Huomattava osa miehistä on masentuneita ja yksinäisiä eivätkä löydä kumppania, joiden kanssa edes harkita jälkikasvua
Osin poliitikkojen syy on esimerkiksi se, että yhteiskunta on ajettu niin miesvihamieliseen tilaan. Huomattava osa miehistä on masentuneita ja yksinäisiä eivätkä löydä kumppania, joiden kanssa edes harkita jälkikasvua. Siihen ei omasta fyysisestä kunnostaan huolehtiminen auta, kun ilmapiiri ja ympäristö on vihamielinen ja pahoinvointia aiheuttava jo toista vuosikymmentä. Ja kun tarpeeksi suuri osa miehistä voi huonosti, alkaa se säteillä jo naisiinkin, eivätkä edes verrattain hyvin pärjäävät ihmiset ehkä jaksa lisääntyä kaiken epävarmuuden ja pahoinvoinnin keskellä.
Siksi on mahdollista, että kehittyvissä maissa ihmiset voivat pärjätä tietyssä mielessä paremmin, ilman tuskailua huoltosuhteesta. Heillä voi olla kurjat olot, vähemmän rahaa, tai enemmän vaaroja ympärillä. Mutta he eivät elä ihmisyydestä vieraantunutta lume-elämää pseudohyvinvointiyhteiskunnan psykologisessa vankilassa, vaan ongelmat ovat konkreettisempia ja siten ehkä paremmin voitettavissa. Ei ole sitä kasvotonta vähän niin ja näin toimivaa systeemiä, joka toisinaan voi auttaakin, mutta jota vastaan usein myös joutuu taistelemaan.
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, tiivistit jo sanomasi: "eivätkä löydä kumppania, joiden kanssa edes harkita jälkikasvua".
Totta, monet hyvin vaatimattoman näköiset ja oloiset tavismiehet ovat nirsoja naisten suhteen. :)
Tämä pitää kyllä monin osin paikkansa. Olen itse tavismies ja kaveripiirissäni myös monia sellaisia. Meille kaikille on yhteistä se, että kun nykynaisten juttuja vaatimustasoista miehilleen kuuntelemme ja luemme, niin 95% näistä leideistä on sellaisia ettei kertatapaaminenkaan kiinnostaisi.
Samaan aikaan hakemalla haette elättäjää vailla olevia naisia. Tilastotkin sen kertoo: 1. Thaimaa 2. Venäjä 3. Viro. Viro on suureltaosin hyvin köyhää vaikka isoissa kaupungeissa asuukin korkeastikoulutettuja.
Haukutte suomalaisia naisia siitä jos haluavat saada ekoilla treffeillä kahvit.
Ps. Millionairematchin puolella näkyi olevan osio alle 200k tienaaville. Et mikäli, et halua elättää niin liittyisin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä johtuu, mutta naiset ovat nykypäivänä aivan äärimmäisen nirsoja pinnallisesti.
Kaveriksi kelpaa vain naisille.
No lue historiaa. Ennen oli tapana perustaa perhe isänmaallisista syistä. ja ottaa sen minkä sai. Naisille sanottiin että pidä silmät kiinni ja ajattele isänmaata. Mies nosti yöpaitaa ja pani. Nykyään naisen pitää feikata orgasmia, ottaa sekä suihin että anaaliin tai tulee katkeraa valitusta.
Miesten pitää siis lopettaa u lina ja tehdä asialle jotain, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, tiivistit jo sanomasi: "eivätkä löydä kumppania, joiden kanssa edes harkita jälkikasvua".
Totta, monet hyvin vaatimattoman näköiset ja oloiset tavismiehet ovat nirsoja naisten suhteen. :)
Tämä pitää kyllä monin osin paikkansa. Olen itse tavismies ja kaveripiirissäni myös monia sellaisia. Meille kaikille on yhteistä se, että kun nykynaisten juttuja vaatimustasoista miehilleen kuuntelemme ja luemme, niin 95% näistä leideistä on sellaisia ettei kertatapaaminenkaan kiinnostaisi.
Samaan aikaan hakemalla haette elättäjää vailla olevia naisia. Tilastotkin sen kertoo: 1. Thaimaa 2. Venäjä 3. Viro. Viro on suureltaosin hyvin köyhää vaikka isoissa kaupungeissa asuukin korkeastikoulutettuja.
