Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin lapsen jäämään päiväkerhoon ilman minua??

Vierailija
03.09.2006 |

Huomenna aamulla taas olisi koitos, josko poika(3v) vaikka jo nyt jäisi yksin kerhoon ilman minua. Arvaan kyllä jo valmiiksi että yhdessä siellä sitten loppujen lopuksi ollaan. Antakaa neuvoja mitä asialle voisi tehdä ja miten saan pojan jäämään kahdeksi tunniksi kerhoon?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole kylmäsydäminen. Yleensä lapsi lopettaa itkun kun äiti lähtee. Tottakai poikkeuksiakin on niinkuin joka asiassa.

Käsittääkseni ap:n tapauksessa äiti ei ole edes koittanut lähteä kerhosta pois koska on pelännyt lapsen itkevän peräänsä. Eli tässä puhuu vaan luulo, tietäähän ei voi kuinka kävisi jos ei uskalla kokeilla.

Onko teistä ikävä jotenkin kielletty tunne? Olen luullut et se on ihan normaali ihmiselle kuuluva tunne..

Vierailija
2/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ovat olleet paljon sekä hoidossa että kavereilla, ja tosi harvoin joskus 1-vuotiaana oli mitään peräänitkuja. Ja silti uskon olevani ihan hyvä äiti. :)

Kannattaisiko teidän miettiä vähän nuorempana jo lapsen jättämistä muiden seuraan hetkeksi, jos tuo kolmen vuoden ikä on noin vaikea monille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää on näitä curling äitejä, jotka silottelevat lapsen elämää niin ettei mitään vastoinkäymisiä ja ikäviä tunteita vaan ole.

Arvaappas ketä ovat aikuisena ne masentuneet joita elämä potkii päähän ja masentaa kun ei kestäkkään oikean maailman vaikeuksia?

3 vuotiaan täytyy kyetä olemaan hetki ilman äitiä, kun paikka on tuttu ja turvallinen!

Vierailija
4/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kannattaisiko teidän miettiä vähän nuorempana jo lapsen jättämistä muiden seuraan hetkeksi, jos tuo kolmen vuoden ikä on noin vaikea monille?

Tämä on taas niiiin tätä ikuisuusaiheen lämmittämistä...

Kaikilla ei yksinkertaisesti ole hoitajaa lapselle, piste. En tajua että voi olla niin vaikeaa ymmärtää ettei kaikilla ole isovanhempia ja ystäviä ja tuttuja ja kummeja ja ties keitä.

Meillä lapset (reilu 4- ja 2-vuotiaat) ovat olleet äitini luona kymmenisen kertaa pari tuntia kerrallaan viimeisen vuoden aikana, muita ottajia/hoitajia ei ole.

t. 36

Vierailija
5/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on eri juttu, sinne on jäätävä ja sinne muodostuu tiivimpi side kuin kerhoon.

Mielestäni aikasemmin kirjoittaneella ehdotus lahjonnasta oli hyvä.

Lupaat jotain kivaa, jos jää yksin. Osta valmiiksi kotiin joku pieni lelu odottamaan.

Jos jää ja kaikki menee hyvin, seuraavalla kerralla ehkä jotain pienempää, jäätelöt tms.

Ja lopulta annat vaihtoehdot, että jäät yksin tai et " pääse" . Luultavasti on jo niin kotonaankerhossa, että haluaa mennä.

Vierailija
6/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa tällaiset viestit täällä, että " jättäkää lapsenne useammin hoitoon ja ovatkos olleet vain kotihoidossa" . Onko niin vaikea tajuta, että lapsia on todellakin erilaisia! Tämä nyky-yhteiskunta vaan näyttää olevan sellainen, että kaikkien pitäisi olla reippaita ja suunnilleen valmiita itsenäiseen elämään jo vuoden ikäisenä, mutta totuus on se, että jotkut lapset ovat todellakin ujoja, huolimatta siitä, missä heitä on hoidettu. Lisäksi näistä viesteistä voisi päätellä, että vain reippailla on oikeus harrastuksiin ja kerhoihin, ujot pysykööt poissa. Toivonpa, että nämä besserwisser-kommentoijat saisivat joskus todella ujon lapsen, niin siinä silmät aukeaisivat lasten erilaisille luonteill.

Vierailija
7/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Nyky-yhteiskunnassa' ymmärretään erilaisia lapsia paremmin kuin koskaan ennen ja heillä on pidemmät mahdollisuudet olla vanhempien lähellä kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija
8/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että osa on niin valmiita ottamaan sellaiset ohjeet vastaan, jotka tekevät omasta elämästä helppoa: vie lapsi kerhoon ja jätä sinne, viis siitä jos itkee, se on vain hyväksi.

Jatkoa: minä en puutu lasten riitoihin, lasten pitää oppia selvittämään omat riitansa.

jne...

Vierailija
9/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotias menossa ekaa kertaa kerhoon. Ja mietinkin että kuinka saan hänet jäämään sinne =o/ Arka lapsi muutenkin joten arveluttaa että suostuuko jäämään. Miten olet toiminut kun lapsi ei ole suostunut jäämään, mitä itse teet siellä sen kerhon ajan?

Vierailija
10/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. menet osaksi aikaa kerhon eteiseen tai oven ulkopuolelle. Ja sitten seuraavalla kerralla menet vähäksi aikaa jossain käymään jne. hiljalleen aikaa pidentäen.

Vierailija
11/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin myös teet. Kerhon jälkeen jotain yhteistä mukavaa tekemistä tai mieleinen lahja, jonka poika jo tietää etukäteen.

Vierailija
12/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on sellanen mahdollisuus että isä tai joku muu vie lapsen kerhoon niin kannattaa kokeilla. Eräässä tapauksessa lapsi ei koskaan jäänyt kun äiti vei mutta isän kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Vierailija
13/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilee sitten vaikka puolen vuoden päästä uudestaan.

T:6

Vierailija
14/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selittänyt lapselle, että kerhot on lapsille, ettei aikuiset oikein saisi siellä olla. toisten aikuisten läsnäoloon kerhoissaolen vaan sanonut ettei niillä äideillä/ isillä ollut muuta tekemistä silloin. Mä sanon lapselle jo kotona, että äidillä on sitten asioita hoidettavana vaikkei oliskaan.

Vierailija
15/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi takertuu sinuun ja jää " kavereiden jaossa" ilman.

Vie mieluummin vaikka niin, että haet kesken pois, kun että menisit mukaan.

Vierailija
16/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni ainakin tuntuu etten niin voisi tehdä! Vai miten sitä vanhemmat ylipäänsä toimivat näissä tilanteissa?

Vierailija
17/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia olen vain sormia pyöritellyt ja katsellut touhuiluja. Poika tietenkin vähän väliä minua pyytämässä juttuihin mukaan. Ja kerhotäti itse minulle sanoi että ole mukana niin kauan että lapsi suostuu jäämään. Meillä 8kk vauva myös ja aina ei ole mahdollisuutta jättää siksi aikaa(viihdytäppäs siinä tuolilla sitten vauvaa kaksi tuntia...) isän hoiviinkaan(vuorotyö)..vaikea tilanne.

Vierailija
18/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, meillä myöskin 1v taapero ja mietinkin että miten ihmeessä hoidan nelivuotiaan kerhoreissut, kun isällä ei mahdollisuutta viedä ja 1v otettava siis myöskin mukaan... Ja täällä kerho kestää 3 tuntia! Lisäksi 1v todella vilkas lapsi... En varmasti saa viihtymään sitä kolmea tuntia siellä!! Nyt kun menemme ensimmäistä kertaa niin sain hoitajan kuopukselle siksi aikaa että voin mennä kahdestaan kerholaisen kanssa, saa nähdä miten onnistuu...!

Vierailija
19/48 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin etukäteen, että äiti on jo liian vanha muskariin ja 3 vuotiaat käyvät yksin siellä, isovelikin on käynyt 3 vuotiaasta yksin. Olen käynyt kaksi talvea tytön kanssa perhemuskarissa ja tyttö yritti ensin, että tule äiti mukaan. En mennyt edes sitä ensimmäistä kertaa vaikka muutaman muun äiti oli siellä. Tyttö on yleensä hitaasti " lämpiävä" ja saattaa roikkua jalassani uusissa tilanteissa.

Vierailija
20/48 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana oli uusi hello kitty eväslaatikko, jonka sai vasta ovella, ja marssi iloisesti sisään, ope otti ovella vastaan. Ja hyvin on jäänyt, sen jälkeen, 3,5 vuotias kyseessä. Kysyy aina tuletko puolentunnin kuluttua, ja vastaan joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä