Onko siis alkoholi osaa normaalia elämää?
Ja jos jättää juomatta niin jää helposti ilman kavereita? Näinkö se toimii?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:37"]
[/quote]
Juoda voi monella tavalla ja jos se viina on kavereiden saannin ehtona, olet väärässä seurassa. Minulle alkoholi on arkipäiväistä, lasi punaviiniä ruuan kanssa, teen espressoa ja otan sormen mitan calvadossia (sormi vaakatasossa, ei pystyssä), seurustelussa porviiniä tai sherryä, humalassa ei koskaan, opettele käyttämään alkoholia sopivasti.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:37"]
[/quote]
Ei.
Ei ole. Ilman happea, ravintoa ja puhdasta juomavettä kuolet varmasti. Ilman viinaa saattaa elämääsi jopa löytyä uutta ja merkittävää sisältöä. Kavereiden laatuun kannattaa panostaa. Hamppareista on pelkkää harmia.
Ei. Kavereita saa ilman alkohlliakin. Mutta alkoholi voi olla osa ihan normaalia elämää.
Parikymppisenä kun oli opiskelut ym. hengailut kaverien kanssa, niin tuntui normaalilta. Nykyään tuntuu vain hyvältä ettei tarvi enää säännöllisesti vetää kännejä.
Alkoholi on kyllä osa normaalia elämää, mutta ei tietenkään mikään edellytys kavereiden löytämiselle. Esimerkiksi myös harrastuksista voi löytää kavereita.
Ei ole pakko juoda. Mä ainakin voin paljon paremmin, kun en juo. On sitä juomattomiakin kavereita. Tutustu heihin.
On se osa normaalia elämää, mutta ei pakollinen sellainen.
Alkoholittomuus on vain tapa nostaa itsensä jalustalle.
Alkoholi kuuluu ihan normaaliin elämään, mutta sitä ei ole pakko käyttää eikä sillä yleensä kavereita löydä. Voi löytyä ja voi sen avulla löytää vaikka puolison esim. yökerhosta.
On mutta ei millään muotoa edellytys, juomattomuus/juominen ei tee kenestäkään pahempaa/parempaa. Kukin tyylillään, eikä siitä tartte suurta haloota pitää.
Joillekin on osa normaalia elämää, joillekin ei, minulle se oli koko elämä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:06"]Alkoholittomuus on vain tapa nostaa itsensä jalustalle.
[/quote]
Raittiina alkoholistina en kauheasti arvosta tätä kommenttia
Parikymppiselle varmaan onkin "normaalia", pidetään outona jos ei juo. Mutta jos +30v juo vielä oksennuskännejä ja pitää päästä joka viikonloppu baariin.. Niin pidän kyllä vähän lapsellisena ja teinimäisenä käytöksenä.
Itse olen 29v ja alkoholin käyttö on vähentynyt huomattavasti siitä kun olin 18-20v. Silloin tuli käytyä sielä baarissa kun kaikki oli "uutta ja ihmeellistä" + olin muuttanut kotoa, niin sai tehdä mitä lystää. En ole enää 2-3 vuoteen vetänyt enää mitään "kunnon kännejä" talvella en juo juurikaan. Kesällä ehkä enemmän sitä siideriä sillon tällöin. Kirkaat on jättänyt kokonaan, ei sovi itselle. En tykkää enää siitä tunteesta, että on liian humalassa. Puhumattakaan aamulla krapulasta.. Ei ole ikävä pahaa oloa, eikä oikein edes alkoholia. Olen ollut 3 kuukautta taas juomatta. Pari lonkeroa on kyllä kaapissa, mutta ei vaan ole tehnyt mieli..
Oma isoveljeni on 35v, ollut absolutisti koko ikänsä. Joutuu aina selittämään miksi ei juo, monelle tuntuu olevan "ongelma" jos ei juo. En kyllä tiedä mikä siinä on se ongelma? :)
Itse väitän että selvänä saa parempia kavereita kun humalassa baarissa tms. Sitten on muutakin yhteistä kun se humala.. ;)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:37"]Ja jos jättää juomatta niin jää helposti ilman kavereita? Näinkö se toimii?
[/quote]
Ei toimi noin. Ja useimmille alkoholi on osa normaalia elämää.