Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskivut takapuolessa

Vierailija
30.09.2021 |

Kellään muulla samaa? Menkkojen alkupäivinä tulee välillä oikein ikäviä ja lamauttavia kramppeja takapuoleen. Monesti huudan kivusta, se tuntuu järjettömän kivuliaalta vaikka kestääkin vain muutaman sekunnin. Usein ulostaminen auttaa näihin kramppeihin , mutta vain hetkeksi. Näin on ollut niin kauan kuin jaksan muistaa, aloin vain pohtimaan mistä tällainen voi johtua ja onko kellään muulla samaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama, kävin gynellä eikä ole endoa. mulla johtuu kovat kivut suolen sisäisistä ongelmista ilmeisesti.

Vierailija
22/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muilla vaikuta kaikkiin limakalvoihin? Itsellä tulee myös kurkku hieman käheäksi/kipeäksi kun menkat alkaa ja ikenet saattavat vuotaa verta (muulloin ei) myös peräpäässä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi kasvaa suolistossakin

Vierailija
24/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli juuri samanlaista erittäin kovaa kipua takapuolessa kuukautisten aikaan. Ulostaminen helpotti kipua. Vasta kun aloin myöhemmin käyttää e-pillereitä, kivut helpottuivat siedettäviksi.

En koskaan tutkituttanut vaivaani. Jälkeenpäin olen epäillyt endometrioosia, olen lapseton.

Vierailija
25/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa ja juurikin ulostaminen auttaa sekä ilmojen päästäminen pihalle (pierut)

Vierailija
26/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut ihan samaa, peräsuolen kramppailu alkaa usein jo ennen kuukautisia ja kestää muutaman päivän. Lapsettomuustutkimuksissa tehdyssä ultraäänessä tai muissa tutkimuksissa ei ainakaan löytynyt mitään endometrioosiin viittaavaa, eikä lääkäri kommentoinut kipujakaan erityisemmin.

Oletko käynyt magneettikuvauksessa? Itselläni endometrioosi löydettiin vasta magneettikuvauksella, kaikki muut tutkimukset sitä ennen eivät löytäneet mitään siihen viittaavaa.

Vierailija
27/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä. On mullakin toki epäilen että minulla on endometrioosi koska kuukautiset ovat myös todella runsaat. Kipu on lamauttavaa hetkittäin ja pelkään että saan "viiltoja" joskus esim esitystä pitäessä, sillä hetkellä ei voi tehdä muuta kuin keskittyä hengittämiseen. Minulla myös lievempänä samaa muulloinkin kuin kuukautisten aikaan. Joskus on ollut tuskaisia hetkiä töissä kun on pierettänyt mutta sen pidättäminen sattui aivan järkyttävästi. Silloin kun söin epillereitä oli pahimmillaan.

Vierailija
28/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä satunnaisesti samaa, olen ajatellut sen olevan jonkinlainen hermopinne. Selvimmin tuntui IVF-hoidon munasolukeräyksen jälkeen (paljon nestettä alueella) ja synnytyksessä

Vierailija
29/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noita vaivoja pitkään. Lapset (3kpl) sain ihan helposti. Kävin sterilisaatiossa ja samalla löysi lääkäri pahojakin endokiinnikkeitä vaikka mistä. Poisti tai rapsutteli niitä irti samalla kun teki sterilisaation.

Osa kuitenkin jäi.

Jälkeenpäin niitä tutkittiin enemmän ja lääkäri ihan sormin löysi näitä kiinnikkeitä, jossa suoli oli kiinnittynyt kohtuun. Vaivaan olisi ollut lääke taisi olla nimeltään Visanne, en vain voinut sitä syödä toisen oheissairauden takia tai muitakaan hormoneja.

Kipulääkkeitä määrättiin ja niillä olen pärjännyt. Jos kivut pahenevat on seuraava asia kohdunpoisto. Mutta jostain syystä kivut ovat helpottaneet kun tullut ikää lisää. En tiedä mistä johtuu, lääkäri kun varoitti niiden vain pahenevan.

Jossain vaiheessa se peräsuolikipu oli niin kamala, etten pystynyt kuin istumaan jalat kippurassa. Kylmä hiki oli otsalla ja oksennus tuli aina lopulta. Ja se tuntui siltä kuin puukkoa olisi työnnetty äsyriin.

Vierailija
30/35 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tota peräsuolikipuja oviksen aikaan tässä keski-iässä. Onneks alkaa olla ohi.

Vierailija
31/35 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaksepäin kallistunut kohtu luultavasti

Vierailija
32/35 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheuttaa endometrioosi tuota ja juuri kiinnikkeet sisäelimissä.

Endo ei näy ultrassa tai sisätutkimuksessa (läheskään aina) eli onkos sitä vai ei selviää oikestaan vaan laparoskopialla. En tiedä tuosta magneetista minkä joku mainitsi.

Multa loppui kivut kun synnytysten jälkeen endo rauhottui muutenkin.

Vierailija
33/35 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi jolla on aina joskus tullut vihlaisuja tai viiltäviä kipukohtauksia peräsuoleen. En ole osannut yhdistää niitä kuukautiskipuihin kuitenkaan. Vaikka suolen tyhjennys siihen usein auttaakin, niin se ei aina onnistu ihan niin helposti, kun suoli vaan kramppaa, vaikka kuinka yrittäisi rentoutua. Muutamaan vuoteen ei ole tainnut enää olla näitä kipuja. 

Vierailija
34/35 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin samaa ja endometrioosi löytyy.

Vierailija
35/35 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosi kasvaa suolistossakin

Minulla ei kasva mutta suoli on kiinnittynyt kohtuun ehdolla. Kivut johtuvat siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi