Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käytös ottaa päähän

Vierailija
21.11.2014 |

Tänään taas kilahti hermo tuohon mieheen, en vaan enää jaksa sitä ja sen käytöstä. Viimeisen parin vuoden aikana lähes kaikki tässä taloudessa on ollut mun vastuulla ja hoidettavana. Kyllä mieskin ennen osasi imuroida ja laittaa ruokaa, mutta ei enää sen jälkeen kun toinen lapsi syntyi.

Mies vie lapset aamulla tarhaan, mutta ovat kuulemma lähes joka aamu myöhässä aamupalalta. Mies vain toteaa, että minkäs hän sille voi että on niin aamu-uninen. Olen ehdottanut, että minä veisin lapset tarhaan ja hän hakisi, mutta ei voi kuulemma lähteä töistä niin aikaisin. Minä lähden töihin seitsemän aikoihin ja matkalta soittelen miehelle ja herättelen, kun ei muuten herää.

Miestä kun pyytää hoitamaan jonkun asian, esim kiinnittämään hyllyn seinään, niin useampi kuukausi siinä menee ennen kuin mitään tapahtuu. Mutta annas olla, kun miehen äiti pyytää tekemään jotain, niin johan siinä mies on saman tien menossa. Ja jos vaimon ja lasten kanssa on sovittu joku meno, niin sehän perutaan kun pitää mennä äitiä auttamaan. Ja miehen äiti on ihan työelämässä oleva ja hyväkuntoinen, samoin miehen isä.

Mies syö kaapeista ruoat loppuun ja käyttää esim vessapaperit loppuun. Mutta uusia ei osta eikä sanallakaan mainitse, että jokin on loppu. Isompi lapsista saattaa muistaa joskus sanoa, että isi laittoi meille viimeiset maidot. Mutta muutoin minun pitää "ratsata" kaappeja siltä varalta, että jokin loppuu. Kiva tehdä illalla voileipää, kun jääkaapissa on tyhjä voirasia.

Miehellä on psoriasis ja uniapnea. Miehen mukaan psoriasikseen auttaa rentoutuminen eli hänellä on "oikeus" useita kertoja viikossa katsoa elokuvia ja rentoutua tai pelata. Mikään käsien rasvaaminen ei tietenkään psoriasikseen auta. Uniapnealle mies ei kuulemma voi mitään, minkäs sille voi kun vaan väsyttää. Mies laittaa lapset illalla nukkumaan ja nukahtaa itsekin. Heräilee sitten puolen yön aikoihin ja touhuilee pari-kolme tuntia omia juttujaan. Menee sitten uudestaan nukkumaan ja laittaa uniapnea laitteen päälle, jos muistaa.

Seksin suhteen on sama saamattomuus vallalla. Miehen mielestä on mukavaa, kun minä teen aloitteen. Toisin sanoen minun pitäisi tehdä aina aloite seksiin. Eipä ole seksiä ihan viime aikoina ollut, kun mies on joka kerta vain nopeasti oman nautintonsa perässä. "Ensi kerralla sitten on sun vuoro", mutta eipä sitä kertaa ole vielä tullut.

Miehellä on ikää yli 40 v. Kertokaa, olenko mä vain nalkuttava akka vai onko tuossa miehessä oikeasti jotain pielessä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on pielessä ja pahastikin! Ansaitset miehen joka tekee perheen eteen yhtä paljon töitä kuin sinäkin.

Vierailija
2/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies masentunut? Oletko edes yrittänyt keskustella miehesi kanssa vai oletko vain ominut kaikki kotityöt itsellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä mies, JSSAP

Vierailija
4/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommosiihan ne suurinosa taitaa olla. 

Vierailija
5/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mua ärsyttää tuo "JSSAP" niin saatanasti.

Vierailija
6/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ON putkiaivoja. Oikeasti. Hyvin monet ainakin. 

Ei kai siinä oikein auta, kuin sietää jos ei erotakaan halua. Koitat miettiä niitä asioita missä miehesi on hyvä. Vanhanaikaista tai ei, mutta kyllä se meidän naisten osa on aikalailla tuo kodinhoito yms. Ei sille vaan mitään mahda. Fakta homma. Ikävä kyllä....

Vierailija
7/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en todellakaan olisi perustanut perhettä miehen kanssa, jos se olisi alusta alkaen ollut tuollainen. Mutta käytös on muuttunut vasta parin viime vuoden aikana.

Olen yrittänyt keskustella asiasta nätisti ja vähemmän nätisti, mutta ei vaan mene perille. Tänään sanoin miehelle, että avioeroko tässä on ainoa ratkaisu. Ja mies vain hymähteli ja virnisteli omahyväisesti. Sitten vähän vakavoitui kun sanoin, että mä rupean sitten etsimään itselleni omaa asuntoa, jääköön hän tähän lasten kanssa.

Ei kai tässä auta muu kuin sietää tai hankkiutua tuollaisesta eroon.

(kirjoitti siis se alkuperäinen)

Vierailija
8/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 23:59"]

Miehet ON putkiaivoja. Oikeasti. Hyvin monet ainakin. 

Ei kai siinä oikein auta, kuin sietää jos ei erotakaan halua. Koitat miettiä niitä asioita missä miehesi on hyvä. Vanhanaikaista tai ei, mutta kyllä se meidän naisten osa on aikalailla tuo kodinhoito yms. Ei sille vaan mitään mahda. Fakta homma. Ikävä kyllä....

Meillä kyllä on naisten hommaa kotitöiden lisäksi nurmikon leikkuu, auton pesettäminen, auton vieminen katsastukseen - vaikka en edes miehen autolla juurikaan aja. Mutta jos ei halua istua kuraisen tai katsastamattoman auton kyydissä, niin pakko hoitaa itse.

Jos jotain positiivista pitää miehestä löytää, niin pesee sentään omat pyykkinsä - pakko, kun minä en niitä enää pese. Vaikka kuinka viikkasi vaatteet omiin pinoihinsa, niin ei mies saanut niitä kuukaudessakaan kaappiinsa laitettua. Minä en viitsinyt niitä miehen kaappiin laittaa, kun aina valitti, että sekoitan järjestyksen eikä hän löydä vaatteitaan.

[/quote]

Vierailija
9/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan vaan jämähtänyt ja kyllästynyt.. ihan niinkuin jokainen jossain kohtaa pitkässä suhteessa. Jutteleminen tietysti aina kannattaa ja ihan asiallisesti. Ei motkotus ja syyttäminen. Kerrot että olet havainnut tämmöisen mutoksen tapahtuneen ja haluat kyllä että asiat palaisi ennalleen ja mies alkaisi taas kantamaan kortensa kekoon.

On varmaan vaan väsynyt ja stressaantunut.. Me naiset ollaan hanakampia vaan puhumaan ääneen näistä omista väsymyksistä. Pieni irtiotto vois tehdä miehellekin hyvää ja jaksais taas panostaa perheeseensä enemmän. Harrastaako mitään liikuntaa? Mites elintavat muuten?

Vierailija
10/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti olen yrittänyt keskustella, mutta enää en jaksa yrittää.

Varmaan on väsynyt joo, mutta minkäs mahdat kun aikuinen ihminen valvoo yöt eikä yritä edes korjata unirytmiään? Liikuntaa ei harrasta, lääkärin suosituksesta kävi syksyllä kävelyllä jotain parin viikon ajan, mutta siihen se jäi. Joskus harrasti kamppailulajeja, mutta sitten sekin jäi. Kaverilleen oli kertonut, ettei enää pääse harrastuksiin, kun vaimo ei tykkää... pari kertaa pyysin, että jäisi kotiin, kun oli lapset kipeinä tms.

Pari viikkoa sitten mies oli "perheensä" kanssa risteilyllä eli vanhempiensa ja siskojensa kanssa. Minä jäin kotiin lasten kanssa, kun kyseessä oli aikuisten risteily. Sitten oli työpaikan pikkujoulut ja huomenna toiset pikkujoulut.

Kai se sitten vaan on niin, että miehiä pitää ymmärtää ja paapoa - toteaa ap (ja painuu nyt nukkumaan, jotta jaksaa huomenna taas hoitaa ne kotityöt ja lapset).

Vierailija
11/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siis vaativa, hermoheikko, lihava mammanpoika. Ei se tuon ikäisenä enää mihinkään muutu. Yritä kestää ja osanotto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi