Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fitness-ihmisistä mielipidettä?

Vierailija
23.11.2014 |

Eli siis näistä himokuntoilijoista, jotka saattavat vähän bloggaillakin ja elävät niin ihanaa elämää että kateeksi käy!

Erityisesti Cosmopolitan on ihan täynnä näitä tyyppejä. Itselläni ei ole mitään heitä vastaan, kukin tyylillään, mutta onko tällainen hyvinvoinnin ja terveyden airut kovinkin yleinen ihmistyyppi?

Mielipiteitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggareista en tiedä kun en juurikaan seuraa, mutta ylipäätään ärsyttää näissä tosielämän/ julkisuuden "fitness" tyypeissä seuraavat asiat;
- sali harrastus on juuri tässä syksyllä aloitettu ja nyt tavoitteena kisat
- hurmosmainen saarnaus miten nyt on piiiiiirrtee ja jaksava olo. "Kyllä toi sunkin väsymys katoo kun alat liikkumaan"...mua auttaisi kun ensiksi lapsi nukkuisi yönsä
- yhtä äkkiä tavallinen ruoka on myrkkyä. Yli prosessoitua ja vailla hivenaineita & makroravinteita
-arvostellaan toisten syömisiä ja elämäntapoja
- kaikki vaivat johtuu väärästä ruokavaliosta ja liikkumattomuudesta

Vierailija
2/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa olla sellainen, mulla on nykyään hyvä peppu, vahvat kädet ja kivoja vaatteita :)

Ennen istuin koneella, join kaljaa ja mätin suklaata, nyt sellainen on muisto vain! Punttaus on parasta huumetta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään ole. Se kun on paljon helpompaa ja mukavampaa istuskella perseellään ja syödä suklaata. Kun sä alat urheileen kunnolla, niin se vie pirusti aikaa ja sen eteen täytyy nähdä melkosesti vaivaakin. Ei se ole siis kuitenkaan mitään epämiellyttävää, mutta koko elämä pyörii aika nopeasti ton ympärillä.

Vierailija
4/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luokittelis itseäni fitness-ihmiseksi, vaikka 6-8 tuntia viikossa treenaankin. Ero minun ja näiden blogikissojen välillä on se, että teen kaikkea monipuolisesti ja ilman sen ihmeempää tavoitetta. Pääasia on hyvä mieli. En stressaa myöskään palkkareista tai paleodieeteistä. Olen liikkunut näin jo yli kymmenen vuotta, joten mistään muoti-ilmiöstä ei ole kyse. Toisaalta kyllä jotain yhteistäkin löytyy: tykkään treenata kivannäköisissä vaatteissa ja omistankin enemmän urheiluvaatteita ja lenkkareita kuin arkivaatteita. Ja aina silloin tällöin surautan sen vihersmoothien.

Vierailija
5/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:32"]Eipä tietenkään ole. Se kun on paljon helpompaa ja mukavampaa istuskella perseellään ja syödä suklaata. Kun sä alat urheileen kunnolla, niin se vie pirusti aikaa ja sen eteen täytyy nähdä melkosesti vaivaakin. Ei se ole siis kuitenkaan mitään epämiellyttävää, mutta koko elämä pyörii aika nopeasti ton ympärillä.
[/quote]

Fitness muoti-ilmiönä on ihan eri juttu kuin urheilu tai tavallinen liikunnan harrastaminen. Kyllä ihminen voi olla huippukunnossa, vaikka ei olisi salihirmu tai aina uusimpien kuntoilutrendien huipulla.

Näin mun mielestä.

Vierailija
6/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule ole olemassa mitään yhtä kategoriaa kuin "fitness-ihmiset". Niitä fitness-blogeja tai yleensä liikunta ym. blogeja on kaikenlaisia. Toiset on kiiltokuvamaisempia ja toiset taas koen itselleni läheisempinä, koska kirjoittavat asioiden eri puolista ja negatiivisistakin asioista. Vaikka itse en ole esimerkiksi tuon julkisuutta saaneen Umpun blogin (Prime body) lukija, niin hänenkin bloginsa on musta esimerkki blogista, jossa ollaan jalat maassa ja kirjoitetaan muustakin kuin vain siitä, kuinka täydellistä elämä on.

Ap:lle sanoisin, että itsepähän voit valita, mitä blogeja luet. Itse tykkään lukea liikuntablogeja, koska harrastan liikuntaa. Ja tietenkin tykkään niissä niistä hyvän mielen jutuistakin.

Vierailija
7/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:32"]Eipä tietenkään ole. Se kun on paljon helpompaa ja mukavampaa istuskella perseellään ja syödä suklaata. Kun sä alat urheileen kunnolla, niin se vie pirusti aikaa ja sen eteen täytyy nähdä melkosesti vaivaakin. Ei se ole siis kuitenkaan mitään epämiellyttävää, mutta koko elämä pyörii aika nopeasti ton ympärillä. [/quote] Fitness muoti-ilmiönä on ihan eri juttu kuin urheilu tai tavallinen liikunnan harrastaminen. Kyllä ihminen voi olla huippukunnossa, vaikka ei olisi salihirmu tai aina uusimpien kuntoilutrendien huipulla. Näin mun mielestä.

[/quote]

Eri lajit voi olla muoti-ilmiöitä, mutta urheilu ei sitä ole. Eikä muoti-ilmiö vielä lajista mitenkään huonompaa tee. Siinä täytyy nähdä ihan sama vaiva päästäkseen huipulle kuin ns. oikeassakin urheilussa. Tai oikeastaa vielä isompi vaiva, koska sä teet niissä lajeissa kaiken itse ja oma rahotteisesti. Perinteisissä lajeissa kaikki on valmiina sua varten tukiohjelmia ja apurahoja myöten. ns muotilajeissa harrastajat käy töissä ja treenaan sen ohella. Ne maksaa kaikesta siinä itse alkaen ihan siitä tiedosta miten kannattaa harjoitella. Ne harjoittelee ihan yhtä paljon kuin parempienkin lajien harrastajat eli min pari kertaa päivä, kuutena päivänä viikko. Tuo kaikki siis töitten ohella. Ne bloggaa ihan sen takia, koska se auttaa niitä rahoittamaan sen toiminnan. Ne kun ei saa naamaansa urheiluruutuun tai hesariin, niin ne joutuu tekemään tonkin puolen itse.

Tällä ei siis ole mitään tekemistä hyvässä kunnossa olon kanssa. Kaikkien lajien harrastajat ovat tuota. Muotilajit eivät ole mitenkään parempia tai huonompia tuossa mielessä.

Vierailija
8/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston salilla näkee välillä niitä kenellä on mennyt tää fitness- trendi ihan yli. Treenaavat jo niin kovaa ettei muutamilla ole varmasti enää menkkojakaan. Sen verran ortoreksisen näköisiä ovat.

Vierailija
9/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavinta fitnesshulluissa on se kuinka ne jaksaa huutaa kaikille miten ihanaa ja mahtavaa kuntoilu on ja kuinka SINÄKIN jäät koukkuun! Helvetti mulla on ihan mun omat kiinnostuksen kohteet ja harrastukset, mitäköhän ihmiset tykkäis jos mä alkaisin messuamaan että kyllä ehdottomasti säveltäminen on parasta ajanvietettä koskaan, jäät heti koukkuun kun vaan pääsee vauhtiin... Kaikille vaan ei sovi samat asiat.

Vierailija
10/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen fitness. Liikun päivittäin, nostan painoja ja hölkkään. Syön terveellisesti, mutta joskus herkuttelen. Tuo kuntoilu on vain yksi osa elämääni ja ei ole katastrofi, jos joskus jää viikkokin liikkumatta.

Vierailija
11/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:35"]Rasittavinta fitnesshulluissa on se kuinka ne jaksaa huutaa kaikille miten ihanaa ja mahtavaa kuntoilu on ja kuinka SINÄKIN jäät koukkuun! Helvetti mulla on ihan mun omat kiinnostuksen kohteet ja harrastukset, mitäköhän ihmiset tykkäis jos mä alkaisin messuamaan että kyllä ehdottomasti säveltäminen on parasta ajanvietettä koskaan, jäät heti koukkuun kun vaan pääsee vauhtiin... Kaikille vaan ei sovi samat asiat.
[/quote]
Jep sama. "Mikä on sinun tekosyysi?!" Aaarrfgh.

Vierailija
12/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä fitness-ihmiset, eikä blogitkaan kun en niitä lue. Ärsyttäisi ehkä, jos joku tulisi valittamaan kun en käy salilla, mutta eipä ole tullut. Ei ketään kiinnosta. Miksi sinuakaan kiinnostaisi? Elä vaan omaa elämääsi.