Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tullut asumistuki tänään (pe 1.10.) tilille?

Vierailija
01.10.2021 |

Minulla ei.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut.

Vierailija
2/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska mulla se menee suoraan vuokranantajalle.

Vierailija
4/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on mennytkin.

Vierailija
5/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Kela on lakkauttanut tukeni, kun en ole toimittanut jatkohakemusta. Mutta en ole saanut Kelalta mitään ilmoitusta asiasta. Pitääkö se itse tietää, milloin se hakemus pitää tehdä?

Ap

Vierailija
6/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli tilille rahat.

Vierailija
7/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Kela on lakkauttanut tukeni, kun en ole toimittanut jatkohakemusta. Mutta en ole saanut Kelalta mitään ilmoitusta asiasta. Pitääkö se itse tietää, milloin se hakemus pitää tehdä?

Ap

Yleensä kela tarkistaa asumistuen kahdesti vuodessa(kevät ja syksy) jos et ole sellaista tarkistusta tehnyt niin laukkauttavat tuen. Siitä kyllä pitäisi tulla kotiin kirje että tarkistus on tulossa.

Vierailija
8/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt vuositarkistusta määräaikaan mennessä. Onnittelut, saat häädön 3 pv sisällä.

Vierailija
9/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tule asumistuki vasta 4. päivä niin kuin joka kk.

Vierailija
10/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taitaa se nykyään mennä niin, että vuositarkastaushakemus pitää muistaa laittaa itse. Ennen Kela lähetti paperimuistutuksen postitse.

Mutta olettaisi ihmisten itse muistavan tällaiset asiat, jos pitää niitä tärkeinä. Laittaa vaikka kalenteriin (puhelin tai seinäkakenteri) tai muistilapulle milloin asia täytyy hoitaa.

Vierailija
11/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleensä kela tarkistaa asumistuen kahdesti vuodessa(kevät ja syksy) jos et ole sellaista tarkistusta tehnyt niin laukkauttavat tuen. Siitä kyllä pitäisi tulla kotiin kirje että tarkistus on tulossa.

Eikä tarkisteta kuin kerran vuodessa. Tietenkin jos itse tietää muutoksia tuloissa ja/tai menoissa tulleen, niin pitää itse näistä ilmoittaa ja tehdä tarkistushakemus. Muistutusta ei ole ainakaan minulle tullut enää muutamiin vuosiin, vaan oman muistin varassa mennään.

Ohis

Vierailija
12/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ne kirjeen lähettävät ja näkyy myös omilla Kelan sivuillasi. Sitähän ei tiedä kukaan, minne posti on kirjeesi tunkenut.

Hae uudestaan netissä.

Vierailija
13/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy asiaa Kelasta ensin ennen kuin laitat uuden hakemuksen. Jos on tullut joku virhe.

Vierailija
14/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdan sen joka vuosi :D Ei haittaa, tee se jatkohakemus nyt kelan sivuilla ja parin viikon sisällä tuki kilahtaa tilille jos siellä ei ole ruuhkaa. 

Mulla ainakaan ole vielä ensi vuodelle seinäkalenteria, muistilappua en osaa pitää vuotta tallessa riittävän näkyvällä ja kännykkä nyt ehtii tässä vielä hajotakin. Mutta ei se tosiaan niin vakavaa ole, kun hakemuksen voi tehdä jälkikäteenkin kunhan tässä kuussa sen hoidat. 

Vierailija
15/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vuositarkistus on 1.2.2022 ja edellisessä päätöksessä lukee että lähettävät kirjeen kuukautta ennen.

Vierailija
16/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja. Tänään tililleni kilahti parit vuokrat. Vuokraa korotan 1.1 ja tyytyväinen olen vuokratuloista. Jonkun ajan kuluttua uusi sijoitusasunto ajan kohtainen.

Vierailija
17/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin tienaamaan vuokrasi.

Vierailija
18/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ne kirjeen lähettävät ja näkyy myös omilla Kelan sivuillasi. Sitähän ei tiedä kukaan, minne posti on kirjeesi tunkenut.

Hae uudestaan netissä.

Juuri katsoin sivuiltani Kelan palvelusta, mitään lähetettyjä viestejä ei ole sieltä eikä sinne. Olen myös useasti aiemminkin katsonut juuri kyseistä ilmoitusta odottaessani. Ei mitään.

Ap

Vierailija
19/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska maksan palkallani vuokrani. En saa yhteiskunnan tukia.

Vierailija
20/26 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin tienaamaan vuokrasi.

Asumistukea saa mm. pienituloiset jotka ovat töissä mutta tulot jäävät pieniksi. Mutta eihän tarkoituksesi ollut kuin öyhöttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi