Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtä sosiaalityöntekijää kohtaan saa olla 35 asialaslasta. Kuopiossa luku on 70.

Vierailija
22.11.2014 |

Vähän aikaa sitten Savon Sanomissa oli sosiaalityöntekijän omalla nimellään kirjoitettu hätähuuto, että pian tulee tapahtumaan jotain, jos tilanne ei parane.

Nyt kävi niin. :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti :0

Vierailija
2/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut huomattua... t. laitoksessa asuva nuori, Kuopiosta. Sossua näkee hyvällä tuurilla 2x vuoteen, ja odotan yhä sähköpostiin vastausta, minkä laitoin keväällä. Ei viidi spämmää kokoajan, normaalisti vastaa kuukauden sisällä. Silloinkin tyyliin jtn "pitää kysyä esimieheltä" ja siihen se jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 22:59"]On tullut huomattua... t. laitoksessa asuva nuori, Kuopiosta. Sossua näkee hyvällä tuurilla 2x vuoteen, ja odotan yhä sähköpostiin vastausta, minkä laitoin keväällä. Ei viidi spämmää kokoajan, normaalisti vastaa kuukauden sisällä. Silloinkin tyyliin jtn "pitää kysyä esimieheltä" ja siihen se jää.
[/quote]

Ja joo, laitoksessa otetaan puhelimet yöks puhelinparkkiin, mutta oon kotilomalla tän viikonlopun.

Vierailija
4/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on saanut jatkuvasti moitteita, että on liian vähän ammattitaitoista porukkaa hoitamassa näitä asioita. Ihmetyttää ketä noihin hommiin oikein palkataan, voiko kuka hyvänsä ruveta tekemään noita töitä, kadulta vain poimitaan joku Pirjo ja Liisa, ei kun töihin.

Vierailija
5/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä tuohon savon sanomien juttuun?

Vierailija
6/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on säädetty joku rajoitus ls sossujen asiakasmäärästä? Toki on suosituksia, mutta en ole koskaan kuullut sitovasta rajoituksetta.
.
Olen myös huomannut, että uutisissa näissä asiakasluvuissa käytetään joskus asiakkaita/vuosi, joskus jotain muuta.
.
Nämä kommenttini puoliohiksena.

Vierailija
7/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että henkilökunta on ammattitaitoista, koska kouluettua työvoimaa on hyvin tarjolla. Mutta aivan liian pienillä resusseilla on menty liian pitkään. Tässä on nyt tulos. Jokohan päättäjät herää tälle asialle. Näin ikäviä juttuja ei pitäisi yhdenkään perheen kohdalle sattua enää.

Kuopion sosiaalitoimi on todella huonosti hoitanut myös toimeentulotukikäsíttelyt. Ovat saaneet isoja sakkoja ja kehoituksia hoitaa käsittelyt lakisääteisessä määräajassa jo vuosien ajan. Parannusta asiaan ei ole tullut, lehtikirjítusten mukaan. Leväperäisesti hoidettu näitä asioita. Henkilökunta on tehnyt varmasti parhaansa mitä noilla resuseilla voi. Harmi, että näin taas käynyt.

Vierailija
8/18 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kyllä liity millään tapaan suomalaisten naisten henkiseen sairauteen ja miesvihaan.

Laitokseen tälläiset miesvihaajat, joita palstallakin pyörii.

Vierailija
9/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus oli lukijoiden palstalla oleva mielipidekirjoitus joten en usko linkkiä löytyvän.

Ja joo, tuo luku taitaa olla suositus. Pitäisi kyllä olla ihan säädös, sanon mä.

Vierailija
10/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 00:15"]Kirjoitus oli lukijoiden palstalla oleva mielipidekirjoitus joten en usko linkkiä löytyvän.

Ja joo, tuo luku taitaa olla suositus. Pitäisi kyllä olla ihan säädös, sanon mä.
[/quote]

http://yle.fi/uutiset/lastensuojelun_sosiaalityontekijat_ruuhkat_vaarantavat_lasten_turvallisuuden_kuopiossa/7274685 Tommonen vajaa 6kk vanha juttu löyty googlaamalla, mutta siinä puhuttiin 60:sta asiakkaasta, ei 70:stä.

Mut tää tuli ihan uutena minulle "Sosiaali- ja terveysministeriön laatusuosituksen mukaan lasta pitäisi tavata vähintään kaksi tuntia kerran kuukaudessa, mutta Heinosen mukaan tämä on nykyisellään mahdotonta.", minä oikeasti nään mun sossuja sen max 2 kertaa vuodessa, max 2h kerta, eli 4h/vuosi ton 2h/kk sijaan.

t. sama laitosnuori

Vierailija
11/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion sossu oli viimeksi tällä viikolla käynyt perheessä.olivat avohuollon asiakkaita.