Ps. Millionairematchin puolella näkyi olevan osio alle 200k tienaaville. Et mikäli, et halua elättää niin liittyisin.
Jäi alussa mainitsematta, että minulla ja useimmilla kavereillani on kyllä vaimo, mutta he eivät ole näitä nykynaisia, vaan ns. 'vanhan hyvän ajan' suomalaisia naisia. Heitä, jotka aikoinaan etsivät elämänkumppania ennakkoluulottomasti ihan tavallisista miehistä ja jotka eivät olleet kuulleetkaan mistään Tindereistä.
Tämä on hieman off-topic, mutta kun lukee tänne kirjoittaneiden naisoletettujen kommentteja, niin havaitsee, että tärkeintä miehessä taitaa kuitenkin olla ne materialistiset ja pinnalliset ominaisuudet. Ja vain naisoletetut saavat aikaan sellaisen ongelman, että kun on ollut mahdollisuus korkeakoulutukseen, niin sitten ei kuulemma löydykään riittävän korkeasti koulutettua puolisoa. Itse olen korkeasti koulutettu mies ja vaimoni koulutuksella ei ollut minulle mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua elää maailmassa jossa jokainen ihminen saisi olla tyytyväinen itseensä sellaisina kuin ovat ILMAN että vähättelyä/haukkumista tarvitsisi kuulla/lukea ihmisiltä ja eri medioissa? Rakastat haukkumista ja sheimaamista, eikös niin?
Mitä sinä oikein pölpötät? Itsevarmuus on itsevarmuutta. Aidosti itsevarma ihminen ei helpolla ota nokkiin muiden ilkeilyistä. Se joka ottaa ei ole itsevarma sen sanan omassa merkityksessä. Lopeta se asian vierestä lässyttäminen.
Kyllä se on lyttäämistä ja painostamista yhteiskunnan puolelta. Ei KUKAAN ole niin itsevarma ja vahva, että sellaista jaksaisi koko ajan kuunnella. Lopeta se lässyttäminen itse! Lyttäämisellä ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin olla ilkeä. Miksi puolistelet haukkumista ja ilkeyttä?
Ja miksei siitä ,että saa haukkuja ja ilkeilyä osakseen ei saisi puhua julkisuudessa. Ikävä asenne on tuo, että kun olet läski, niin pitää ottaa kaikki haukut ja ilkeilyt vastaan reagoimatta mitenkään. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaatimattoman näköinen ja oloinen, vientiä ei ole koskaan ollut juuri ollenkaan. Se ikuinen tosi hyvä tyyppi, mutta...
On oma yritys joka työllistää 8 ihmistä tällä hetkellä, oma asunto, ei ole henkisiä ogelmia, riippuvuuksia ja alkoholia juon ehkä 5 kertaa vuodessa jne. eli peruspalikat ovat kunnossa.
Olen seurustellut 4 kertaa elämässäni, 2 ekaa kävi vieraissa muutaman otteeseen ja lähti menee heti kun löysi toisen, 1 kanssa ei ollut loppuvaiheessa mitään yhteistä, ei keskusteltavaa, ei yhteisiä intressejä tmv joten yhteisymmärryksessä puhallettiin peli poikki. Neljäs oli pitkäaikaistyötön, alkoholin kanssa oli ongelmia, pilveä meni jonkin verran mutta kävi sentään terapiassa. Erosin kun paljastui että sillä oli 28k kulutusluottoa, eikä kiinnostusta mennä töihin.
Mun rima on tippunut ajan kanssa, ja tällä hetkellä vaatimukseni on; Elämä näpeissä, tasapainoinen ja edes jotain mielenkiinnon kohteita elämässä.
Ei vaan löydy, tinderissä en saa tykkäyksiä ja livenä olen tosi kiva mutta...
Perhehaaveet on siis jo kuopattu..
M39
Montaako ikäistäsi yksinhuoltajaäitiä olet yrittänyt? Ja oletko laittanut Tinderiin selkeästi, että haet parisuhdetta ja perhettä etkä seksiseuraa? Olet jo 39 v, joten et ole enää kovaa valuuttaa nuorten naisten keskuudessa. Nelikymppinen setämies, joten omien lasten saaminen alkaa olla jo kohta ulottumissa. Joku ikäisesi jolla on vasta yksi lapsi ja joka haluaisi vielä toisen lapsen, voisi olla sulle sopiva.
