Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tullut asumistuki tänään (pe 1.10.) tilille?

Vierailija
01.10.2021 |

Minulla ei.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisäntä kirjoitti:

Olen vuokranantaja. Tänään tililleni kilahti parit vuokrat. Vuokraa korotan 1.1 ja tyytyväinen olen vuokratuloista. Jonkun ajan kuluttua uusi sijoitusasunto ajan kohtainen.

Surkea vuokranantaja, kun ei osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta. Päivämäärä kirjoitettu väärin, pitäisi olla 1.1. ja mm. ajankohtainen kirjoitetaan yhteen.

Kiva varmaan vuokralaisen saada sinulta viestejä, kun ei niistä saa selkoa ns. siansaksan takia. Mene vuokratuloilla äidinkielen nettikurssille.

Vierailija
22/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeutettu asumistukeen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Kela on lakkauttanut tukeni, kun en ole toimittanut jatkohakemusta. Mutta en ole saanut Kelalta mitään ilmoitusta asiasta. Pitääkö se itse tietää, milloin se hakemus pitää tehdä?

Ap

Yleensä kela tarkistaa asumistuen kahdesti vuodessa(kevät ja syksy) jos et ole sellaista tarkistusta tehnyt niin laukkauttavat tuen. Siitä kyllä pitäisi tulla kotiin kirje että tarkistus on tulossa.

Eikä tarkisteta kuin kerran vuodessa. Tietenkin jos itse tietää muutoksia tuloissa ja/tai menoissa tulleen, niin pitää itse näistä ilmoittaa ja tehdä tarkistushakemus. Muistutusta ei ole ainakaan minulle tullut enää muutamiin vuosiin, vaan oman muistin varassa mennään.

Ohis

Jännä, mulle tulee nimenomaan kaksi kertaa vuodessa kirje kotiin ja muistuttaa tarkistuksesta.

Vierailija
24/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Kela on lakkauttanut tukeni, kun en ole toimittanut jatkohakemusta. Mutta en ole saanut Kelalta mitään ilmoitusta asiasta. Pitääkö se itse tietää, milloin se hakemus pitää tehdä?

Ap

Kyllä ne kirjeen lähettävät ja näkyy myös omilla Kelan sivuillasi. Sitähän ei tiedä kukaan, minne posti on kirjeesi tunkenut.

Hae uudestaan netissä.

Juuri katsoin sivuiltani Kelan palvelusta, mitään lähetettyjä viestejä ei ole sieltä eikä sinne. Olen myös useasti aiemminkin katsonut juuri kyseistä ilmoitusta odottaessani. Ei mitään.

Ap

Löytyykö sieltä edellinen päätös? Siinä näkyy vuositarkastusajankohta ja maininta kirjeestä.

Vierailija
25/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Soita ma kelaan ja kysy asiasta. Kyllä sieltä yleensä tulee ilmoitus jos pitää tehdä jatkohakemus.

Vierailija
26/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule minullekaan enää postitse, vaan pitää muistaa, että syyskuussa on vuositarkistus. Tein hakemuksen 19.9. ja nyt sitten odotan, että lähettävät liitepyyntöjä. Netissä kun hakemuksen tekee, niin ei tiedä, mitä vaaditaan. Mies kun sai nyt syksyllä perintöä, niin ei tiedä, riittääkö perunkirja vai tarvitaanko vielä muutakin dokumenttia perimisistä. Mies menetti työpaikkansa maaliskuussa, mutta ei löytynyt mitään tietoa, mitä siitä asiasta tarvitaan liitteinä. Mutta eiköhän se kirje jossain vaiheessa tipahda luukusta, ainakin ennen on tullut, kun on lisää liitteitä tarvinnut laittaa. Jos ei sitten posti hukkaa sitä ennen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä