Ostin pienestä k-marketista yhden kassillisen ruokaa: 29 euroa. Lidlissä olisi mennyt varmaan 17 euroa
Kommentit (65)
Mä en käy Lidlissä. En löydä sieltä mitään hyvää. Hedelmät ja kasvikset ovat halvempia mutta ne ovat myös laaduttomampia, menevät nopeasti pilalle. Yksi juhannuskin meni melkein pilalle kun ostettiin jotain Urhomakkaraa ja grillimaisterituotteita ja ne olivat ihan hirveää kuraa.
Jotain hyviä itämaistyyppisiä valmisruokia olen joskus ostanut. Ja ikävöin ikuisesti Lidlin sitruunasorbettia jota ei enää saa. Näkkäri ja hapankorppu on ok ja siivoustuotteet ovat hyviä, mutta Lidlin maito on liian makeaa. Saskia kivennäisvedet ovat hyviä.
Joskus mainostetaan jotain kiinnostavia kampanjatuotteita ja kun menet hakemaan, ne ovat loppu.
Prismasta saa helpommin kaiken saman katon alta ja tietää mitä ostaa, sekä saa bonusta.
Prisma ja Lidl kilpailevat toisiaan vastaan ja moni tuote on saman hintainen. Esim. Maito, hapankorppu ja kerma.
Vierailija kirjoitti:
Silloin joskus kavin yhden kylan s marketissa tai ehka salessa suoraan lentokentalta. Ostos oli pieni. Halvin salqattiruukku, muutama tomaatti, ruisleipa, maito tonkka ja eipa paljon muuta. Ehka viela pikku oltermanni. Siis pikku salaatin ja aamiais leivat ostin 2 henkilolle. Ei ruokaa ei mitaan. Kassa sanoi yli 20e.
Jain suu auki. Olin tottunut ostamaan useamman paivan ruuat lihoineen ja kahveineen 20egella ulkomailla.Ja kerran erehdyin katsomaan cittarissa kurkun kilohintaa. Taisi olla 40e/kg. Oli toki kotimainen. Sinne jai :)
Kylla ruuasta voi maksaa, mutta ennemmin sita ostaa sitten herkusta lobstereita kuin salesta salaattia.
Taitaa olla pahimmanlaatuinen lukihäiriö kirjoittajalla. Ei ihmekään, että ostoskassi maksaa mitä maksaa milloinkin, kun ei numerotkaan ole tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Prisma ja Lidl kilpailevat toisiaan vastaan ja moni tuote on saman hintainen. Esim. Maito, hapankorppu ja kerma.
Prisma ja Lidl kilpailevat hinnalla. K-kaupat korostavat laatua ja palvelua.
Just tuli kotiin kannettuna K-kaupasta viikon ruuat. Ne piirtää, joilla on liitua.
Kannattais hakea ruokatarpeet Intiasta. Siellä vasta edullista on. Eurolla elää kuukauden, tosin ei pääse läskiä kertymään.
Olen viisihenkisen perheen äiti. Ostan Lidlistä viikon maitotuotteet, leivät, tuoreet ja pakastetut kasvikset, salaatit, juurekset, pastat, jauhot ja muut perustuotteet. Syömme lautasmallin mukaan, eli kasviksia kuluu joka aterialla iso kasa. Säkillinen perusruokaa irtoaa ihan naurettavan halvalla.
K-marketista haen sitten täydennystä ja sellaisia tuotteita mitä Lidlistä ei saa: hyvää tofua ja vöneriä, hyvää juustoa, hyvää shampoota ja hiustenhoitoainetta, hyvät tuoksuttomat pyykki- ja tiskiaineet. Pieni kassillinen maksaa saman verran kuin Lidlin kärryllinen.
Mielestäni tällä tyylillä kohtaavat edullisuus ja pieni luksus. S-kaupoista en välitä, ankeita ja nuhjuisia.
Mä käyn lähikaupassa. Ihan sama mitä maksaa, en haaskaa elämääni automatkoihin. Eipä ole nekään tunnit ilmaisia.
Tämä Lidlismi näkyy olevan pyrkimässä uskonnolliseksi yhdyskunnaksi.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä taas on jo vakiintunut uskonnollinen yhdyskunta. Muistan kun bonuskorttisysteemi tuli. Sinä ostettiin vaikka mitä siitä bonuksen saamisen ilosta. Ja vieläkään ei saa ääneen lausua, että se bonus maksetaan tuotteiden hinnassa.
Halvemmaksi tulee näin maalla asuvana käydä S-kaupassa, kuin ajaa näillä bensan hinnoilla 40km suuntaansa hakemaan Lidlistä tuotteita. Lidlistä en myöskään saa kaikkea sitä mitä haluaisin, maku ratkaisee omissa ostoksissa eniten ja kaupoista se, josta saan mieluiten kaiken sen, jota tarvitsen ostaa. Toki Lidlissä on paljon hyviä ja uniikkeja tuotteita, tulee kaupunkireissulla käytyä Lidlissä, mutta omassa ruokakassivertailussa S vetää halvemman korren hinnassa ottaen huomioon bensakulut ja sen mukaan menen, mistä saan yhdellä kauppareissulla kaiken tarvittavan. Tarjouksien perässä ei kannata täältä käsin juosta ja toisaalta en jaksa kaupoissa asua. Mutta kyllähän se vähän ärsyttää, kun kahdella lähimmällä kylällä on vain yksi kauppa - toisessa S, toisessa K. Ei pääse kunnolla kilpailuttamaan ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samalla tavalla kuin bonususkovaiset Prismalaiset.
