Olen luullut aina että Tove Jansson oli lesbo :D
Kommentit (47)
Mä olen aina luullut, että hän oli muumi.
no sehän riippuu vähän siitä, haluaako ihmiset määritellä "lesboiksi", jos heillä on suhde naiseen. Tovella kun oli kyllä nuorempana suhteita myöskin miehiin.
Mä lullin rttä jän oli kirjailija ja taidemalari :-0
Mikä lesbo haluis naimisiin miehen kaa??
Janssonilla on ollut romanttisia suhteita sekä miesten että naisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 23:10"]
Ja mä olen aina ollut siinä uskossa, että se on mies.
[/quote]
Mäkin luulin ala-asteella. Tosin kenties sen takia, että Elisabeth Rehn oli tuolloin paljon julkisuudessa ja hänen miehensä nimi oli Ove.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ovat lesboja.
Ja kun sinä olet ääliö, niin luuletko, että kaikki muutkin on.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että Höstvisan (Syyslaulu) säveltäjä Erna Tauro oli mies. Olikin nainen.
Tove oli julkilesbo,Viveca B:n kanssa seurusteli pitkään
En ole koskaan ajatellut Tove Janssonin seksuaalisuutta. Minulle hän on ollut vain Muumien luoja ja siinä kaikki
No miltä ne muumit teidän mielestä näyttää. Niiden naamahan on riippuvan tissin näköinen. Vain lesbo voi keksiä tarinoita, joiden päähenkilöinä on puhuvat tissit. No, ehkä mieskin olisi voinut keksiä, mutta siitä ei olisi tullut lapsille sopivaa.
Eikö se Tuutikki edustanut jotain Tove. naiskumppania, vai muistanko väärin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Tuutikki edustanut jotain Tove. naiskumppania, vai muistanko väärin?
Juu Tuulikki Pietilä oli taiteilija ja Toven pitkä aikainen elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 23:08"]
Tove oli BI seksuaali, ei lesbo.
Sorretuista sorretuimmalla valkoisella heteromiehellä meni taas heti tunteisiin, kun joku "toisen" sukupuolen edustaja kehtaa olla haluamatta häntä. Ihan sama, vaikka kyseinen nainen olisi ollut kuollut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 23:08"]
Tove oli BI seksuaali, ei lesbo.
Sorretuista sorretuimmalla valkoisella heteromiehellä meni taas heti tunteisiin, kun joku "toisen" sukupuolen edustaja kehtaa olla haluamatta häntä. Ihan sama, vaikka kyseinen nainen olisi ollut kuollut jo vuosia.
Vanha viesti, mutta voitko rajoittaa? Et näe kirjoittajan sukupuolta etkä ihonväriä mistään. Kyse on kuitenkin ihmisestä, joka oli seurustellut sekä miesten että naisten kanssa, joten on ihan ymmärrettävää, että oletetaan bi:ksi eikä lesboksi. Hän saattoi toki olla "ihan" lesbokin, ei siinä mitään, ärsyttää vaan se asenne, että jos jollain on vuosikymmenten parisuhde naisen kanssa se tarkoittaa, ettei voi olla bi, koska bi:llä täytyy olla välillä myös miessuhteita.
Lesbous oli peitetarina, oikeasti oli bestiaali.
Muumipeikkokin on bi. Tai kaappihomo. Jos Nuuskamuikkunen olisi edes kerran ottanut muumipeikon mukaan yksinäisille vuorille niin olisi saatu muumilaakson oma Brokeback mountain -tarina.