Muutto ja miehen lapsi...
Olen seurustellut vajaa kaksi vuotta yhden miehen kanssa ja meillä menee hyvin. Mies on alkanut puhua yhteen muutosta ja itseäni asia jotenkin kauhistuttaa. Jatkaisin mielummin suhdettamme näin, yhdessä, mutta molemmilla omat kodit. Toisaalta ymmärrän, että mies haluaa edetä suhteessa.
Yhteenmuutto mietityttää, koska minulla on entisestä suhteesta kaksi lasta ja miehellä yksi. Lapsemme ovat tavanneet toisiaan ja tulevat hyvin toimeen. Mies tulee myös hyvin toimeen lapsieni kanssa. Minä taas pelkään sitä miten pärjään miehen lapsen kanssa, jos asumme yhdessä. Miehen tytär on 3 vuotias ja hänen äitinsä kuoli tytön ollessa parin kuukauden ikäinen. Tyttö ei siis käytännössä tunne äitiään, kuvia on toki näytetty, mutta ei ne 3 v kiinosta. Tyttö on joitakin kertoja sanonut minua äidiksi, olen yleensä korjannut äidin tilalle nimeni. Jos me muutamme yhteen miten estän tyttöä sanomasta minua äidiksi, kun omat lapseni niin tekevät?
Minun puolestani tyttö saa minua äidiksi sanoa, mutta tytön isovanhemmat äidin puolelta, ovat todella näreissään asiasta ja ymmärrän senkin. Minähän en ole tytön äiti....
Kommentit (4)
Kun tyttö sanoo sinua äidiksi, korjaat että olet "Maija-Äiti". Eli oma nimesi äiti sanan eteen :)
Tärkeitä asioita pohdit Ap. Mielestäni tässä tilanteessa isovanhempia huomattavasti tärkeämpi on pieni puoliorpo lapsi. Jos lapsi haluaa kutsua sinua äidiksi älä kiellä. Tuohan on suurin kiitos ja luottamus minkä voit lapselta saada!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:02"]
Tärkeitä asioita pohdit Ap. Mielestäni tässä tilanteessa isovanhempia huomattavasti tärkeämpi on pieni puoliorpo lapsi. Jos lapsi haluaa kutsua sinua äidiksi älä kiellä. Tuohan on suurin kiitos ja luottamus minkä voit lapselta saada!
[/quote]
komppaan
Ja 3v on niin pieni, että jos te loppuelämän aiotte miehen kanssa yhdessä olla, niin sinusta tulee väkisinkin hänen äitinsä ja mielestäni niin sen pitää mennäkin. Enkä siis tarkoita sitä, että biologinen äiti pyyhitään pois, vaan sitä että sinusta tulee hänen roolimalli, perheenjäsen, äiti ja lapsistasi hänen sisaruksiaan... Näin minä asian näen... Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin :)