En ole ikinä käynyt pääkaupunkiseudun ulkopuolella
Minkälaista on muualla Suomessa? Kerro paikkakuntasi ja minkälaista siellä on asua!
Kommentit (23)
No ootko sä ikinä käynyt missään ulkomaillakaan????
Asun Tampereella ja en tästä nyt mitään erikoista osaa kertoa. Varmaan aika normaalia täällä on asua, elämä koostuu työstä ja vapaa-ajasta.
Oho! Kuinka vanha olet? Asuuko koko sukusi täällä? Oletko matkustanut Suomen rajojen ulkopuolella?
Sait vastausten sijasta joukon kysymyksiä ;)
Nyt on aika lähteä! Ehkä road trip ensi kesänä?
Porvoossa osa asukkaista puhuu ruotsia ja ne jotka eivät puhu sitä, viäntävät savvoo.
Jätetään tää yks ihmissuhdejuttuleikkiminen tähän. Muutoin olen täysillä mukana ja haluan oppia lisää.
Onkohan pk seudulla paljonkin näitä jotka eivät ole koskaan käyneet muualla Suomessa? Meinaan vaan kun aina saa kuulla tätä - kehäkolmosen puolel ei oo ku landee ja tyypit elää siel jossai maatiloil.
Suomessa on aika paljonkin kaikkea näkemisen arvoista. Oletko ap koskaan nähnyt poroa livenä? Kettuja? Supikoiria? :)
No hyvä vastakohta Helsingille on Lappi. Suosittelen käymään siellä jos luonto kiinnostaa yhtään, mielestäni siellä on kaunista ympäri vuoden. Itse asun Keski-Suomessa ja täällä olen aina viihtynyt. :)
Täällä on ihmisiä laidasta laitaan eli kohteliaita ja vähemmän kohteliaita kuten joka paikassa. Onhan täällä vähän tämmöinen kaikki tietää kaikki meininki, mutta jos ei perseile kummemmin niin ei ongelmaa :) Äänekoskella asun tällä hetkellä
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:10"]Onkohan pk seudulla paljonkin näitä jotka eivät ole koskaan käyneet muualla Suomessa? Meinaan vaan kun aina saa kuulla tätä - kehäkolmosen puolel ei oo ku landee ja tyypit elää siel jossai maatiloil.
Suomessa on aika paljonkin kaikkea näkemisen arvoista. Oletko ap koskaan nähnyt poroa livenä? Kettuja? Supikoiria? :)
[/quote]
Mistähän tämä kehä 3 sanonta juontaa juurensa? Sikäli mikäli itse muistan oikein on sen kehän sisäpuolellakin peltoa ja metsää:D itseasiassa pääkaupunkiseutu on aika harvaan asuttua aluetta.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:05"]
No ootko sä ikinä käynyt missään ulkomaillakaan???? Asun Tampereella ja en tästä nyt mitään erikoista osaa kertoa. Varmaan aika normaalia täällä on asua, elämä koostuu työstä ja vapaa-ajasta.
[/quote]
Olen toki. Olen käynyt mm. Ranskassa, Espanjassa, Saksassa ja Ruotsissa. Tosin ainoastaan pääkaupungeissa ja muissa suurissa kaupungeissa. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:06"]
Oho! Kuinka vanha olet? Asuuko koko sukusi täällä? Oletko matkustanut Suomen rajojen ulkopuolella?
[/quote]
Olen vasta 20-vuotias. Olen matkustellut ympäri Eurooppaa, mutta kotimaata ei tosiaan ole tullut reissattua. Nolottaa hiukan! Ap
Täällä toinen, jolla jäi lapsena ja teininä Suomi-matkailu aika vähiin (toki joskus kävin jossain kotimaassakin). Sitten aikuisena olen kolunnut enemmän Suomeakin. Kaikki sukulaiset asuivat pk-seudulla, joten kaikki sukujuhlatkin olivat aina täällä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:10"]
Onkohan pk seudulla paljonkin näitä jotka eivät ole koskaan käyneet muualla Suomessa? Meinaan vaan kun aina saa kuulla tätä - kehäkolmosen puolel ei oo ku landee ja tyypit elää siel jossai maatiloil. Suomessa on aika paljonkin kaikkea näkemisen arvoista. Oletko ap koskaan nähnyt poroa livenä? Kettuja? Supikoiria? :)
[/quote]
En tiedä. Aika moni tuttava on kuitenkin käynyt Lapissa. Kuvittelin, että kyllä Suomesta muitakin suuria kaupunkeja (ainakin maamme mittakaavassa) löytyy kuin Helsinki, Espoo ja Vantaa. En siis ole ajatellut muuta Suomea "landena".
Olen nähnyt mainitsemistasi eläimistä ainoastaan poroja! Ap
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:24"]
[/quote]
Olen vasta 20-vuotias. Olen matkustellut ympäri Eurooppaa, mutta kotimaata ei tosiaan ole tullut reissattua. Nolottaa hiukan! Ap
[/quote]
Satavarma Vihreä!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:25"]
Hassua. Mikset?
[/quote]
Kaikki sukulaiset asuvat pk-seudulla, tarkemmin ottaen Helsingissä ja Espoossa. Vantaalla tulee harvemmin käytyä. Lisäksi ei vain ole koskaan tullut mahdollisuutta käydä missään muualla Suomessa. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:24"]
[/quote]
[/quote]
Satavarma Vihreä!
[/quote]
En ole. Vaikka eihän minua edes politiikka paljon kiinnosta, heh. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:10"]Onkohan pk seudulla paljonkin näitä jotka eivät ole koskaan käyneet muualla Suomessa? Meinaan vaan kun aina saa kuulla tätä - kehäkolmosen puolel ei oo ku landee ja tyypit elää siel jossai maatiloil.
[/quote]
En ole Helsingissä asunut kuin kaksi vuotta mutta olen nähnyt useammankin ketun ja supikoiran. Siis ihan eläviä, hyvin lähellä kotiani. Asun Kontulassa. Että kyllä niitä löytyy.
Olen 27 v naikkonen enkä ole koskaan käynyt pääkaupunkiseudulla.. Jämsä taitaa olla eteläisin paikka Suomessa missä oon käynyt. Se ei taida kuitenkaan pääkaupunkiseutua olla.. Asun Oulussa. Kaikki ulkomaanreissut lennelty Oulunsalon kentältä..
Taitaa olla vähän molemminpuolista. On niitä, jotka eivät ole käyneet pääkaupunkiseudulla ja niitä, jotka eivät sen ulkopuolella. Itse olen kyllä Espoossa asuvana nähnyt kotikulmillani kettuja ja supeja. Poroa en, paitsi jonkun onnettoman joulupukin mannekiiniporon.