Pitääkö kavereiden kertomat salaisuudet jakaa tyttöystävän kanssa?
Aamiaspöytäkeskustelun lomassa tuli pohdittua tyttöystävän kanssa tilannetta, jossa kaveri kertoo minulle jonkin asian sillä ehdolla että en kerro asiaa kenellekään muulle. Tyttöystävän mielestä kuitenkin asia pitäisi hänelle kertoa koska parisuhteen sisällä ei saa olla salaisuuksia. Itse olen asiasta eri mieltä. Mitä mieltä itse olette asiasta, pitääkö kertoa vai ei?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:32"]Mun tyttöystävä kyllä kertoo kaikki salaisuudet ja draamat jotka ei mulle tosiaankaan kuulu... Lisää vaan loppuun että "mun ei kyl ois pitäny sanoo sulle tästä. Hups!". Itseäni tämä ahdistaa kun en halua tietää asioita jotka mulle ei kuulu ja teeskennellä etten tiedä vaikka jonkun Pirkon aviohuolista. Olen sanonut että ehkä sun ei sit kannata mulle näitä jakaa mutta pommittaa silti juoruillaan. Ei me olla parisuhteena mikään yks yhteensulautunut ihminen, joille kaiken pitäis olla yhteistä.
[/quote]
Onpa tosiaan lojaali ystävä... Kysäisehän häneltä, että mitä arvelee "Pirkon" pitävän siitä, että hänen asiansa juorutaan eteenpäin. Kannattaa varautua siihen, että tyttöystäväsi on ollut avoin myös sinuun, sukulaisiisi ja kavereihisi liittyvistä asioista omassa kaveripiirissään.
Tulee mieleen opiskeluaikojen poikaystäväni, jonka mielestä kaikki piti jakaa. Se kaikki tarkoitti myös menneitä asioita ja ystävien asioita hänen mielestään. Ensimmäinen riita alkoi siitä, kun sanoin sen kysyessä kaverini jutuista jotain että ne eivät hänelle kuulu. Ettei muka! Vaikka yhdessä ollaan! Missä on luottamus?! Niinpä, luottamus oli mun ja ystäväni välillä, kundista tuli sittemmin ex.
Mä liityn siis tähän joukkoon, joka on sitä mieltä, että tyttökaverisi on väärässä. Ei sun kuulu jakaa ystäviesi asioita, ei kuulu etkä edes saa.
Ei todellakaan kuulu kertoa toisten asioita. Mulla on kyllä arvostus nolla niitä ihmisiä kohtaan, jotka levittelee toisten asioita eteenpäin. Varmaan samaa hienoa porukkaa jonka mielestä ne tekstarit ja fb:t ja sähköpostitkin on yhteisiä ja toisen puhelinta saa tutkia "koska ei ole salattavaa".
Jos kysyn mieheltäni että oliko hänen kaverilla joku hätänä tai onko jotain sattunut ja hän vastaa ettei voi kertoa niin asia on sillä selvä.
Minuakin ärsyttää nämä joiden mielestä kaikki pitää jakaa, miehen/naisen perheen jutut, ystävien jutut, exien jutut. Yleensä näissä tapauksissa se puoliso onkin vainoharhainen ja olettaa kaikkien puolisonsa kavereiden juttujen liittyvän häneen tai heidän suhteeseen.
Me jutellaan miehen kanssa keskenään kaikista asioista. Ja molemmat pidämme kyllä asiat meidän välillämme. Kavereiden asiat eivät siis todellakaan leviä meiltä muualle, vaikka toisillemme kertoisimmekin. Minun mielestäni ei kuulu kellekään mitä pariskunta keskenään puhuu. En jaksa panikoida kertooko kaverini miehelleen asioistani, kunhan en sitten muualta kuule juttujani ja kunhan mies ei ota puheeksi juttuja.