Itsellä on varaa käydä missä kaupassa vain, mutta käyn enimmäkseen silti Lidlissä. Ainoastaan aivan hölmö maksaa peruselintarvikkeista enemmän vain pelkän kaupan takia. Viisas laittaa nekin säästyneet rahat tuottamaan sen sijaan, että antaa ne jollekin S- tai K-ketjun pomolle.
Vierailija kirjoitti:
Millainen idiootti tänä päivänä pitää lidliä köyhien kauppana? Onhan se toki paskantärkeetä mennä Prismaan ja kokea näin olevansa parempi ihminen.
Laittavat Prisman kassalla varmaan vielä 50 EUR ylimääräistä päälle että on varmasti tarpeeksi hintaa !!?
Vierailija kirjoitti:
Anti-lidlistit ehtivät ensin.
Lidl on hyvä kauppa ja lähikauppamme.
Terkut Lauttasaaren Lidlin mukaville asiantunteville myyjille! :)
Minä en käy Lidlissä. Joskus etsin sieltä jotain mainostettuja tarjoustuotteita, mutta ne olivat loppu jo aamukymmeneen mennessä. Ei kauppias oikein käsitä, että sisäänheittotuotteita pitää olla niin paljon, että niitä riittää useammalle kuin viidelle ensimmäiselle.
Minä käyn mieluummin kaupassa, jossa on laaja valikoima ja tavaraa riittää. Minä pystyn kyllä maksamaan sen 20 snt enemmän tuotteista, koska käyn töissä.
Mitä tulee siihen, että johonkin Prismaan pitää ensin matkata puoli tuntia, sehän on tyystin sijaintikysymys. Minulla on kahden kilometrin päässä S-kauppa ja K-kauppa, viiden kilometrin päässä Prisma ja Citymarket, 20 km päässä Lidl. En todellakaan lähde ajamaan sinne enää vain sen takia, että saan vitutuksen tuotteista, joita ei olekaan.
Eikä muutenkaan kiinnosta mitkään 20 vuotta säilyvät saksalaiset kuivakakut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin joskus kavin yhden kylan s marketissa tai ehka salessa suoraan lentokentalta. Ostos oli pieni. Halvin salqattiruukku, muutama tomaatti, ruisleipa, maito tonkka ja eipa paljon muuta. Ehka viela pikku oltermanni. Siis pikku salaatin ja aamiais leivat ostin 2 henkilolle. Ei ruokaa ei mitaan. Kassa sanoi yli 20e.
Jain suu auki. Olin tottunut ostamaan useamman paivan ruuat lihoineen ja kahveineen 20egella ulkomailla.Ja kerran erehdyin katsomaan cittarissa kurkun kilohintaa. Taisi olla 40e/kg. Oli toki kotimainen. Sinne jai :)
Kylla ruuasta voi maksaa, mutta ennemmin sita ostaa sitten herkusta lobstereita kuin salesta salaattia.
Taitaa olla pahimmanlaatuinen lukihäiriö kirjoittajalla. Ei ihmekään, että ostoskassi maksaa mitä maksaa milloinkin, kun ei numerotkaan ole tuttuja.
Ei sun kannata silla paatasi vaivata pus pus
Miksi muuten Lidlillä ei ole mitään hinnastoa missään näkyvillä? On tarjouslehdet, mutta muuten ei voi tietää hintoja kuin menemällä paikan päälle. Vai onko sellainen noille kanta-asiakkaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä taas on jo vakiintunut uskonnollinen yhdyskunta. Muistan kun bonuskorttisysteemi tuli. Sinä ostettiin vaikka mitä siitä bonuksen saamisen ilosta. Ja vieläkään ei saa ääneen lausua, että se bonus maksetaan tuotteiden hinnassa.
Puhut uskonnosta, mutta kai sinäkin sentään laskea osaat?
Jos tuote x maksaa Lidlissä ja Prismassa saman verran, mutta Prismasta tehdystä ostoksesta palautetaan 0.5 - 10% takaisin, niin silloinhan se Prisman tuote on aina halvempi kuin Lidlin.
Näin ollen vain laskutaidottomat änkyrät hokevat, että Lidl on halvempi, koska siellä ei ole ”kallista” kanta-asiakasohjelmaa,
Itse maksoin aikoinaan opiskelijana 90-luvulla 200mk S-ketjun osuusmaksua. Tai en oikeastaan edes maksanut, kun sen maksun pystyi kerryttämään ostoksista maksettavilla bonuksilla.
Sain jäsenyyden siis käytännössä ilmaiseksi. Nyt pelkästään tämä ilmainen jäsenyys on arvoltaan 100€. Lisäksi tälle osuusmaksulle maksetaan vuosittaista korkoa.
Tuon päälle olen säästänyt tekemällä ostokset halvemmalla ja kerännyt näistä ostoksista arviolta noin 15 000€ bonukset.
Jain suu auki. Olin tottunut ostamaan useamman paivan ruuat lihoineen ja kahveineen 20egella ulkomailla.
Ja kerran erehdyin katsomaan cittarissa kurkun kilohintaa. Taisi olla 40e/kg. Oli toki kotimainen. Sinne jai :)