Vierailija
12/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 22:53"]

Vähän aikaa sitten Savon Sanomissa oli sosiaalityöntekijän omalla nimellään kirjoitettu hätähuuto, että pian tulee tapahtumaan jotain, jos tilanne ei parane. Nyt kävi niin. :(

[/quote]

Taitaa olla aika sama vaikka siellä olisi vain 1 asiakas per sossutäti. Ei epäpätevät niitä hommia kuitenkaan pysty hoitamaan...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288778883630.html?pos=ok-nln

Vierailija
13/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo me ootettiin hiljattain kuukausi (!!!!) KIIREELLISEEN toimeentulotukeen päätöstä. Lisäksi se oli kielteinen vaikka puhelimessa ensin lupasivat että tottakai maksavat. Syynä oli minun, perheenäidin sairaalalaskut jotka tuli silleen että viikon päässä eräpäivä. Olipa kiva maksaa ne sit myöhässä ja ottaa velkaa maksamista varten. Mustin joulu ikinä tulossa meille, kiitos sossu. Kinkkua ei edes vara ostaa, jee.

Vierailija
14/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:13"]

Joo me ootettiin hiljattain kuukausi (!!!!) KIIREELLISEEN toimeentulotukeen päätöstä. Lisäksi se oli kielteinen vaikka puhelimessa ensin lupasivat että tottakai maksavat. Syynä oli minun, perheenäidin sairaalalaskut jotka tuli silleen että viikon päässä eräpäivä. Olipa kiva maksaa ne sit myöhässä ja ottaa velkaa maksamista varten. Mustin joulu ikinä tulossa meille, kiitos sossu. Kinkkua ei edes vara ostaa, jee.

[/quote]

Ja olemme siis Kuopiossa. Jaksamista sinulle laitosnuori, surettaa tilanteesi. Koita jaksaa! Ihan hirveää olla toisten mielivaltaisen armon varassa tuolla lailla :'(

Vierailija
15/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alueella tismalleen sama juttu. Kunnat maksaa sakkoja ja pätevää henkilökuntaa ei saada hakemallakaan. Ongelmana ainakin täällä on se, että sosionomilla ei ole pätevyyttä vakituiseen työhön. Voivat vain tehdä hommaa määräaikaisena aina vuoden pari kerrallaan. Sosiaalityöntekijöitä ei ole. Olisi korkea aika muuttaa pätemysvaatimuksia ja kenties sosionomin koulutussisältöä (en tiedä onko siihen tarvetta, mutta jos on niin sitten muutoksia kiitos). Itse laskin, että olen pikkukaupungissa, jossa on yksi lastenvalvoja, hoitanut huoltajuusasioita (elatusmaksusopparin allekirjoitus exän vaihtuvien rahatilanteiden takia turhan usein) 8 vuoden yksinhuoltajuuteni aikana jo 5 eri lastenvalvojan kanssa! Kun ei saada (muodollisesti?) pätevää henkilökuntaa riittävästi niin porukka vaihtuu siksi, etteivät jaksa määräaikaisuuksia ja sallittua tuplaten isompaa työmäärää.

Vierailija
16/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:21"]

Meidän alueella tismalleen sama juttu. Kunnat maksaa sakkoja ja pätevää henkilökuntaa ei saada hakemallakaan. Ongelmana ainakin täällä on se, että sosionomilla ei ole pätevyyttä vakituiseen työhön. Voivat vain tehdä hommaa määräaikaisena aina vuoden pari kerrallaan. Sosiaalityöntekijöitä ei ole. Olisi korkea aika muuttaa pätemysvaatimuksia ja kenties sosionomin koulutussisältöä (en tiedä onko siihen tarvetta, mutta jos on niin sitten muutoksia kiitos). Itse laskin, että olen pikkukaupungissa, jossa on yksi lastenvalvoja, hoitanut huoltajuusasioita (elatusmaksusopparin allekirjoitus exän vaihtuvien rahatilanteiden takia turhan usein) 8 vuoden yksinhuoltajuuteni aikana jo 5 eri lastenvalvojan kanssa! Kun ei saada (muodollisesti?) pätevää henkilökuntaa riittävästi niin porukka vaihtuu siksi, etteivät jaksa määräaikaisuuksia ja sallittua tuplaten isompaa työmäärää.

[/quote]

Lisään vielä tarkennuksena, että pikkukaupungissamme on siis yksi lastenvalvojan virka. Että hieman on tuulinen palli ollut.

Vierailija
17/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:13"]

[/quote]

veikkaanpa tän sun versiosi asiasta olevan suht valheellinen. tuossa ei ole mitään järkeä edes.

Vierailija
18/18 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on kauhea. Helsingissä asiakkaita/ sos.työntekijä on n. 50, Vaantaalla n. 90. Eihän sossuilla oikeasti ole paljonkaan mahdollisuuksia tehdä työtään noilla luvuilla.

Mikäköhän tilanne on sote-uudistuksen jälkeen, jos se koskaan saadaan? En odota siltä mitään hyvää, vain lisää säästöjä, palvelujen "tehostamista" ja byrokratiaa.