut niin että silmää tuskin saa auki. Mitä mä teen? Miksi kasvot turposivat näin? Miten tämän saa pois?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kävi? Mitä lääkäri sanoi?

Vierailija
2/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pää paketissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap hengissä?

Vierailija
4/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika parantaa/laskee turvotuksen, muita kotikonsteja ei ole tai ainakaan minä en tiedä.

Vierailija
5/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkäri. Ilmeisesti sait jonkin tulehduksen. Puristithan puhtailla käsillä? Vaihdoit puhtaan tyynyliinan? Ja desinfioit finnikohdan ennen ja jälkeen? Itse soittaisin tk.hon nyt heti aamusta.

Vierailija
6/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran käynyt noin kanssa. Turvotus laski parissa päivässä.

Vierailija
7/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tk.hon ja sain ajan lääkärille. En saanut finniä pois, pieni pää kuultaa vielä. Voi ei :( Ja kyllä puhdistin ja desinfioin. Ei tuo finni niin haittaa mutta kun poski on turvonnut aivan kokonaan niin se on aika kamalan näköinen :(

Ap

Vierailija
8/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sntibiootteja

Vierailija
9/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise

Vierailija
10/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkaistaan se paise lääkärissä. Auts ja sitte se onkin kamalan näköinen. Lisäksi antibiootit.

Vierailija
11/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin. Tuohon tarvitaan tujut antibiootit. Just tuon takia ei saisi puristella finnejä.

Vierailija
12/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät tätä ihmisen elämää... Kiitos teille tsempeistä, mutta nyt kauhistuttaa lääkärille meno. Miksi tuommoisia inhottavia finnejä tulee ja mistä tämäkin tuli? Finnin finniä ole ollut mutta tämä otti ja räjähti ja melkein vei pään mukanaan :( Mitä mä sanon huomenna töissä kun meen tämän näköisenä sinne? En edes pysty puhumaan kunnolla. 

Vierailija
13/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 07:58"]

Voi elämän kevät tätä ihmisen elämää... Kiitos teille tsempeistä, mutta nyt kauhistuttaa lääkärille meno. Miksi tuommoisia inhottavia finnejä tulee ja mistä tämäkin tuli? Finnin finniä ole ollut mutta tämä otti ja räjähti ja melkein vei pään mukanaan :( Mitä mä sanon huomenna töissä kun meen tämän näköisenä sinne? En edes pysty puhumaan kunnolla. 

[/quote]

Siis Ap

Vierailija
14/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät sairaslomaa pari päivää.

Vierailija
15/20 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran aivan jätti-iso paise silmän lähelle. En puristanut, mutta oli tosi pahan näköinen. Lääkäri antoi antibiootit ja parani saman tien. Turha pelätä siis lääkäriä.  Lääkäri on tuossa tilanteessa pieni juttu. Iso bakteeritulehdus ihossa taas ei.

Vierailija
16/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Miten voit?

Vierailija
17/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samanlailla. Finni tavallaan räjähti ihon alla ja voi luoja kun se turposi. Ei muutaku lääkäriin ja saamaan antibiootti piikki niin loppu turvotus heti ja seuraavana päivänä uusiks ja antibiootti kuuri päälle. Turvotus lakkasi noin kolmessa päivässä.

Vierailija
18/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise se oli, lääkäri sai siitä osin puhkaistua mätää pois. Antibioottikuurin sain ja varoituksen että jos nousee korkea kuume tai muuten olo heikkenee, täytyy nopeasti päästä sairaalahoitoon. Ilmeisesti riski että että tulee joku vakava infektio.

Turvotus on hieman laskenut, tänä aamuna sain silmän auki. Että näin. Ikänä en enää finnejä puristele koska ne saattaakin olla jotain muuta :( Tuossakin oli joku onkalon tapainen joka tiivistyi suoraan silmän alle, sen takia poski ja silmä turposivat niin pahasti. 

Kiitos kyselyistä ja tsempeistä :)

Ap

Vierailija
19/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ap, olipa aika vakava tilanne. Alkoi oikein huolestuttaa. Mene heti uudestaan lääkäriin, jos tulet huonovointiseksi. Paljon tsemppiä!

Vierailija
20/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että menit lääkäriin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi