Miesten tavat juhlia ovat hauskempia! Ahdistaa.
Olenkohan oikeasti mies?
yhtä lukuunottamatta kaikki naispuoliset ystäväni tai kavereni ovat ns. järkeviä perheenäitejä ja uranaisia. Irrottelu tehdään tietyn kaavan mukaan, joka on parhaimmillaan ihan mukavaa minunkin mielestäni, eli mennään syömään ja otetaan lasit viiniä tai mennään teatteriin. Ikäryhmä siis 30-50v.
Minäkin olen mielestäni järkevä ja perheenäitikin, mutta ei tuossa ole mitään varsinaisesti hauskaa! Minusta hauskuus olisi vaikkapa jotain ihan hullua sekoilua, tai kortinpelaamista, naamiaiset, viinan juomista (kerran vuodessa!), rentoa sporttibaarissa istumista, biljardia, yleistä jorisemista ja läpänheittoa. Tykkään kyllä teatterista ja voin mennä ruoanlaittokurssille lapsieni kanssa, mutta ne eivät mielestäni ole hauskanpitoa.
Mistä löytäisin naispuolisia (miespuolisetkin käy ihan kavereina jos se ylipäännsä on mahdollista) kavereita jotka eivät ole niin rajoittuneita kuin omat kaverini?
Miksi ystäväni pitävät tällaista naista kummallisena? Välillä tuntuu että pitäisi esiintyä heille vaikka jonain lesbo/queer-tyyppinä, niin sitten he osaisivat "suhtautua" minuun.
Äähh. Identiteettikriisi.
Kommentit (20)
Ap, hanki homokavereita! Homot osaavat bailata, rajustikin, jos sitä kaipaat.
Minäkin aina kateellisena katson kun ensin pelataan vaikka Beach volleyta, käydään mikroautoilemassa, vuokrataan joku upea sauna jne. Minäkin haluaisin! Sen sijaan tyttöjen illat ei kiinnosta yhtään! Ärsyttävää skumpan litkintää, kikattelua ja karaoken lauleskelua. En viitsi ängetä mieheni mukaan poikien juttuihin, ennen oli omia poikakavereita mutta kun kaikki on pariutuneet ei niiden sekaan sovi yksi tyttö. Suurimmasta osasta naiskavereita tunnun vaan ajautuvan kokoajan kauemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 18:45"]
Minäkin aina kateellisena katson kun ensin pelataan vaikka Beach volleyta, käydään mikroautoilemassa, vuokrataan joku upea sauna jne. Minäkin haluaisin! Sen sijaan tyttöjen illat ei kiinnosta yhtään! Ärsyttävää skumpan litkintää, kikattelua ja karaoken lauleskelua. En viitsi ängetä mieheni mukaan poikien juttuihin, ennen oli omia poikakavereita mutta kun kaikki on pariutuneet ei niiden sekaan sovi yksi tyttö. Suurimmasta osasta naiskavereita tunnun vaan ajautuvan kokoajan kauemmaksi.
[/quote]
Oletko itse ottanut asian puheeksi ja järkännyt vastaavia iltoja?
Jaa vissiin tämän syyn takia itsekkim aikoinaan liukenin yhteisistä illanvietoista. Niin ihania ja rakkaita kuin ystäväni ovatkin, olen ehkä sitten itse hieman levottomampi tapaus :D Ja kun otetaam,otetaan kunnolla, pidetään hauskaa jne. Ei mitään juon kolme-neljä siideriä ja huh huh tämä riittää jo minulle etten vallan humallu! Booooriiing...
Onneksi olen elämän aikana tavannu muitaki ystäviä, joiden kanssa voi pitää hauskaakin :D Sitten nämä toiset on asia erikseen, heidän kanssaan syödään sivistyneesti ja käydään ulkona syömässä, ja jos oikein hurjiksi heittäydytään, juurikin teatterissa :D
Totta töriset, minustakaan tuo ei ole hauskanpitoa. Kuulostaa ihan helvetin tylsältä, kuolisin varmaan tylsyyteen tuollaisessa kaveripiirissä.
Tylsiä kavereita sulla :D Mun 40-50-v. ystävät kyllä jokainen arvostaa myös välillä ihan kunnon bilettämistä. Pullokaupalla skumppaa tai viiniä. hyvää ruokaa alkuillasta ja naurua ja käkätystä. Loppuillasta tanssimista ja välillä karaokessa laulamista :) Teatterit sun muut ovat sitten erikseen.
Tule meille. Ensi viikonloppuna taas irroitellaan.
Eikä tässä ole kyse siitä että olisin joku vastuuton jokaviikonloppuinen kreisibailaaja-vinksahtanut keski-ikäinen harakka. Olen suurimman osan ajasta kotona ja lasten kanssa. Kaipaisin edes joskus jotain vastapainoa!!!
ap
Niin. Muutama vuosi pidettiin pikkuveljen kolmekymppiset ja mukaan oli kutsuttu pikkuveljen kavereita ja yhteisiä tuttujamme, niin miehiä kuin naisiakin.
Miten se menikään niin, että naisporukka istui sisällä laulamassa karaokea ja laittamassa pikkupurtavia ja miesporukka lämmitti saunaa, ajeli cartingautoilla pitkin pihoja, hiihti vesisuksilla ja nakkeli tikkaa sillä aikaa. Otin kyllä aika nopeasti oluen ja liukenin siihen miesporukkaan. Niillä oli hauskempaa.
6, minäkin olisin mieluiten mennyt heittämään tikkaa ja juomaan olutta! Olemmeko me jotain poikatyttöjä sitten. Keski-ikäisestä ei oikein voi käyttää sellaista sanaa, mikähän olisi parempi...
ap
Baariin vaan, siellähän sitä seuraa saa! Se on näköjään uskalluksesta kiinni. ;)
Naiskaverisi siis syövät ja nauttivat viiniä joristessaan. Uutinen: miehet jorisevat sporttibaarissa ja saunassa viinalla ja ilman ja oletettavasti syövätkin jossain välissä eikä heidän touhunsa eroa naisten touhusta muuten kuin kosmetiikan määrässä. Miehet eivät muuten pidä naamiaisia ja "ihan hullu sekoilu" on pääasiassa alle kaksvitosten nuorukaisten hommaa. Sinä vain oletat, että miesten yhdessäolo on jotenkin olennaisesti erilaista kuin naisten.
Järjestä ystäviesi kanssa saunailta, hommatkaa pelikortit ja juomista ja jättäkää kaikki miehet, lapset ja lapsenvahdit mielestä pois. He ovat ystäviäsi, joten aivan varmasti voit ehdottaa jotain aivan uutta konseptia. Jos tekee mieli uusia kavereita, pyydä paria ystävää tuomaan joku tuttu mukanaan. Ei teatteriin (tai mihinkään, jossa istutaan hiljaa rivissä ja katsellaan kolmansia osapuolia) eikä korkkareita jalkaan, korkeintaan pilkkireissu tai moottorikelkkailua tai värikuulataistelu, jos äksöniä mielitte. Tuonnempana voitte ottaa mukaan miehiäkin, jos haluttaa - siis sitten, kun osaatte pitää haluamaanne lystiä keskenännekin ettekä ole riippuvaisia siitä, että miehet jotenkin määräävät viihtymisen linjat.
Minusta on hauskaa mennä ensin etkoille jollekki frendille, juoda muutama; laittautuaa pienessä hiprakassa ja nauraa LUJAA. Sitteen baariin jossa vielä hauskempaa ja ehkä jatkoille jos jaksaa!!!
Siihen mitttää teattereita tarvita
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 17:24"]Minusta on hauskaa mennä ensin etkoille jollekki frendille, juoda muutama; laittautuaa pienessä hiprakassa ja nauraa LUJAA. Sitteen baariin jossa vielä hauskempaa ja ehkä jatkoille jos jaksaa!!!
Siihen mitttää teattereita tarvita
[/quote]
Niin ja olen 24 v
No ottakaa ja järkätkää mieleisiänne iltoja. Turha valittaa ettei Joku Muu järjestä.
Sulla on vain vääränlainen kaveriporukka, ei kaikki naiset ole tuollaisia!
Meillä on tapana kavereiden (naisia kaikki) kanssa vuokrata joka kesä joku kiva rantamökki jostain ja pidetään kunnon bileet, ei mitään karaokea ja lasi viiniä -tyylistä. Ja ollaan oltu myös mm. mäkiautoilemassa, vesihiihtämässä yms. Ollaan nelikymppisiä.
Kyllä tuo mitä ap kuvaa on ihan naiskulttuuria yleisesti. En minäkään tiedä missä ne poikkeavat naiset piilevät, kun aina se tuntuu tuota samaa olevan.Vinkkejä otetaan vastaan tännekin. Onko ne lesbopiirit sitten??
Miesten ero on se, että kun joku haluaa tehdä jotain niin hän kyselee muita mukaan ja järjestää. Naisten tapa tuntuu olevan takanapäin valittaminen, mutta mitään ei kuitenkaan tehdä. Pitäisikö niiden kavereiden osata lukea ajatuksia?