Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos narsistille sanoo aidosti, että tuntuu todella pahalta

Vierailija
30.09.2021 |

Siis että hänelle näyttää vakavasti, että hänen käyttäytyminen sattuu. Onnistuuko hän siitä? Vai voiko saada hänessä jonkun reaktion aikaiseksi?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃😄😃

Vierailija
2/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko = innostuuko siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hetken aikaa onnellinen ja saattaa näyttää jopa myötätuntoiselta? (Vain ilme, ei aito tunne.)

Vierailija
4/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada aikaiseksi röhönaurua, ivaa, kylmyyttä, raivoa, riippuu tuulensuunnasta.

Vierailija
5/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko = innostuuko siis

Sekä että.

Vierailija
6/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vaan puolustelu ja vänkääminen.

Vierailija
7/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä liikuta. Hänen mielestään ei ole tehnyt mitään väärää ja jos vaikka olisikin niin sinä olet sen ansainnut.

Vierailija
8/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap omin sanoin. Sinä, jos kukaan sen tiedät.

Vierailija
9/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntää asian niin ettei tarkoittanut mitään, sinulla ei ole huumorintajua ja paheksuu silmin nähden nähden sinua. Mahdollisesti antaa ymmärtää, että sinulla on mielenterveysongelmia. Lopulta kaikki kääntyy aina niin, että olet paha ihminen, hän hyvä. Missään tapauksessa ei pyydä aidosti anteeksi, korkeintaan muodollisesti, mutta tämän kokee suurena uhrauksena. Ei pysty eläytymään toisen tunteisiin ja satuttaa tarkoituksellisesti.

Vierailija
10/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aitojen tunteiden näyttäminen on aina hyvä. Jos mahdollinen narsisti ei osaa arvostaa tätä, niin kannattaa pyrkiä eroon hänen vaikutuspiiristään

Vierailija
11/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta vähääkään vaikka miten kipeää tekisi toisella. Ei siis kiinnosta kuten normaalia ihmistä, mutta jos kokee tuosta kivusta olevan hyötyä itselleen niin siinä mielessä voi jopa ilahtua. Toki on myös tyytyväinen itseensä kun on niin mahtava että pystyy vaikuttamaan toiseen ihmiseen niin vahvasti.

Vierailija
12/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, sanotko pahaa oloa hänen tekemäkseen/vaikuttamakseen vai et. Jos ei tuoda esille, että olisi jotenkin hänen vaikutustaan asiassa, niin ei kertomasi vaikuta oikein mihinkään. Yön saattaa sanoaluyhyen kommentin, ympäripyöreän, ja mennä seuraavaan asiaan tai vastaavaa. Jos vihjataan, ettätoivot häneltä jotakin muutosta, koska jokin mitä hän on tehny toi sinulle pahan olon, niin todennäköisintä on raivo. Keskustelu ei onnistu.

Vierailija
13/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa vaan puolustelu ja vänkääminen.

Yleensä syyttävät sinua jo siitä, että tunnet jotain. Pahat ihmiset ovat mestareita syyllistämään ympäristöään, koska eivät itse kykene kantamaan vastuuta. Ammatti- ja tapauhreja, mikä sitten oikeuttaakin ihan mihin tahansa vaan keksivät. Puhutaan oikeutuksen tunnelukosta ja sen tapissa olemisesta.

Avusta kuitenkin kieltäytyvät, koska se on aina vääränlaista. Eli usein mahdottomia auttaa. Syyhän on aina muissa.

Vierailija
14/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tartuttaa koronaviruksen jos, jos ja jos hänelle näyttää vakavasti, että hänen käyttäytyminen sattuu. 

Vierailija
15/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että kääntää ne päinvastaisiksi. Siis tulkitsee sen viestin mitä yrität tunteiden kertomisella välittää, päin vastoin.

Joitain kertoja olen yrittänyt kertoa mm.seuraavin reaktioin: 1)itkua ja itsesääliä, hänellä on ollut niin paha olla, 2) sitten sellainen todella outo reaktio että tuli lohduttamaan minua ja sanomaan että ”älä huoli, et menetä minua, en minä koskaan voisi jättää sinua pois elämästäni” (olin yrittänyt siis kertoa että hänen käytöksensä tuntuu niin pahalta että hänellä ei kohta ole enää läheisiä jäljellä) 3) sitten yhdellä kerralla ihan vastaus oli että on niin kova sääli, kun minä olen niin traumatisoitunut ja mielenvikainen, ettei minua voi edes auttaa nykyhoitomuodoin.

Sama henkilö on toisen läheisen avautumiseen reagoinut käytännössä ignooraamalla ja sanomalla ylpeästi että niin, hän kyllä tietää olevansa narsisti. Siis läheinen yritti katkaista välit ja kuka tahansa normaali ihminen olisi ymmärtänyt että kyse on välien katkaisemisesta mutta narsku vain sivuutti asian.

Tämmösiä tapauksia.

Itse olen katkaissut välit vain katoamalla henkilön elämästä ilman mitään selityksiä kun ymmärsin, ettei narsistia voi saada koskaan ymmärtämään toisten näkemystä.

Vierailija
16/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, ettei häntä kiinnosta pätkääkään sinun tuntemuksesi. Jos saat myötätuntoisen reaktion hänestä esiin, niin muista, että se on vain teatteria, koska hän haluaa hyötyä sinusta jatkossakin.

Vierailija
17/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo sinulle ne kaikki sinusta itsestäsi lähtöisin olevat syyt joiden takia sinusta tuntuu pahalta. Narsistissahan ei itsessään koskaan ole mitään vikaa. Vika on hänen mielestään aina uhrissa. 

Vierailija
18/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on todella tyytyinen koska sinun satuttaminen oli hänen päämääränsä. Onko sinulta nyt jäänyt jotain tajuamatta narsismista? Hän satuttaa, koska nauttii siitä kun kärsit, se on polttoainetta narskulle. Jos et kärsi niin siltä menee hermot.

Vierailija
19/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, ettei häntä kiinnosta pätkääkään sinun tuntemuksesi. Jos saat myötätuntoisen reaktion hänestä esiin, niin muista, että se on vain teatteria, koska hän haluaa hyötyä sinusta jatkossakin.

Tämä! Niin totta!

Ja kun sen tajuaa, niin läpinäkyvää.

Olen ollut vuosia poissa narsistin elinpiiristä mutta silloin tällöin edelleen saan sydänverellä kirjoitettuja tekstiviestejä - juuri silloin kun henkilöllä on rahapula, auto hajonnut, omaisuus ulosotettu tms .

Vierailija
20/46 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot ettet voi hyvin kun olet vaikka kipeä, narsisti saattaa sanoa niin mäkin!

Jos sanot voit huonosti, narsisti sanoo että voi vielä huonommin. Sille kaikki on kilpailua.

Mutta jos hän on aiheuttanut huonon olosi ja vielä sanot sen ääneen, se on kuin palkinto hänelle. Ja jos vielä jatkat hänen kanssaan olemista, hän nauraa likaiset naurut ja halveksii kun huomaa että sulle voi tehdä pahan olon ja jäät odottamaan muutosta. Ainoa muutos on kuitenkin vain pahempaan päin.

Onneksi tietoa tulee lisää ja jokainen voi oppia tunnistamaan ilmiön sekä pitämään puolensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi