Tapailen poliisimiestä, mitähän kaikkia tietoja se voisi minusta onkia?
Ei mulla rikosrekisteriä ole kylläkään. Mutta mitä tietoja se voisi halutessaan musta etsiä jos haluaisi?
Kommentit (33)
Ei tietenkään mitään voi urkkia! Jos urkkii niin pitäisin sitä ammattieettisesti niin vääränä, että antaisin kenkää koko ukolle. Itse olen töissä isossa sairaalassa ja voisin itsekin "urkkia". Mutta eipä tulisi mieleenkään, ei missään tilanteessa,oli kiinnijäämisen riski mikä tahansa. Ne tiedot eivät ole urkintaa varten oli mahdollisuuksia tai ei.
Täällä toi poliisin vaimoke taas. Viestistä tuli varmaan se käsitys että hyväksyn tuollaisen laittoman urkkimisen, en tietenkään ole sen kannalla, mutta en itsekään mikää pulmunen omissa töissäni ole joten pata kattilaa soimaa... jne
On se jännää kun pääsee oikein toisten tietoja urkkimaan, kuin jotkut pikkulapset jotka eivät jää kiinni kun käyvät omppuvarkaissa.
Kasvakaa aikuisiksi, säälittävää.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:32"]
Mutta ymmärtäkää nyt hyvät naiset se, että poliisien tietojen etsintä lokin pyytäminen ei oo niin yksinkertainen juttu. Ei sellaista voi ilman syytää pyytää. Pitää olla todiste siitä, että epäilee poliisin levitelleen tietoja eteenpäin tai muuta vastaavaa, ilman syytä tai vaan sen tähden, et mulla nyt on vaan sellanen tuntuma ei lähdetä urkkimaan kenenkään poliisin tietojen haku lokia.
Eri asia on sit tällainen massatapahtuma, kuten edellä mainittu Mika Myllylän kuolema, jota ei kannata lähteä urkkimaan, koska jossain vaiheessa kuitenkin tarkastetaan että ketkä kaikki on tätä keissiä urkkinut ja jos siellä on asiaan kuulumattomia niin kyllähän siitä joutuu vastuuseen.
Valitettavasti poliisivoima vähennetään jatkuvasti Suomesta, olette varmaan jokainen lukeneet uutisista ja kenelläkään Suomessa ei todellakaan riitä resursseja siihen, että valvoisi että ketä yksityishenkilöitä kukin poliisi on katsonut.
Ja se vielä loppu lisäyksensä, että tulee ihan työn puolesta katseltua lukuisia eri henkilöitä patja-järjestelmästä yhdenkin päivän aikana, ja useesti tulee katsottua moniakin eri nimiä ennen kuin löytää etsimänsä, vaikkei missään urkintamielessä edes olla liikkellä. Siinä lokitiedoissa ei pari tyttöystävän tai kummin kaiman nimeä kauheesti erotu ja asian voi kyllä helposti selittää valkoisella valheella, ellei sitten ole mennyt niin pitkälle kuten esim julkkis fitness poliisi Marianne, joka urkki ja levitti tietoa miehensä ex-puolisoiden tapauksista.
t.Poliisi
[/quote]
Juuri näin. Minä kyllä ihan sanoin miehelle kun alettiin olla yhteyksissä ja puhuttiin puhelimessä kun hän oli töissä että katsopa piruuttaan että jos mulla onkin joku merkintä vaikka itse en tiedä, ja mun exän tietoja käskin katsoa. Mieheni katsoo kyllä joskus jos on jotain aihetta katsoa, mutta ei ole sillälailla utelias ihminen että ihan huvikseen pläräilis kaikki tutut läpi, on siellä ihan oikeita töitä koko ajan tehtävänä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:32"]
Mutta ymmärtäkää nyt hyvät naiset se, että poliisien tietojen etsintä lokin pyytäminen ei oo niin yksinkertainen juttu. Ei sellaista voi ilman syytää pyytää. Pitää olla todiste siitä, että epäilee poliisin levitelleen tietoja eteenpäin tai muuta vastaavaa, ilman syytä tai vaan sen tähden, et mulla nyt on vaan sellanen tuntuma ei lähdetä urkkimaan kenenkään poliisin tietojen haku lokia.
Eri asia on sit tällainen massatapahtuma, kuten edellä mainittu Mika Myllylän kuolema, jota ei kannata lähteä urkkimaan, koska jossain vaiheessa kuitenkin tarkastetaan että ketkä kaikki on tätä keissiä urkkinut ja jos siellä on asiaan kuulumattomia niin kyllähän siitä joutuu vastuuseen.
Valitettavasti poliisivoima vähennetään jatkuvasti Suomesta, olette varmaan jokainen lukeneet uutisista ja kenelläkään Suomessa ei todellakaan riitä resursseja siihen, että valvoisi että ketä yksityishenkilöitä kukin poliisi on katsonut.
Ja se vielä loppu lisäyksensä, että tulee ihan työn puolesta katseltua lukuisia eri henkilöitä patja-järjestelmästä yhdenkin päivän aikana, ja useesti tulee katsottua moniakin eri nimiä ennen kuin löytää etsimänsä, vaikkei missään urkintamielessä edes olla liikkellä. Siinä lokitiedoissa ei pari tyttöystävän tai kummin kaiman nimeä kauheesti erotu ja asian voi kyllä helposti selittää valkoisella valheella, ellei sitten ole mennyt niin pitkälle kuten esim julkkis fitness poliisi Marianne, joka urkki ja levitti tietoa miehensä ex-puolisoiden tapauksista.
t.Poliisi
[/quote]
Juuri näin. Minä kyllä ihan sanoin miehelle kun alettiin olla yhteyksissä ja puhuttiin puhelimessä kun hän oli töissä että katsopa piruuttaan että jos mulla onkin joku merkintä vaikka itse en tiedä, ja mun exän tietoja käskin katsoa. Mieheni katsoo kyllä joskus jos on jotain aihetta katsoa, mutta ei ole sillälailla utelias ihminen että ihan huvikseen pläräilis kaikki tutut läpi, on siellä ihan oikeita töitä koko ajan tehtävänä.
[/quote]
Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole noissa rekistereissä juuri mitään tietoa, joten mahtaa olla tylsää se teidänkin elämä kun kiinnostaa milloin Reiska tai Pirjo kävi hakemassa passin.
Siinäpä sulle miettimistä :D Haha...
Urkinta on laitonta, mutta tuskinpa moni siitä viis veisaa, verukkeita myös keksitään jotta pääsee urkkimaan ihmisiä.
varmasti vaikka mitä mutta ihminen joka sitoutunut duuniinsa ei ota selvää ilman syytä mitään eikä pengo asioita.
SUOSITTELEN PYSYMÄÄN KAUKANA POLIISEISTA EI NIITÄ KANNATA TAPAILLA SIELÄ MISSÄ POLIISI SIELÄ ON IKÄVYYKSIÄ JOS ALKAA TAPAILLA/ SEURUSTELLA POLIISIN KANSSA NIIN VOI KÄYDÄ NIIN ETTÄ SE POLIISI ALKAA URKKIA TIETOJA JA EI POLIISIN AIKANA VOI HEITTÄÄ MITÄÄ HERJAAVAA HUUMORIA OTTAA SEN PIAN TOSISSAAN POLIISI ON TOSIKKO MUUTENKI JA POLIISI ON POLIISI MYÖS VAPAA AJALLA
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"]Mun mieheke on poliisi ja oli jo poliisi ennen mun tapaamista. On kertonut urkkineensa musta tietoja, mutta ei mitään kauheeta löytynyt. Ainoastaan sellanen, kun oli tapahtanut rikos, jossa mä olin silminnäkijä niin sen mun lausunnon se näki, mut siinä ei kyl ollut mitään sellasta mitä olisin hävennyt. Myös mun syntymäajan ja osoitteen sieltä näki, mut ne nyt tiesi muutenkin.
Kun muutettiin uudelle asuinalueelle niin mies etukäteen urkki, että mitä rikoksia alueella tapahtunut aiemmin ja vaikutti erittäin turvalliselta joten uskallettiin tehdä asuntokaupat.
Eihän noita urkkimisia oikeesti sais tehdä, mut kyl ne kaikki silti tekee. Ainoo mitä mieheni ei varmasti tee on, että jos tulee joku suuri rikos jostain kohujulkkiksesta niin sitä ei kannata mennä urkkimaan, koska sellaisia tapauksia yleensä sit tarkastatetaan jälkikäteen että miksi niin moni käynyt urkkimassa ja pahimmassa tapauksessa voi saada jopa potkut. Mut tuollasii omia urkkimisia ei kukaan seuraa.
[/quote]
Jep, itsellänikin lähipiirissä poliiseja, ja laiton urkkiminen on täysin normaalia toimintaa heidän keskuudessaan. Esimerkiksi kaikkien naapureiden asiat käydään takuuvarmasti urkkimassa. Tähän asiaan pitäisi jotenkin voida puuttua!