Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siis alkoholi osaa normaalia elämää?

Vierailija
23.11.2014 |

Ja jos jättää juomatta niin jää helposti ilman kavereita? Näinkö se toimii?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:37"]Ja jos jättää juomatta niin jää helposti ilman kavereita? Näinkö se toimii?
[/quote]
Ei toimi noin. Ja useimmille alkoholi on osa normaalia elämää.

Vierailija
2/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:37"]

[/quote]

Juoda voi monella tavalla ja jos se viina on kavereiden saannin ehtona, olet väärässä seurassa. Minulle alkoholi on arkipäiväistä, lasi punaviiniä ruuan kanssa, teen espressoa ja otan sormen mitan calvadossia (sormi vaakatasossa, ei pystyssä), seurustelussa porviiniä tai sherryä, humalassa ei koskaan, opettele käyttämään alkoholia sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:37"]

[/quote]

Ei.

Vierailija
4/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ilman happea, ravintoa ja puhdasta juomavettä kuolet varmasti. Ilman viinaa saattaa elämääsi jopa löytyä uutta ja merkittävää sisältöä. Kavereiden laatuun kannattaa panostaa. Hamppareista on pelkkää harmia.

Vierailija
5/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kavereita saa ilman alkohlliakin. Mutta alkoholi voi olla osa ihan normaalia elämää.

Vierailija
6/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä kun oli opiskelut ym. hengailut kaverien kanssa, niin tuntui normaalilta. Nykyään tuntuu vain hyvältä ettei tarvi enää säännöllisesti vetää kännejä.

Vierailija
7/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on kyllä osa normaalia elämää, mutta ei tietenkään mikään edellytys kavereiden löytämiselle. Esimerkiksi myös harrastuksista voi löytää kavereita.

Vierailija
8/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko juoda. Mä ainakin voin paljon paremmin, kun en juo. On sitä juomattomiakin kavereita. Tutustu heihin.

Vierailija
9/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se osa normaalia elämää, mutta ei pakollinen sellainen.

Vierailija
10/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomuus on vain tapa nostaa itsensä jalustalle.

Vierailija
11/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi kuuluu ihan normaaliin elämään, mutta sitä ei ole pakko käyttää eikä sillä yleensä kavereita löydä. Voi löytyä ja voi sen avulla löytää vaikka puolison esim. yökerhosta.

Vierailija
12/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta ei millään muotoa edellytys, juomattomuus/juominen ei tee kenestäkään pahempaa/parempaa. Kukin tyylillään, eikä siitä tartte suurta haloota pitää. 

Vierailija
13/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on osa normaalia elämää, joillekin ei, minulle se oli koko elämä.

Vierailija
14/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:06"]Alkoholittomuus on vain tapa nostaa itsensä jalustalle.
[/quote]
Raittiina alkoholistina en kauheasti arvosta tätä kommenttia

Vierailija
15/15 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiselle varmaan onkin "normaalia", pidetään outona jos ei juo. Mutta jos +30v juo vielä oksennuskännejä ja pitää päästä joka viikonloppu baariin.. Niin pidän kyllä vähän lapsellisena ja teinimäisenä käytöksenä.

Itse olen 29v ja alkoholin käyttö on vähentynyt huomattavasti siitä kun olin 18-20v. Silloin tuli käytyä sielä baarissa kun kaikki oli "uutta ja ihmeellistä" + olin muuttanut kotoa, niin sai tehdä mitä lystää. En ole enää 2-3 vuoteen vetänyt enää mitään "kunnon kännejä" talvella en juo juurikaan. Kesällä ehkä enemmän sitä siideriä sillon tällöin. Kirkaat on jättänyt kokonaan, ei sovi itselle. En tykkää enää siitä tunteesta, että on liian humalassa. Puhumattakaan aamulla krapulasta.. Ei ole ikävä pahaa oloa, eikä oikein edes alkoholia. Olen ollut 3 kuukautta taas juomatta. Pari lonkeroa on kyllä kaapissa, mutta ei vaan ole tehnyt mieli..

Oma isoveljeni on 35v, ollut absolutisti koko ikänsä. Joutuu aina selittämään miksi ei juo, monelle tuntuu olevan "ongelma" jos ei juo. En kyllä tiedä mikä siinä on se ongelma? :)

Itse väitän että selvänä saa parempia kavereita kun humalassa baarissa tms. Sitten on muutakin yhteistä kun se humala.. ;)