Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, miksim olette sadisteja lapsianne kohtaan?

Vierailija
22.11.2014 |

Tuli vaan mieleen.

Luulin joskus, että jokainen vahempi haluaa lastensa parasta.

Ajankohtainen aihe: joululahjat.

Saatteko jotain sairasta tyydytystä, kun ette hanki lapsillenne sitä, mitä he toivovat?

Onko kivaa nähdä pettynyt lapsi?

Mietin just suhdetta omiin vanhempiini.

Toivoin ihania barbietaloja, barbieita, my little ponyja yms. mutta en saanut.

Sain sitten villasukkia, vaatteita (joita muutenkin on pakko ostaa), värityskirjan (joo, se oli ostettu sen takia että se on halpa) tai jotain muuta paskaa, mitä en halunnut.

Mikäköhän mielensairaus mun vanhemmilla on?

Isällä oli kuitenkin varaa ostaa tupakkaa, osia tietokoneeseen, käydä baarissa yms.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kovin kivaa itkeä jouluaattona, kaiken paskan vuoksi mitä sain lahjaksi.

Kun en saanut mitään mieleistä.

Vierailija
2/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa äärettömän paljon samaa mieltä! Tosin itse sain jouluna aina lahjaksi sitä, mitä toivoin. En kaikkea toiveitani, mutta juuri sen tärkeimmän ja toivotuimman, oli se sitten barbie tai oikea kirjoituskone (aikana ennen kotitietokoneita). Sain joka joulu olla aidosti onnellinen, vaikka muista paketeista paljastui yöpuku, sukat jne. Varsinaisia käyttövaatteita emme koskaan jouluna saaneet, koska niitä piti joka tapauksessa ostaa.

Siksi tuntuu pahalta, kun omien lasten jouluissa ei saisi olla toivottuja lelulahjoja, koska serkutkaan eivät niitä saa. Juhlimme siis joulua mummolassa ja jo nyt on tullut kälyltä viesti, että jokaiselle lapselle max 2 pakettia, niissäkin vaatteita tai urheiluvälineitä, enemmän on turhaa eikä hän halua lastensa joutuvan mukaan kulutusjuhlajouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin just vähän aikaa sitten unta, jossa mun äitini selitti muutamille sukulaisillemme, että "lasta saa satuttaa". Ne sukulaiset olivat unessa ihan järkyttyneitä ja toista mieltä. Sit mun äiti silleen silmänlumeeksi päätti muuttaa mielipiteensä ja alkoi myötäillä muita, että "eihän se tietenkään niin oo..."

Käyn just läpi eroprosessia lapsuudenkodista ja kyllä - monet vanhemmat ovat käytännössä sitä mieltä, että lapsia saa satuttaa ja ovat näille sadisteja. Että terveisiä vain kaikille ketkä eivät myönnä tai edes näe sadistia itsessään! Eniten ne, joihin tämä viesti kalahtaa kuin kalikka.

Vierailija
4/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapsena joululahjaksi ihania leluja ja kivoja vaatteita läjäpäin mutten ikinä sitä mitä olin äidiltäni pyytänyt. Ilmeisesti jonkinlainen sadistinen kasvatuskeino, jolla on tosiaan tarkoitus ollut satuttaa lasta ja kasvattaa sietämään pettymyksiä. Itse en menisi sitä tekemään, anoppi näyttää loukkaavan lapsenlapsiaan tarkoituksellisesti. Kauheaa katsoa ja kuunnella. Sillä ei mielestäni ole oikeanlaisen kasvattamisen kanssa mitään tekemistä, on vaan jokin vanha kasvatuskeino. Pettymyksiä sietämään oppii muutenkin kuin niitä tilanteita tahallaan järjestämällä.

Vierailija
5/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:39"]

Ostan kyllä mitä toivovat, mutta ihan kaikkea ei ole varaa ostaa. Osa jää siis saamatta ja sille ei mitään voi. Kyllä muakin harmitti kun muut tytöt sai barbietaloja ja baby born nukkeja. Ite sain vaatteita ja jotain muuta pientä. Vanhemmilla oli kyllä alkoholiin ja baari käynteihin varaa. Omalle tytölle ostin baby born nuken jo kun tyttö oli 1vuotias :D Nyt on 2v ja kulettelee sitä joka paikkaan mukana.

[/quote]

Ostit siis lapselle sellaisen tavaran, jonka itse halusit? Toivottavasti jatkossa osaat ostaa sellaista, mitä lapsi itse haluaa.

Vierailija
6/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jouluna pitäisi ostaa ja antaa lahjoja? Mitä lahjoja ap antoi lapsena vanhemmilleen tai nyt isompana?

Vierailija
7/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: vanhempien rahat taisi mennä sinne baariin ja lahjoihin ei sitten enää riittänyt. Itse priorisoin asiat toisin, mutta kaikki eivät siihen kykene sairauttaan tai tunnesokeuttaan. 

16:lle. En välitä kerskakulutuksesta, mutta sen vastustamisellakin on kyllä rajansa. Me emme ehkä teidän tapauksessanne enää viettäisi jouluja mummolassa. Joakinen järjestää asiansa omalle perheelleen sopivaksi.

Ja yleisesti vanhemmista niin monet vanhemmat ovat lapsiaan rakastavia ja heistä välittäviä, mutta joukkoon tietysti mahtuu kaikenlaista. Ehkä iso osa sadisteista ei itse edes tajua sitä olevansa. He heittävät oman elämänsä tuskan ja vaikeudet lasten niskaan. Huudetaan ja ollaan inhottavia, kun itsellä on paha olla.

Vierailija
8/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:47"]Olen ap:n kanssa äärettömän paljon samaa mieltä! Tosin itse sain jouluna aina lahjaksi sitä, mitä toivoin. En kaikkea toiveitani, mutta juuri sen tärkeimmän ja toivotuimman, oli se sitten barbie tai oikea kirjoituskone (aikana ennen kotitietokoneita). Sain joka joulu olla aidosti onnellinen, vaikka muista paketeista paljastui yöpuku, sukat jne. Varsinaisia käyttövaatteita emme koskaan jouluna saaneet, koska niitä piti joka tapauksessa ostaa.

Siksi tuntuu pahalta, kun omien lasten jouluissa ei saisi olla toivottuja lelulahjoja, koska serkutkaan eivät niitä saa. Juhlimme siis joulua mummolassa ja jo nyt on tullut kälyltä viesti, että jokaiselle lapselle max 2 pakettia, niissäkin vaatteita tai urheiluvälineitä, enemmän on turhaa eikä hän halua lastensa joutuvan mukaan kulutusjuhlajouluun.
[/quote] Antakaa muksujen avata aamulla toive-lahjat ja antakaa pari surkeempaa illalla mummolassa.

Vierailija
9/23 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:39"]

Ostan kyllä mitä toivovat, mutta ihan kaikkea ei ole varaa ostaa. Osa jää siis saamatta ja sille ei mitään voi. Kyllä muakin harmitti kun muut tytöt sai barbietaloja ja baby born nukkeja. Ite sain vaatteita ja jotain muuta pientä. Vanhemmilla oli kyllä alkoholiin ja baari käynteihin varaa. Omalle tytölle ostin baby born nuken jo kun tyttö oli 1vuotias :D Nyt on 2v ja kulettelee sitä joka paikkaan mukana.

[/quote]

Ostit siis lapselle sellaisen tavaran, jonka itse halusit? Toivottavasti jatkossa osaat ostaa sellaista, mitä lapsi itse haluaa.

[/quote]

en ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mutta eihän yksi vuotias osaa vielä haluta mitään joululahjaa :DD mun lapset oli tuon ikäisinä sellaisia, että siihen pakettiin olis voinut paketoida vaikka puunuijan (mitä emme kylläkään tehneet) ja olisivat olleet ihan yhtä tohkeissaan siitä paketista...

nykyään asiat ovat jo toisin, eli ostamme pari, kolme toivottua lahjaa + muutama muu lahja :)

Vierailija
10/23 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:47"]

[/quote]

Kuule. Sä olet aikuinen. Sä saat ostaa sun lapsille joululahjaksi IHAN mitä ite haluat ja mihin sulla on varaa, sanoi käly mitä tahansa. Tietty tilanteen vois ratkaista niinkin että lapset saa ne kivat lahjat jo hyvissä ajoin aamulla ennen mummolaan lähtöä (tai koska lähdettekin) tai sitten heti kun tulette sieltä, ja mummolassa sitten vaan ne tylsät lahjat. Ei kai kukaan tosissaan määrää toisten perheiden joululahjoista, saati sitten tottele jos joku yrittää määräillä???

Vierailija
11/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katkeroitunut materialisti?

Vierailija
12/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaikki mitä lapset toivoo mihin on varaa, ja vähän enemmänkin.

Vierailija
13/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kyllä mitä toivovat, mutta ihan kaikkea ei ole varaa ostaa. Osa jää siis saamatta ja sille ei mitään voi.

Kyllä muakin harmitti kun muut tytöt sai barbietaloja ja baby born nukkeja. Ite sain vaatteita ja jotain muuta pientä. Vanhemmilla oli kyllä alkoholiin ja baari käynteihin varaa.

Omalle tytölle ostin baby born nuken jo kun tyttö oli 1vuotias :D Nyt on 2v ja kulettelee sitä joka paikkaan mukana.

Vierailija
14/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on täynnä köyhiä?

Mutta jos olisin saanut edes YHDEN kivan lahjan.

Missä mielessä villasukat on vähemmän materiaa kuin barbie?

Vierailija
15/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:41"]Tää palsta on täynnä köyhiä?

Mutta jos olisin saanut edes YHDEN kivan lahjan.

Missä mielessä villasukat on vähemmän materiaa kuin barbie?
[/quote]
Niinpä, mielummin yksi toivottu lahja kun monta halvempaa mitä lapsi ei edes halua.

Vierailija
16/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisin kaiken mitä nuo haluaisivat, koko vuoden palkka ei riittäisi. En myöskään osta mitään mikä maksaa yli 200 euroa. T.yh

Vierailija
17/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta. Jokainen kirjoittaa "joulupukille" ja pidetään huoli että jokainen saa jotain toivomaansa. Mutta ymmärtänet varmaan että kun jokainen toivoo listan uusimpia ja äärettömän kalliita lahjoja, ei niitä kaikkia kunnan palkoilla ole mahdollista toteuttaa. Myöskään mielestäni ei ole järkevää opettaa lasta siihen että saa AIVAN kaiken.

Vierailija
18/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:43"]Te ette vastanneet kysymyksiin.

Että kutkutteleeko teillä haarojen välissä, kun näette itkevän lapsen? Vai miksi ette toteuta edes yhtä toivetta?
[/quote]
Toteutetaan me, mutta ei me voida menneisyyteen mennä ja ostaa sulle niitä toivomiasi lahjoja.

Vierailija
19/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitan tehdä jonkun päätelmän mun vanhempien mielenmaisemista.

Vierailija
20/23 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mihin on varaa ja jos mieheni polttaa, pidän sitä enemmän sairautena josta ei ole parantunut, en ajattele että hänelle polttaminen on tärkeämpää kuin lasten lahjat vasn että hän ei sille mitään voi. Itse säästän kaikkeni lapsiim ja yritän täyttää toiveet. Barbietalo maksaa 200 euroa, mutten ole varma onko se hinnan takia tämän joulun juttu. En minäkään lapsena ole saanut juuri sitä mitä olen halunnut, koska asuntolainat ja muut vievät paljon ja monta lasta. Tyhmempää olisi kuluttaa kaikki joululahjoihi ja syödä loppukuu kaurapuuroa. Itse en juo, mieheni ei juo eikä vanhempanikaan ole juoneet lapsena ollessani. Eläminen on muutenkin kallista ja säästääkin pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi