Kaikista ei ole sosiaalityöntekijöiksi lastensuojeluun
Ehdottaisin koulutukseen pääsemiseksi psykologisten testien läpäisemistä. Omalla kohdallani työntekijä heti pöydän ääreen istuuduttuamme korotti ääntään ja alkoi haukkumaan minua kyseenalaistaen kasvatustaitoni. Työntekijä minua reilusti nuorempi ja näytti suorastaan nauttivan minun piinaamisestani. Alalle sopimaton. Ja tämä siis Kuopiossa. Sosiaalityöntekijän tehtävä ei ole syyllistää vaan auttaa.
Kommentit (30)
Sosionomi (amk) koulutuksen käyneenä, meillä oli haastattlu alalle soveltuvuudesta ennen opiskelujen aloittamista. Sosiaalityön opintoihin ei ollut mitään, ainoastaan kirjallinen koe. Vaikka olen alalla töissä, sosiaaliohjaajana sosiaalityöntekijän työparina, olen ap:n kanssa samaa mieltä. Kaikki eivät ole soveliaita.
Tässä tapauksessa äiti voi sentään kertoa mahdollisista tekoon johtaneista syistä ja samoin sosiaalityöntekijät viimeisimmästä vierailustaan perheen kotona.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:34"]Jos se on tuo sama työntekijä ollut, lasten äidin haukkunut ja lytännyt, niin enpä suoraan sanottuna yhtään ihmettele. Minä sentään nelikymppisenä kestän kovaakin käsittelyä, mutta entä nuori, kahden pienen lapsen äiti.
[/quote]
Hauskaa miten puolustat luuskaa, joka tappo lapsensa. Hassu juttu että eukko ei tappanu itseään. Taisi haluta päästää keroistaan vaan eroon.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:34"]Jos se on tuo sama työntekijä ollut, lasten äidin haukkunut ja lytännyt, niin enpä suoraan sanottuna yhtään ihmettele. Minä sentään nelikymppisenä kestän kovaakin käsittelyä, mutta entä nuori, kahden pienen lapsen äiti.
[/quote]
Hauskaa miten puolustat luuskaa, joka tappo lapsensa. Hassu juttu että eukko ei tappanu itseään. Taisi haluta päästää keroistaan vaan eroon.
[/quote]
Onko sulla lääkkeet ottamatta?
Tässä keskusteltiin alalle soveltumattomista sosiaalityöntekijöistä jotka voivat aiheuttaa aivan uskomattoman paljon pahaa.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:34"]Jos se on tuo sama työntekijä ollut, lasten äidin haukkunut ja lytännyt, niin enpä suoraan sanottuna yhtään ihmettele. Minä sentään nelikymppisenä kestän kovaakin käsittelyä, mutta entä nuori, kahden pienen lapsen äiti. [/quote] Hauskaa miten puolustat luuskaa, joka tappo lapsensa. Hassu juttu että eukko ei tappanu itseään. Taisi haluta päästää keroistaan vaan eroon.
[/quote] En puolusta vaan tuon esille yhden mahdollisen skenaarion, joka toivottavasti on väärä.
Niin meitäkin syyteltiin ja oltiin naama väärällä. Annettiin soittaa koululle ja soittivatkin.
Tulivat kotikäynnille iloisesti hymyillen.
Syy on yleensä noissa imoituksen tekevissä akoissa jotka liioittelevat ja paisuttelevat sekä kirjoittavat erittäin pahasti niitä ilmoituksia. Meistä ilmoituksen tehnyt akka on ilkeä, mahtava ja todella vittumainen luonne. Ekaksi uskotaan kaikki paperissa oleva ja myöhempi tutkimus osoittaa että taas naapurikiusaamisesta kyse.
Aiheettomia lastensuojeluilmoituksia on paljon ja niitäkö 2 itkee? Jotain kauheuksia on vain tosi pieni osa, näin mulle on sanottu ja muut on muuta. Kuulemma päihteiden käyttöä on vain pieni osa, kun sanottiin että meillä ei päihteitä käytetä.
Kylläpä olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin tuosta sosiaalityöntekijöiden viimeisimmästä vierailusta. Vaikka sanotaan ettei korppi korpin silmää noki, niin tässä tapauksessa prosessi tarkasteltava, vaikka se kuinka pahalta tuntuisi.
Ei ole. Edellinen sairastui joka oli kiva ja toisella oli kamala asenne.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:27"]
Kyllä niillä on psykologiset testit. Ja todellakaan kaikista ei ole sosiaalityöntekijäksi lastensuojeluun, se on varmaan yksi kaikkein vaativimmista ammateista, joita keksin. Itse en pystyisi ikipäivänä. Niin suurta palkkaa ei voi ihmiselle maksaakaan, minkä arvoinen lastensuojelussa työskentelevä on. Itse en ole hoitoalalla, mutta työssäni näen vaikeita lastensuojeluasioita ja en voi muuta kuin ihmetellä, miten sossut jaksaa ja kestää. Itse itken öitä ja päiviä vierestä seuraamalla.
[/quote]
Mihinkään yliopistokoulutukseen ei ole psykologisia testejä. Enkä mä kyllä niitä pidä kovin kummoisina seuloina. Kaikki ovat varmaan törmänneet testit selvittäneisiin alalle täysin sopimattomiin hoitajiin.
[/quote]
Soveltuvuustestejä on esim. luokanopettajakoulutukseen. Mutta sosiaalityön koulutusohjelmaan ei.
[/quote]jos on soveltumaton ni ei pääse koulutusta läpi
Sen verran on vaativaa. Ja tenttejä yms. Esseitä ei saa läpi, jos ei osaa.