Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös kuntapuolella tule 2 vuosilomapäivää/kk?

Vierailija
23.11.2014 |

Siis jos työkokemusta tyyliin 10v.

Eli jos elokuussa ennen puoltaväliä aloittanut työsuhteessa niin nyt olisi 4x2kpl=8 vuosilomapäivää kertynyt?

Miksi mulla sitten näkyy tiedoissa vain 5 vuosilimapäivää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuusta 1 pv, syys-loka yht.4 ja marraskuu ei vielä päivittynyt. Oisko näin?

Vierailija
2/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko elokuusta yhden päivän, syys- ja lokakuusta molemmista 2, silloinhan se on 5.

Muistaakseni täytyy tulla 14 pv, jotta saa sen kaksi (elokuuta tarkoitan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elokuusta 1pvä? muistan kvtessistä lukeneeni, että työsuhteen alettua ennen kuukauden 15.päivää niin kys kuukaudelta tulee vuosilomatkin laskentaan. Ei mitään puolikkaita tms.

ap

Vierailija
4/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:12"]

Saisitko elokuusta yhden päivän, syys- ja lokakuusta molemmista 2, silloinhan se on 5.

Muistaakseni täytyy tulla 14 pv, jotta saa sen kaksi (elokuuta tarkoitan).

[/quote]

Minulla tuli se 14 työpäivää elokuussa, koska aloitin työsuhteen jo elokuun alkupäivinä.

ap

Vierailija
5/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 TYÖpäivää, että kertyy 2 pv lomaa. Sehän Ojalan laskuopilla tarkoittaa n. 3vk töitä.

Vierailija
6/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi lomanmääräytymiskuukausi tarkoittaa 14 pv työtä.

Vierailija
7/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ainakin pitää olla 18 kalenteripäivää tai 14 työssäolopäivää että saa lomapäivät kuukaudelta. Alle sen niin se on nollapäivää lomakertymää. Mutta TESsit on erilaisia.
Ohis

Vierailija
8/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijällä on oikeus saada lomaa 2,5 arkipäivää kultakin täydeltä lomanmääräytymis-kuukaudelta. Jos työsuhde on lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä jatkunut yhdenjaksoisesti alle vuoden, työntekijällä on kuitenkin oikeus saada lomaa 2 arkipäivää kultakin täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta.

Lomaoikeus kertyy ns. lomanmääräytymisvuoden aikana, joka on 1.431.3. Lomaoikeus lasketaan tältä ajalta. Täyden lomaoikeuden kertyminen edellyttää vähintään 14 päivän työskentelyä kalenterikuukauden aikana. Jos työntekijä on sopimuksen mukaisesti työssä niin harvoina päivinä, että hänelle ei tästä syystä kerry ainoatakaan 14 työssäolopäivää sisältävää kalenterikuukautta tai vain osa kalenterikuukausista sisältää 14 työssäolopäivää, täydeksi lomanmääräytymiskuukaudeksi katsotaan sellainen kalenterikuukausi, jonka aikana työntekijälle on kertynyt vähintään 35 työtuntia tai työssäolon veroista tuntia.

Tuon löysin pikaisesti netistä. Ja edelleen, minulla täyttyi se 14 työpäivää elokuussa!! Ja tuon tekstin pohjalta vääntäiskö joku mulle rautalangasta myös sen, että milloin minulla alkaa kertymään se 2,5 vuosilomapäivää/kk kun siis nyt elokuussa aloitin työt tällä työnantajalla ja tässä kunnassa?!

ap

Vierailija
9/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvtes:saa lauantait ei ole lomapäiviä ja siksi lomien laskeminen on vähän erilaista kuin yksityisellä. Mutta tulee kyllä sen 2 päivää per kuukausi.

Vierailija
10/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä ymmärrä miksi sitten mulla oli vain se 5päivää...

ap

Vierailija
11/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.tehy.fi/edunvalvojana/vuosiloma/loman-kuluminen-ja-ajankohta/
Tuossa selitetään melko selkeästi. Ja AP:lla on lomapäivät laskettu nyt elo-lokakuulta. Marraskuun jälkeen pompsahtaa sitten kahdeksaan. Ja 2,5 päivää alkaa kertyä huhtikuussa, jos työsuhde kestää sitten 1.4.-31.3.

Vierailija
12/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne on laskettu elo,-syys-ja lokakuulta niin sittenhän siellä tulisi näkyä 6pv, mulla näkyy 5!

ap

Vierailija
13/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siksi niin, että kvtes:saa lomat lasketaan arkipäivistä. Molemmissa tavoissa lomaa kuluu kuitenkin yhden työviikon verran. Ja korjaan sen verran edellistä, että marraskuun jälkeen lomapäiviä on 7, eli yksi viikko plus 2 työpäivää.

Vierailija
14/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:41"]

Se siksi niin, että kvtes:saa lomat lasketaan arkipäivistä. Molemmissa tavoissa lomaa kuluu kuitenkin yhden työviikon verran. Ja korjaan sen verran edellistä, että marraskuun jälkeen lomapäiviä on 7, eli yksi viikko plus 2 työpäivää.

[/quote]

No nyt tipahdin totaalisesti:( ja en myöskään tajua yhtikäs mitään teksteistä joita kvtes antaa luettavaksi, en esim tajua sitä käytetäänkö minun tapauksessa laskentatapaa 1, 2 vai 3 noissa vuosilomajutuissa:/ en vain ymmärrä sitä tekstiä vaikka kuinka luin.

ap

Vierailija
15/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuitenkin, se 5 päivää kolmelta kuukaudelta on oikein ja johtuu kvtes:stä ja lauantaista. Lomaa on kertynyt 2 päivää per viikko miinus lauantai.

Vierailija
16/16 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kyselit tätä samaa jo viikolla?

Jos ei täällä rautalangasta väännetyt selitykset kelpaa, niin mitäs jos kysyisit palkanlaskijaltasi tai eaimieheltäsi asiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan