Pcos:ää sairastavat äidit!
Missä iässä olet saanut lapsesi? Lapsettomuushoidoilla vai "luomuna"? Montako lasta sinulla on?
Kommentit (13)
25 vuotiaana eka clomifeneilla, 28 vuotiaana toka puregonilla ja 30 vuotiaana kolmas yllätys luomu :)
Mulla pco-tyyppiset munasarjat, en ole varma, onko syndroomaa. Ilmeisesti ei, koska kierto on ollut säännöllinen ja hirsutismia ei ole, muita oireita kyllä. Luomusti toisesta kierrosta sai alkunsa tähän mennessä ainoa raskaus 29-vuotiaana ja tästä syntyi sitten esikoinen. Äidilläni pcos ja kaksi luomusti alkunsa saanutta raskautta ja lasta, tietääkseni ei keskenmenoja.
Sain ainokaiseni 31v. Pohjalla metformiinin (2.tyypin diabeteksenlääke) käyttöä noin 10kk. Yritystä reilu 2vuotta ennen kuin tärppäsi. Suosittelen metformiinia. Turussa yksi tyks lapsettomuuslääkäri jatkoi lääkkeen tutkimista tuolloin eli 2008-2009.
2 ivf-lasta, 29 ja 31 vuotiaana. Luomuraskautta toivon vielä muutaman vuoden :) Nyt on menossa yritysvuosi 9..
5 vuoden yrityksen ja kahden inseminaation jälkeen kaksi lasta tuli luomuna. Olin silloin 35 v ja 36 v.
3 lasta, välissä yksi keskenmeno. Kaikki luomuna ja raskaaksi tulin helposti, kertalaakista joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:36"]
3 lasta, välissä yksi keskenmeno. Kaikki luomuna ja raskaaksi tulin helposti, kertalaakista joka kerta.
[/quote]
Ikä unohtui, eli olin 25, 27 ja 29 tullessani raskaaksi.
26 ja 31, 3 lasta ja kaikki luomuna, mutta molempia raskauksia yritettiin pitkään. Ekaa vuosi ja tokaa varmaan iänkin takia jo 1,5 vuotta. Ja sairaushan on aaltoileva eli tämä mielessä aloimme yrittämäänkin silloin, kun munasarjat olivat rauhalliset.
24 vuotiaana tulin raskaaksi. Viisi vuotta odoteltiin. Nyt viisi lasta reilun puolentoista vuoden ilkäeroilla. :) Luomusti alkaneet kaikki raskaudet. :)
Ylläriluomuna 31-vuotiaana.