Tinderissa lukee kyllä selvästi että toiveena on parisuhde ja lapsia jossain vaiheessa. Haluan myös ok-taloa maaseudulla, mikä ehkä karkoittaa joitakin naisia mutta se on kuitenkin jotain mitä haluan enkä halua luopua siitä haaveesta.
En ole laskenut, mutta muutama puolituttu yh:ta olen "yrittänyt", sellaisia joiden kanssa koen edes jotain yhteistä.
Yhden tinder-yh:n jätin kyllä väliin kun selvisi että sillä on 5 lasta, kolmen eri miehen kanssa.
On tiedossa että aika meinaa loppua kesken, ja sen takia kirjoitinkin että ne haaveet on kuopattu. Haluaisin kuitenkin seurustella jonkin aikaa, tutustua kunnolla ennen kun ruvetaan suunnittelemaan lapsia.
Kovaa valuuttaa en ole ikinä ollut, se on tiedossa
Oletko kokeillut FB:n sinkkupalstoja vai oletko yksi niistä, joiden on vaan ihan pakko löytää nainen juuri Tinderistä? Väitän, että ikäisesi yrittäjämies, joka haaveilee maallemuutosta, viedään siellä käsistä ellei taustalla ole jotain neuropuolen häikkää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hieman off-topic, mutta kun lukee tänne kirjoittaneiden naisoletettujen kommentteja, niin havaitsee, että tärkeintä miehessä taitaa kuitenkin olla ne materialistiset ja pinnalliset ominaisuudet. Ja vain naisoletetut saavat aikaan sellaisen ongelman, että kun on ollut mahdollisuus korkeakoulutukseen, niin sitten ei kuulemma löydykään riittävän korkeasti koulutettua puolisoa. Itse olen korkeasti koulutettu mies ja vaimoni koulutuksella ei ollut minulle mitään merkitystä.
Vaimosi koulutuksella eli hänen tulotasollaan ei ollut sinulle mitään merkitystä (kyllä ne kuitenkin jossain määrin korreloivat)? Sinulle sopii, että olet parisuhteessanne se isompituloinen, joka maksaa enemmän yhteisistä menoista? Eikä sinulle ole ongelma, että se sopii mainiosti myös sille pienituloisemmalle puolisollesi, että hän sai miehen, jolla on enemmän pätäkkää? Sen sijaan sinusta on väärin, että muille naisille tärkeintä miehessä taitaa olla materialistiset ominaisuudet?
Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
Oma mieheni halusi naisen, jolla on korkea koulutus ja sama elintaso kuin itsellään. Itse puolestaan en olisi voinut kuvitella haluavani miestä, jolle minun koulutukseni ja työni ovat yhdentekeviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Millionairematchin puolella näkyi olevan osio alle 200k tienaaville. Et mikäli, et halua elättää niin liittyisin.Jäi alussa mainitsematta, että minulla ja useimmilla kavereillani on kyllä vaimo, mutta he eivät ole näitä nykynaisia, vaan ns. 'vanhan hyvän ajan' suomalaisia naisia. Heitä, jotka aikoinaan etsivät elämänkumppania ennakkoluulottomasti ihan tavallisista miehistä ja jotka eivät olleet kuulleetkaan mistään Tindereistä.
Mutta sinun on ihan pakko löytää nainen nimenomaan sieltä Tinderistä. En ymmärrä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Masennus on näemmä vain ja ainoastaan miehen oma vika.
No kenenkäs muun vika se on? Kyllä se vika sieltä korvien välistä löytyy. Joko aivokemiasta tai vääristä ajatusmalleista. Joillain ei sitten nykyään löydy yhtään resilienssiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä sekä miehiltä että naisilta, että mitä he yksittäisenä ihmisenä ja henkilönä voisivat tehdä tämän ongelman eteen?
Tällä palstalla puhutaan paljon siitä miten miesten pitäisi tehdä sitä ja tätä ja parantaa itseään ja samalla myös siitä miten naisten pitäisi alentaa standardejaan ja deittailla ilman filtteriä. Välillä mukaan roudataan jo yhteiskunta, valtio, poliitikot ja muut.
Mutta ihan oikeasti, nyt voisi sekä syrjäytyneet miehet, muut miehet, alfat, betat, thetat ja Gretat miettiä, mitä voisi itse tehdä asian eteen? Ettei vain sysäisi ongelmaa muiden korjattavaksi.
Naisetkin voisivat tätä solidaarisuudessa miettiä, mutta valitettava tosiasia miesten kannalta on se, ettei ketään voi pakottaa deittaamaan ihmistä josta ei ole kiinnostunut. Joten yksittäinen nainen ei ihan hirveästi voi asialle tehdä.
Mutta miten tehdä itsestä kiinnostava, jos oma paketti on jo kasassa eli löytyy koulutus, fiksuja harrastuksia, asiallinen työpaikka ja ikätasoon nähden hyvä määrä omaisuutta? Miksi itselle tarjotaan kerta toisensa jälkeen kaverikorttia, mutta tutuilla hälläväliämiehillä on kysyntää parisuhdemielessä? Näihin jos keksisi vastauksen. Siis ihan oikean vastauksen eikä mitään ympäripyöreää kemiajuttua.
Vaikea sanoa. Mitä ovat hälläväliämiehet?
Itse ainakaan naisena en välitä siitä, mikä koulutus miehellä on, ei tarvitse olla edes erityisen fiksuja harrastuksia (oudot tai vähemmän fiksut käyvät myös), ihan sama onko asiallinen työpaikka vai ei työtä lainkaan, enkä ole kiinnostunut miehen omaisuudesta, eli ei tarvitse olla sitäkään. Joten ainakaan noilla spekseillä ei oma kiinnostukseni heräisi. Minua kiinnostaa miehessä ja suhteessa ihan muunlaiset asiat, ja painotan nimenomaan sitä kemiaa, eli miten toisen kanssa synkkaa, kuinka hyvin viihdyn hänen kanssaan, onko molemminpuolista seksuaalista vetovoimaa, osuuko elämänarvot ja ajattelutavat yksiin, jne. Eli olisiko vastaus kysymykseesi jotain tämäntyyppistä...?
Hälläväliämiehillä kuvaan sellaisia "ei huolta huomisesta"-tyyppejä eli kaikki raha mikä tulee myös menee heti ja seuraavan baari-illan jälkeistä tulevaisuutta ei tarvitse miettiä. Pakolliset jutut tehdään jos tehdään, mutta ei mitään itsensä kehittämistä tai pidemmän tähtäimen projekteja pl. ehkä viinojen hakeminen lahden toiselta puolelta.
Ihmettelenkin kovasti, kun välillä törmään johonkin naiseen, joka elämänarvojen ja -valintojen sekä ajattelutavan puolesta olisi sopiva, mutta hän ei halua kaveruutta kummempaa.
Voisiko olla, että silloin naisen puolelta puuttui se seksuaalinen kemia? Kun pelkät elämänarvot, elämänvalinnat ja ajattelutavathan eivät riitä vielä suurimmalle osalle, vaan tuossa on vasta puitteet sille, että voidaan tulla ihmisinä toimeen. Sitten pitäisi saada kuvioon vielä romantiikka ja seksuaalinen himo, jotta voidaan kohdata muutenkin kuin ystävinä.
Tämä voi hyvin olla. Mutta miten seksuaalisen kemian saisi muodostettua? Siinäpä se.
Sitä ei pysty keinotekoisesti luomaan. Naisilla on tosi tarkka hajuaisti ja feromoneista pystyy haistamaan miehen, jolla on riittävän erilainen perimä. Ehkä jokin parempilaatuinen deodorantti auttaa. Oma mieheni tuoksuu mielestäni miellyttävältä myös ilman hajusteita hikisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te pitkäaikaistyöttömät ne lapset laittaisitte kaksiossa? Lapsi olohuoneeseen ja te kämpän ainoaan huoneeseen? Te olohuoneeseen Ikean parvisänkyyn ja lapsi/lapset omaan huoneeseen? Luuletteko että naiset on oikeasti ainoita jotka ei halua asua lapsilauman kanssa yksiössä?
No itse olen aikoinaan asunut kaksiossa kumppanini kanssa, kun saimme lapsen. Mahduttiin ihan hyvin makuuhuoneeseen kaikki kolme. Vauva nukkui vieressä kuitenkin, emmekä todellakaan olisi laittanut vauvaa omaan huoneeseen. Muutimme kyllä myöhemmin kolmioon, mutta silloinkin lapsi nukkui vielä samassa huoneessa. Emme olleet työttömiä. Itse en oikein ymmärrä ajatusta, että vauvaperheellä pitäisi olla joku mieletön lukaali ja vauvallakin oma huone. Ja esim. kolmioon mahtuu oikein hyvin nelihenkinen perhe, joten en ymmärrä miksi ei kolmihenkinen perhe mahtuisi (riittävän tilavaan) kaksioon.
Meille syntyi lapset vuoden välein. Ensimmäiset 6 vuotta nukuttiin kaikki neljä samassa huoneessa vaikka meillä oli käytettävissä 250 neliötä. Lapset kumminkin kömpi jossain vaiheessa yötä parisänkyyn viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te pitkäaikaistyöttömät ne lapset laittaisitte kaksiossa? Lapsi olohuoneeseen ja te kämpän ainoaan huoneeseen? Te olohuoneeseen Ikean parvisänkyyn ja lapsi/lapset omaan huoneeseen? Luuletteko että naiset on oikeasti ainoita jotka ei halua asua lapsilauman kanssa yksiössä?
No itse olen aikoinaan asunut kaksiossa kumppanini kanssa, kun saimme lapsen. Mahduttiin ihan hyvin makuuhuoneeseen kaikki kolme. Vauva nukkui vieressä kuitenkin, emmekä todellakaan olisi laittanut vauvaa omaan huoneeseen. Muutimme kyllä myöhemmin kolmioon, mutta silloinkin lapsi nukkui vielä samassa huoneessa. Emme olleet työttömiä. Itse en oikein ymmärrä ajatusta, että vauvaperheellä pitäisi olla joku mieletön lukaali ja vauvallakin oma huone. Ja esim. kolmioon mahtuu oikein hyvin nelihenkinen perhe, joten en ymmärrä miksi ei kolmihenkinen perhe mahtuisi (riittävän tilavaan) kaksioon.
Niin eli teillekään ei se kaksio käynyt lapsiperheen kodiksi. Kaveri asuu tämäntyyppisessä ratkaisussa. Mahtuuhan sinne kyllä toki jos tykkää harrastaa seksiä perheen olohuoneessa.
Siinä vaiheessa kun on saatu lapsia ei se sitä seksiä enää tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ja seuraavassa lauseessa itketään että yäää hypergamia ja yää naiset on maksullisia ja yää naiset loisii lompakolla :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi koulutuksella eli hänen tulotasollaan ei ollut sinulle mitään merkitystä (kyllä ne kuitenkin jossain määrin korreloivat)? Sinulle sopii, että olet parisuhteessanne se isompituloinen, joka maksaa enemmän yhteisistä menoista? Eikä sinulle ole ongelma, että se sopii mainiosti myös sille pienituloisemmalle puolisollesi, että hän sai miehen, jolla on enemmän pätäkkää? Sen sijaan sinusta on väärin, että muille naisille tärkeintä miehessä taitaa olla materialistiset ominaisuudet?
Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
Oma mieheni halusi naisen, jolla on korkea koulutus ja sama elintaso kuin itsellään. Itse puolestaan en olisi voinut kuvitella haluavani miestä, jolle minun koulutukseni ja työni ovat yhdentekeviä.
Touché.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaatimattoman näköinen ja oloinen, vientiä ei ole koskaan ollut juuri ollenkaan. Se ikuinen tosi hyvä tyyppi, mutta...
On oma yritys joka työllistää 8 ihmistä tällä hetkellä, oma asunto, ei ole henkisiä ogelmia, riippuvuuksia ja alkoholia juon ehkä 5 kertaa vuodessa jne. eli peruspalikat ovat kunnossa.
Olen seurustellut 4 kertaa elämässäni, 2 ekaa kävi vieraissa muutaman otteeseen ja lähti menee heti kun löysi toisen, 1 kanssa ei ollut loppuvaiheessa mitään yhteistä, ei keskusteltavaa, ei yhteisiä intressejä tmv joten yhteisymmärryksessä puhallettiin peli poikki. Neljäs oli pitkäaikaistyötön, alkoholin kanssa oli ongelmia, pilveä meni jonkin verran mutta kävi sentään terapiassa. Erosin kun paljastui että sillä oli 28k kulutusluottoa, eikä kiinnostusta mennä töihin.
Mun rima on tippunut ajan kanssa, ja tällä hetkellä vaatimukseni on; Elämä näpeissä, tasapainoinen ja edes jotain mielenkiinnon kohteita elämässä.
M39
Tässä Sen näkee ettei riman pudottaminen toimi kenelläkään.
Sinulla on vielä muutama vuosi aikaa löytää joku kiva 30-39 v kumppani ja saada perhe. Itsekin olen synnyttänyt lapseni 37 ja 39 vuotiaana, joten se yleensä on mahdollista mikälii ei ole mitään poikkeavaa terveydessä.
Ehkä sinun kannattaisi kokeilla tätä kotimaista palvelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Sinulla on vielä muutama vuosi aikaa löytää joku kiva 30-39 v kumppani ja saada perhe. Itsekin olen synnyttänyt lapseni 37 ja 39 vuotiaana, joten se yleensä on mahdollista mikälii ei ole mitään poikkeavaa terveydessä.
"Tavoitteena on kahden tuhannen asiakkaan ylittyminen tänä vuonna."
Suomi on yksinkertaisesti liian pieni maa. Kaksi tuhatta on niin pieni määrä, että hyvin harva tulee löytämään tuolta(kaan) kumppania. Kun laskee, moniko niistä kahdesta tuhannesta on
- oikeaa sukupuolta
- omaa ikäluokkaa
- asuu kohtuullisella etäisyydellä
niin puhutaan ainakin pääkaupunkiseutua lukuun ottamatta max muutamista kymmenistä, jos sitäkään.
Jälleen muistutan, että FB:n suurimmassa sinkkuryhmässä on 24 000 jäsentä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viro todennäköisesti ei ole listalla köyhien ihmisten hyödyntämisen takia vaan ihan läheisyytensä takia. Paljon virolaisia , niin miehiä kuin naisiakin ,on pysyvästi töissä Suomessa ja toki silloin päädytään parisuhteisiin suomalaisten kanssa. Tunnen useita pariskuntia ,jossa jompikumpi puoliso on Virosta ja ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
"Tavoitteena on kahden tuhannen asiakkaan ylittyminen tänä vuonna."
Suomi on yksinkertaisesti liian pieni maa. Kaksi tuhatta on niin pieni määrä, että hyvin harva tulee löytämään tuolta(kaan) kumppania. Kun laskee, moniko niistä kahdesta tuhannesta on
- oikeaa sukupuolta
- omaa ikäluokkaa
- asuu kohtuullisella etäisyydellä
niin puhutaan ainakin pääkaupunkiseutua lukuun ottamatta max muutamista kymmenistä, jos sitäkään.
Jälleen muistutan, että FB:n suurimmassa sinkkuryhmässä on 24 000 jäsentä.
eri
En usko käyttäjien vähäisyyden oleva ongelma kunhan he ovat motivoituneita sen oikean kumppanin löytämään. Eipä niitä pareja Tinderistäkään tunnu löytyvän vaikka on moninkertainen määrä käyttäjiä. Ennenwanhaan potentiaalisten kumppanien määrä oli paljon rajatumpi ja siltikin ihmiset löysivät toisensa.
Sanoikohan tämän jo joku... no, kuitenkin, ota pois tuo "jossain vaiheessa", kuulostaa liian epämääräiseltä. Jos tiedossa on, että haluat lapsia, voit matchata vaikka 35-vuotiaan naisen kanssa, joka myös tietää haluavansa lapsia. Tällöin niiden aika ei ole "jossain vaiheessa", vaan jos löydätte toisenne ja haluatte elää yhdessä, niitä ruvetaan yrittämään vuoden seurustelun jälkeen. Joo, tiedän, ei ole ihanteellista, mutta aina eivät asiat mene ihanteiden mukaan.
Kannattaako se omakotitalo maaseudulta mainita ilmoituksessa? Kuinka tärkeä haave se on? Mietin vain, että koska maaseudulla on vähemmän naisia, kelpaisiko sinulle kompromissina vaikka pikkukaupunki, jossa on vähän maaseutumaiset puitteet? Ehkä kauhean tarkkaan ei kannata deitti-ilmoituksessa maalailla tällaisia suunnitelmia, ellei kyseessä ole joku ihan ehdoton must. Jos sinulle sopiva nainen olisikin sellainen, joka voisi kyllä muuttaa pieneen kaupunkiin, muttei ihan maalle, niin olisihan se vähän kurja, jos sekä kumppani että mahdollinen perhe menisi sivu suun siksi. Maaseudulta voi hankkia sitten vaikka kesämökin.