Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tulla vuosikymmenet pienillä tuloilla toimeen

Vierailija
01.10.2021 |

Harmittaa olla pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ja tänään on sitten valituspäivä taas vaihteeksi.

Vierailija
22/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se eläke sitten on?

Kaikkineen tuloni ovat n 1100€/kk, minulla on teini lisäkseni.

No ei se paljon sitten ole, mutta onneksi sinulla on omistusasunto ja lapsen isäkin kustantaa lapselle kaikkea tarpeellista, koska voitte sopia asiat järkevästi. Ja sitten sinulla on muutenkin rahaa jemmassa. 

Ei minulla montaa tonnia jemmassa ole ja lapsen isä on sairastellut, ettei sitä tiedä, kauanko pystyy töitä tekemään, kun ei ole muita töitä löytänyt.

Niin aina. Eihän nyt mikään vahingossakaan ole hyvin tai edes siedettävästi. 

Ei ole mun vikani hänen sairastelunsa eikä se ettei saa työpaikkaa kun sitä hakee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se eläke sitten on?

Kaikkineen tuloni ovat n 1100€/kk, minulla on teini lisäkseni.

No ei se paljon sitten ole, mutta onneksi sinulla on omistusasunto ja lapsen isäkin kustantaa lapselle kaikkea tarpeellista, koska voitte sopia asiat järkevästi. Ja sitten sinulla on muutenkin rahaa jemmassa. 

Ei minulla montaa tonnia jemmassa ole ja lapsen isä on sairastellut, ettei sitä tiedä, kauanko pystyy töitä tekemään, kun ei ole muita töitä löytänyt.

Niin aina. Eihän nyt mikään vahingossakaan ole hyvin tai edes siedettävästi. 

Ei ole mun vikani hänen sairastelunsa eikä se ettei saa työpaikkaa kun sitä hakee.

Kuka semmoista väittikään? 

Vierailija
24/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life is a bitch. Jotkut tekevät niin että tekevät osa-aikatyötä riippuen miten terveydellisistä syistä pystyy tai sitten jäävät kokonaan sairaseläkkeelle. Joskus on sellaisia tilanteita ettei voi itse voi valita... mutta eivät silti valita että kuinka huonot tulot on. Sitten pitää vain elää niin ettei käytä rahaa kuin vain olennaiseen.

Vierailija
25/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene takaisin sänkyyn. Olet selvästi noussut sieltä väärällä jalalla.

Vierailija
26/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tähän pitäisi sanoa? Vaihtoehtoja on elämässä paljon ja jos haluat valita tuon tien niin ei siinä sitten mitään. Mutta valitettavasti jos haluaa isommat tulot niin täytyy tehdä töitä.

Hänhän sanoi että on työkyvyttömyyseläkkeellä. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa tai onko vaikeuksia lukemisen ymmärtämisellä. Eivät kaikki ole mt-ongelmien vuoksi työkyvyttömyyden vuoksi eläkkeellä. Tunnen myös monia joilla paikat kuluneet kovan työn tekemisestä vuosikymmeniä etteivät pysty enää tekemään töitä. Mutta siitähän taas sinä nokkava et tiedä vielä yhtään mitään. Elämä kyllä opettaa -sinuakin.

Tiedän yhden jolla on korjattu kuluneet paikat ja porskuttaa raskaassa työssä kun nuoremmat eivät pysty siihen työhön kun kunto niillä on niin huono jotenka hän saa tehdä töitä niin kauan kun jaksaa eikä ole laitettu työttömäksi iän takia. 

Sillä vanhoista koitetaan työelämään kun nuoriso on niin heikkoa ja velttoa pelikoneella istujia joita ei työn tekeminen kiinnosta muuta kuin tuilla eläminen. Jos ei saada ulkomaista työvoimaa tulevaisuudessa raskaisiin töihin niin suomi on pulassa eikä ole tätä hyvinvoinnin lorvi pelaaja sakkia enää kukaan elättämässä. 

Vierailija
27/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saisitko eläkkeesi lisäksi toimeentulotukea?

Vierailija
28/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, saisitko eläkkeesi lisäksi toimeentulotukea?

Hyvin harva saa jos ei jää käteen toimeentulon n.500 euron ylittäviä kuluja ja lasketaan vielä aikuisen avokki elättäjäksi mikä niin outoa nykypäivänä että aikuisen pitää elättää puoliso kun elatusvelvollisuus pitäisi olla vain ala ikäisiä kohtaan. Tomeentulotuen raja on tosi alhainen

Vierailija
29/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan, 75 v, lonkkaleikattu mies, 65 v, polvileikattu nainen. Keräävät marjoja monen sadan euron edestä.

Eilen poimivat 3 sangollista karpaloita a, 50 e

Vierailija
30/30 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukilla ei tienaa. Maksaako joku muka edes 25€ sukkaparista?

Lankakin on jotain 5 euroa ja pari päivää menee, että saa sukat tehtyä.