Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan asennus vs papa-koe

Vierailija
23.11.2014 |

Ovatko millään tavalla verrannollisia? Olen menossa asennuttamaan kierukan (Mirena) ja kiinnostaisi vähän tietää siitä miltä se tuntuu. Papa-koetta otettaessa en tunne yhtikäs mitään, siis tunnen tietty kun jotain laitetaan sisään mutta mitään nipistystä tms en ole ikinä tuntenut.
Olen synnyttänyt.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että yhtä paljoa sattuu kuitenkaan kuin synnytys (saati yhtä kauaa), joten enköhän kestä! :) ap

Vierailija
2/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin kuparikierukka, ja sen laittaminen sattui ihan helvetisti. Vaihdoin sen Mirenaan, eikä vaihto tuntunut missään. Tuurista kiinni kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnyttämättömällä sattui kierukan laittaminen hetken mutta paljon. Papa ei tunnu missään. Kipu oli kuitenkin siedettävää ja nopeasti ohi. Kehotan ottamaan särkylääkettä ennen toimenpidettä.

Vierailija
4/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut kierukan laitto yhtään, en tiedä oliko niin hyvä lääkäri vai mistä johtui. Papa-koetta en myöskään ole koskaan kokenut kivuliaana.

Vierailija
5/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata. Itse vertaisin siihen miltä tuntui kun synnytyksessä kohdunkaulan läpi tyngettiin vauvan päähän ne anturit. Kierukan laitossa sen instrumentin pois vetäminen kohdusta tuntui ikävimmältä.

Vierailija
6/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kierukan laitto sattui ihan tosissaan. Jo kun kuulin että "nappaan kuulapihdeillä kohdunkaulasta kiinni ja mittaan kohdun tällaisella tikulla" niin teki pahaa. Aika kamalaa siis mutta onneksi äkkiä ohi. Synnytysten jälkeen olen tosi sorkkimiskammoinen vaikka osaakin rentoutua. Ja verta tuli ihan hulluna sen laiton jälkeen, mitä lie sohinut se lekuri. Ihan oma lukunsa oli sitten puoli vuotta nonstoppina jatkuneet vuodot. Mutta loppui nekin sitten aikanaan.

Vierailija
7/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:20"]Ei voi verrata. Itse vertaisin siihen miltä tuntui kun synnytyksessä kohdunkaulan läpi tyngettiin vauvan päähän ne anturit. Kierukan laitossa sen instrumentin pois vetäminen kohdusta tuntui ikävimmältä.
[/quote]
Hyi hitto, tuo oli mielestäni ihan kamala kohta synnytyksessä, vaikkakin nopea. No, eiköhän senkin kestä, ajatuksena sitten että ainakin se on viiden vuoden edestä pieni haitta! Ap

Vierailija
8/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole mikään sattunut niin paljon kuin kierukan laitto. :( En ole synnyttänyt joten sitä saatiin todella survoa kohdunkaulan läpi ja kaksi päivää kärsin kauheista supistuksista. Papakoe ei ole mitään tuon rinnalla.

Vierailija
9/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelläni on mirena kierukka.. en ole synnyttänyt kertaakaan, mutta se oli mun kohalla ainut vaihtoehto, ku mitkää muut ehkäsytavat ei sovi epilepsia lääkkeiden kanssa. Se tuntu omasta mielest aika häijylle.. nipisti aikalailla... mut kyllä siintä selvittiin.. lääkäri kysy vielä, et tahonko puudutuksen.. no en ottanu tietenkää.. illal kotona sitte purkki panadolia nii johan helpotti.. nii joten voin sanoo, ettei oo yhtää verrannolliset.. papa ei satu yhtä paljon.

Vierailija
10/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä ihan erilaiselle, papa-kokeen ottaminen ei satu yhtään mutta kierukan laittaminen tuntuu kyllä. mutta se on varmaan hyvinkin yksilöllistä, ystävälläni esimerkiksi sattui todella paljon, ja hän jopa pyörtyi kierukan asettamisen jälkeen. omalla kohdallani se tuntui myös tosi ikävältä, mutta kipu oli kuitenkin hyvin lyhyt (10 sekuntia tms.), joten sen kesti ihaan hyvin.

Vierailija
11/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Mirenan laittamiseen meni puoli tuntia, joten kivuliasta oli papaan verrattuna, mutta kestihän tuon

Vierailija
12/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuva just kertoi että oli vielä seuraavana päivänäkin kipeä. Ei ole synnyttänyt alakautta vaan sektiolla.

Vierailija
13/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän viiltää, kun työnnetään kohdunkaulan läpi. Hyvin kestää pienen hetken kipua! Jälkeenpäin saattaa tuntua supistelukipua.

Vierailija
14/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän enemmän tuntui, ei paljoa. Muista olla rentona ja hengittää rauhallisesti.

Hyvä lekuri selittää samalla mitä tekee.

Vierailija
15/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sattunut kertaakaan kumpikaan toimenpide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi