Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsuuskodistasi omaksuttuja/opittuja tapoja sinulla on omassa kodissasi?

Vierailija
23.11.2014 |

Mulla on sellainen kotoa opittu tapa, että mä juon kahvia vaan kerran päivässä ja sen suoraan päiväruuan jälkeen. Isältä opittu tapa.

Toinen tapa on myös isän peruja. Saunassa viimoset löylyt pitää olla tosi kovat siis niiden pitää tuntua. Muuten sauna ei tunnu saunalta. ;-)

Mitä lapsuuskodissa opittuja tapoja sinulla on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää...

Vierailija
2/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdetään vähän pidemmäksi ajaksi pois kotoa, siivoilen vähän paikkoja ettei tarvitse palata arkikaaoksen keskelle. Äidiltä opittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit oikealla, mukit vasemmalla.

Vierailija
4/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet laatikossa haa-vei-lu järjestyksessä.

Samasta lasista juodaan useampaan kertaan ja laitetaan vasta illalla koneeseen. (Jos juo esim. maitoa niin sitten voi ottaa uuden lasin seuraavalle juomiskerralle. Mutta mehut, limut ja vedet juodaan samasta lasista/mukista)

Jos syö leipää välipalaksi niin ei tarvitse asetinta. (Mieheni käyttää aina lautasta leiville, valittaa sitten kun murustelen syödessäni leipää. En ole vain tottunut käyttämään lautasta leivälle!)

Vessassa on aina roskis! (En ymmärrä ihmisiä, etenkään naisia, joiden vessoista ei roskiksia löydy!)

Ekana aamulla laitetaan kahvi porisemaan.

Ensin imuroidaan, sitten pyyhitään pölyt. (Mies tekee toisinpäin)

Kengät kopistellaan toisiinsa ennen kuin istutaan autoon ja vältytään sitten lumen kantamisesta autoon sisälle.

Jouluvaloja ei laiteta ennen itsenäisyyspäivää.

Siinä oli muutama :D

Vierailija
5/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle automatkalle otetaan aina täytettyjä patonkeja tms. evääksi, vaikka aina kuitenkin pysähdytään jossain.

Vierailija
6/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa tehdessä lastalle/kauhalle/lusikalle on oma pikku lautanen alustana.

Kaikilla tavaroilla on oma paikkansa, johon ne palautetaan heti käytön jälkeen.

Itsenäisyyspäivänä laitetaan kaksi kynttilää joka ikkunaan ja valot pois päältä.

Vierailija
7/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vedetään ja viikataan lakanat niinkuin kotona opin: ensin taitellaan silleen tietyllä tavalla ja sitten viikataan tiukaksi nipuksi. Anoppi taas rullaa lakanat kerälle kaappiin.

Ja mäkin siivoilen ennen matkaa, ettei tarvi sotkuiseen kotiin palata. Mies pitää ehkä vähän outona...

Vierailija
8/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä:)!

- Ruokaa ei heitetä roskiin, vaan pyritään siihen että kaikki ruoka syödään. Nuorempana lensi ruokaa roskiin, mutta iän ja ekologisen heräämisen myötä äidin neuvo kuùlostaa todella järkevältä. Siitä huolimatta sitä ruokaa menee liikaa roskiin:(

- Jos et tarvitse tavaroita, kierrätä.Ei kannata säilöä, siivouskin on helpompaa, kun ei ole turhaa krääsää.

Vierailija
9/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala viedään aina synttärisankarille sänkyyn. Ja lahjat myös.

Vierailija
10/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut kotoa sen, että ruokia voi laittaa niihin pikkuisiin kaupasta saatuihin muovipusseihin ennen jääkaappiin laittamista (jos mitään sopivaa suljettavaa rasiaa ei ole). Esim juusto on avattuna aina muovipussissa ettei kuivu ja kovetu. Enkä ymmärrä niitä, jotka eivät näin tee. Miksi joku haluaisi syödä kovettunutta tai kuivunutta ruokaa?

Vierailija
11/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:19"]Itse olen oppinut kotoa sen, että ruokia voi laittaa niihin pikkuisiin kaupasta saatuihin muovipusseihin ennen jääkaappiin laittamista (jos mitään sopivaa suljettavaa rasiaa ei ole). Esim juusto on avattuna aina muovipussissa ettei kuivu ja kovetu. Enkä ymmärrä niitä, jotka eivät näin tee. Miksi joku haluaisi syödä kovettunutta tai kuivunutta ruokaa?
[/quote]

Ne pussit on epähygieenisiä tuohon tarkoitukseen! Sitäpaitsi juusto homehtuu muovitettuna. Osta juustokupu.

Vierailija
12/12 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaiherkut. Aina perjantaisin ostettiin esim. grillattu kana tai jotain muuta erikosita, äiti kans piti siivouspäivää aina torstaisin, mitä itse en tee. Ei tule muita oikein mieleen, ehkä olen antanut lasten olla lapsia pidempään kuin itse sain olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän