Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo kysyi olenko rokotettu kahteen kertaan, mutta minä

Vierailija
30.09.2021 |

kieltäydyin vastaamatta vaikka yksi kollega on syöpäpotilaa ja siihen yritettiin vedota. Ei on ei.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajalla ei ole oikeutta saada tietää työntekijöiden rokotustilannetta, jos työntekijät joutuvat työskentelemään riskiryhmäläisten läheisyydessä? En tajua tätä.

Vierailija
22/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä koronarokotteissa niin pelottaa? Ehkä parina päivänä tulee samoja tavallisia sivuoireita kuin missä tahansa muussakin rokotteessa, ja on taas yksi huoli pois harteilta.

Ei pelota rokotteet, eikä aiheuta huolta rokottamattomuuskaan. Miksi tekisin niin kuin yhteiskunta haluaa? Tämä on minun kostoni.

Olis kyllä hyvä ajatella niitä heikompia ihmisiä, joille sä voit taudin viedä ja se on sitten sun huolettomuuden syytä, jos käy ikävästi. Hyvä oikeasti ajatella näitä etukäteen, ettei tarvitse sitten ajatella jälkikäteen, että mitä tuli taas hölmöiltyä.

Kai muistat myös influenssa-aikaan käydä piikillä, käyttää maskia, desinfioida käsiä joka välissä jne. jne.? Vai koskeeko huolesi vain koronaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Miten muiden rokotukset syöpäsairasta auttavat? Vai onko rokotukset alkaneet estää tartuntoja?

Kyllä ne kuules estää tartuntoja. Ensinnäkin, tarttuu puolet harvemmin, ja jos tarttuu, niin on tartuttavana puolet lyhyemmän aikaa. Tuosta saa nopealla matikalla, että riski tartuttavana olemiseen on 25 % rokottamattomaan verrattuna.

terv. kansainvälistä tieteellistä tutkimusta seuraava, lähteeni ei ole siis THL 

Syöpäsairaalle FFP3 maski, joka suojaa viruksilta noin 98% teholla. Jokainen on ihan itse vastuussa omasta suojaamisestaan. 

Ei mun kurkkusyöpää sairastanut äiti olisi ainakaan voinut mitään maskeja pitää.

No sitten ei mene töihinkään. Tai jos menee, se on oma valinta, että ottaa riskin saada tauti. Ei koko Suomi voi muutaman kurkkusyöpäpotilaan ehdoilla tanssia. 

Tuskin se kurkkusyöpä on ainut tauti mikä estää maskin käytön. Ehkä se lähimmäisen huomiointi aukeaa sulle siinä vaiheessa, kun osuu omalle kohdalle se tilanne.

Vierailija
24/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen vietiin kaverin työkaveri impfzentrumista sairaalaan. Makaa siellä nyt koomassa.

Viime kuussa kaverin vaimon tuttu oli löydetty kotoa vähän rokotuksen jälkeen kusilammikosta toinen puoli halvaantuneena kuoli 4 päivää myöhemmin. Oli kuulemma jotain synnynäistä.

Kaverin eno sai koronarokotteen ja kuoli sen jälkeen 2 viikossa koronaan.

No ette usko kuitenkaan mutta ei sillä ole väliä.

Vai että oikein kaverin vaimon tuttu. Ei yhtään urbaanilegendalta kuulosta, ehei.

Itse en ole kuullut yhdestäkään vakavasta rokotehaitasta. Suurin osa tuntemistani ihmisistä rokotettu.

Vierailija
25/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jukra. Et olekkaan lambääääääääämas. Bääääääääääääääää

Olet tooooosi kova.

Vierailija
26/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajalla ei ole oikeutta saada tietää työntekijöiden rokotustilannetta, jos työntekijät joutuvat työskentelemään riskiryhmäläisten läheisyydessä? En tajua tätä.

Koska Suomessa on voimassa laki, jonka mukaan työnantajalla ei ole oikeutta saada tai edes kysellä terveystietoja elleivät ne merkittävästi vaikuta työssä suoriutumiseen. Se, onko olkavarteen pistetty piikkiä vai ei, ei yhdessäkään työssä vaikuta työssä suoriutumiseen mitenkään. Riskiryhmäläinen on ihan itse vastuussa omasta suojaamisestaan. Ei ole muiden tehtävä elää hänen ehdoillaan. 

Vierailija
27/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon että olen saanut jo 15 rokotetta. Miten sinä olet vasta ottanut kolme piikkiä, yritätkö tap paa meidät muut?

Vierailija
28/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto olisi sillälailla hyväksi, ettei rokotettu levittäisi elimistössään kehittämäänsä varianttia pomoonsa.

Vierailija
29/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen vietiin kaverin työkaveri impfzentrumista sairaalaan. Makaa siellä nyt koomassa.

Viime kuussa kaverin vaimon tuttu oli löydetty kotoa vähän rokotuksen jälkeen kusilammikosta toinen puoli halvaantuneena kuoli 4 päivää myöhemmin. Oli kuulemma jotain synnynäistä.

Kaverin enoa kommentoin. Ilmeisesti oli saanut viruksen joko ennen tai heti rokotteen ottamisen jälkeen, sillä rokotteen tehohan on täysi vasta sen parin viikon kuluessa sen ottamisesta.

Juu, vasta parissa viikossa kehon tuottamat piikkiproteiinit ovat kunnolla tukkineet ohuimmat verisuonet.

Suomalaisten kansantaudit eli sydän- ja verisuonitaudit huomioon ottaen niin aika hyvin täällä rokotteen jälkeen on ihmiset vielä elossa.

Vierailija
30/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Miten muiden rokotukset syöpäsairasta auttavat? Vai onko rokotukset alkaneet estää tartuntoja?

Kyllä ne kuules estää tartuntoja. Ensinnäkin, tarttuu puolet harvemmin, ja jos tarttuu, niin on tartuttavana puolet lyhyemmän aikaa. Tuosta saa nopealla matikalla, että riski tartuttavana olemiseen on 25 % rokottamattomaan verrattuna.

Ja lähteesi rahoittaja omistaa Pfizerin osakkeita, se on morjens.

Tutkimustahan rahoittaa kaikenlaiset tahot. Esim. Suomessakin tehdään rokotetutkimusta ja sitä rahoitetaan mm. verovaroilla. Lisäksi, jotta tutkimus hyväksytään julkaistavaksi, useiden muiden tutkijoiden pitää tarkastaa se, että se täyttää laatukriteerit. Tämän vuoksi tutkimukset julkaistaan usein kuukausia niiden valmistumisen jälkeen. Ei ihan huolellinen tarkastus on kyseessä. Ei niitä mihinkään rokotefirmaan lähetetä tarkastettavaksi :)

Vierailija
31/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein kaverin vaimon tuttu. Ei yhtään urbaanilegendalta kuulosta, ehei.

Itse en ole kuullut yhdestäkään vakavasta rokotehaitasta. Suurin osa tuntemistani ihmisistä rokotettu.

He ovat saaneet plaseboa.

Vierailija
32/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä koronarokotteissa niin pelottaa? Ehkä parina päivänä tulee samoja tavallisia sivuoireita kuin missä tahansa muussakin rokotteessa, ja on taas yksi huoli pois harteilta.

Tätä sinä et tiedä!!

Vierailija
33/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei saa kysyä tai udella rokotuksesta. Korona rokotus on henkilökohtainen asia joka ei kuulu työpaikalle tai muutenkaan kenellekään.

Vierailija
34/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ja lähteesi rahoittaja omistaa Pfizerin osakkeita, se on morjens.

Tutkimustahan rahoittaa kaikenlaiset tahot. Esim. Suomessakin tehdään rokotetutkimusta ja sitä rahoitetaan mm. verovaroilla. Lisäksi, jotta tutkimus hyväksytään julkaistavaksi, useiden muiden tutkijoiden pitää tarkastaa se, että se täyttää laatukriteerit. Tämän vuoksi tutkimukset julkaistaan usein kuukausia niiden valmistumisen jälkeen. Ei ihan huolellinen tarkastus on kyseessä. Ei niitä mihinkään rokotefirmaan lähetetä tarkastettavaksi :)

Et tainnut ymmärtää, mihin ja mitä vastasit.

Vierailija
35/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Syöpäsairaalle FFP3 maski, joka suojaa viruksilta noin 98% teholla. Jokainen on ihan itse vastuussa omasta suojaamisestaan. 

Ei mun kurkkusyöpää sairastanut äiti olisi ainakaan voinut mitään maskeja pitää.

No sitten ei mene töihinkään. Tai jos menee, se on oma valinta, että ottaa riskin saada tauti. Ei koko Suomi voi muutaman kurkkusyöpäpotilaan ehdoilla tanssia. 

Tuskin se kurkkusyöpä on ainut tauti mikä estää maskin käytön. Ehkä se lähimmäisen huomiointi aukeaa sulle siinä vaiheessa, kun osuu omalle kohdalle se tilanne.

Se on lähimmäisten huomiointia, ettei pakota kaikkia toimimaan omien pelkotilojensa ehdoilla. Omalle kohdalle on osunut jos jonkinlaisia tilanteita. En silti koe, että minun tehtäväni koronan takia ruveta kulkemaan varpaillani. Eihän sitä muidenkaan virustautien jyllätessä mietitä kenellä on syöpä tai kuppa tai aids tai mikä nyt milloinkin tekee riskiryhmäläiseksi. Miksi korona pitäisi nostaa erityisasemaan?

Vierailija
36/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlaajuisesti korona on nyt rokotettujen sairaus! Vaikka ilta-pa*kat muuta väittääkin.

Vierailija
37/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Miksi minun pitäisi sinut huomioida, kun sinäkään et huomioi minua. Vai etkö tiennyt, että on myös terveydellisiä syitä, jotka estävät rokotteen ottamisen?

Vierailija
38/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Miksi rokotettujen sitten edelleen pitäisi käyttää maskeja, pitää turvaetäisyyksiä jne?

Vierailija
39/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ei ole ei. Minulla on paha astma, joka estää maskin käytön. Olen myös sairauteni takia koronan riskiryhmässä. Ei kuitenkaan tulisi pieneen mieleenkään vaatia läheisiäni tai työkavereitani piikille siksi, että MINÄ voin sairastua. Minä otan riskin sairastumisesta poistumalla kotonani. Sellaista on elämä. Kaikenlaisia riskejä on ja lopulta kaikki kuollaan pois. 

Vierailija
40/69 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Se on lähimmäisten huomiointia, ettei pakota kaikkia toimimaan omien pelkotilojensa ehdoilla. Omalle kohdalle on osunut jos jonkinlaisia tilanteita. En silti koe, että minun tehtäväni koronan takia ruveta kulkemaan varpaillani. Eihän sitä muidenkaan virustautien jyllätessä mietitä kenellä on syöpä tai kuppa tai aids tai mikä nyt milloinkin tekee riskiryhmäläiseksi. Miksi korona pitäisi nostaa erityisasemaan?

Sun mielestä siis vakava sairaus on ilmeisesti pelkotila, josta on sairaan lähimmäiselle enemmän haittaa kuin sairaalle. Outoa kyllä, ei käy sun läheisiä kateeksi, hohkat niin empatiaa ja lähimmäisen rakkautta, ai että.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi