Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison tulot ja Kelan pennoset

Pummi
30.09.2021 |

Puolisolla pieni palkka (käteen 1700) ja minä olen työtön. Työttömyyskorvaus on 700 käteen, joka menee pennilleen asuntolainaan, vastikkeeseen ja pariin laskuun. Töitä olen hakenut kuin hullu, eikä enää jaksa. Elän siis toisen "armoilla", eikä käyttörahaa ole enää penniäkään, kun säästöt syöty. Todella inhottavaa maksattaa kauppalaskut toisella, maksattaa kaikki toisella... nöyryyttävää.

Olenko nyt tajunnut jotain väärin vai olenko tuomitty tähän, täydelliseen rahattomuuteen?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Kela ei elätä aikuista työkykyistä ihmistä, joka asuu puolisonsa kanssa omistusasunnossa. Jos töitä ei löydy, joudutte muuttamaan edullisempaan asuntoon tai sitten puolisosi joutuu elättämään sinua. Kannattaa katsoa aikuiskoulutuksesta opiskelupaikkaa jonnekin hyvin työllistävälle alalle, sillä puolisoasi alkaa jossain vaihessa kyrsiä vahvasti maksumiehenä tai- naisena oleminen.

eikös moni turvautunu tähän poste restante juttuun että ilmoitat että oot asunnoton ja poste restante.

Ei poste restante auta jos omistaa puolet asunnosta. Enkä ymmärrä mitä se muutenkaan auttaisi, ei asunnottomuudella lisätukia saa

Vierailija
42/43 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassamyyjäksi aina voi hakea. Olet joko laiska tai ylimielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä tässä juuri on. Työhakemuksia ei ole lähtenyt tänä vuonna sata, vaan satoja. Olen ihan loppu ton kanssa, enkä pysty hakemaan enää mitään. CV_t on viritetty joka tuuttiin ka puolitutuilta kysytty. Maailma on tympeä paikka.

Ehkä kannattaisi kokeilla sitäkin että menee jollekin työpaikalle itse kyselemään töitä, riippuu tietysti vähän siitä millaisia töitä hakee.