Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Turku - Varissuo!

Vierailija
21.11.2014 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri asui Varissuolla ylioppilaskyläsäätiön asunnossa. Mitä sieltä joskus iltamyöhällä hiippailin autolle, niin aika rauhallista ainakin sillä kulmalla oli. Tosin hän halusi muuttaa sieltä heti pois, kun sai lapsen. Vaikka lapsen isä onkin ulkomaalaistaustainen, ei halunnut lasta Varissuon päiväkotiin tai kouluun.

Yksi tuttava oli siellä aikoinaan töissä korjaamassa parvekkeita. Saivat kuulemma aamulla potkia aina ekaksi huumepiikkejä ja lasinsiruja lasten leikkipaikalta työmaakopin alle.

Viimeksi, kun olin Varissuolla, siellä asuva tuttu valitti levottomista öistä. Siellä on keskellä sellainen tyhjä, iso sorakenttä, johon kaupunki oli tehnyt lapsille aidatun pallopelikentän. Mutta sinne ei ollut lapsilla mitään asiaa, kun raavaat monikulttuuriset aikamiehet potki siellä palloa jonnekin klo 4-5 asti aamulla joka yö. Ei auttanut, vaikka kaupunki laittoi sinne kyltit, että kenttä on lapsille ja käyttö kielletty klo 22 jälkeen. Nyt kenttä on purettu.

Vierailija
2/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista keikkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut reippaat kolme vuotta Varissuolla eikä se nyt ihan mahdotonta ollut. Ulkomaalaisiahan siellä asustaa paljon mutta suurin osa on mitä sydämellisintä ja mukavaa porukkaa (esimerkiksi naapureiden kohteliaisuus ja niiden näiden juttelu ja tavaroiden kanssa auttaminen oli ihan eri tasolla kuin suomalaisten). Mätämunia sieltä löytyy sekä kotimaisista sosiaalitapauksista että ulkomaisista teineistä. Mutta Varissuolla on palvelut lähellä ja vuokrat matalalla niin paljon sinne näiden vuosien aikana on muuttanut ihan kotimaisia lapsiperheitä ja eläke-ikäisiä pariskuntia kun ei ole varaa muuhun. Maine on pahempi kuin alue - tosin minäkään en niihin korkeimpiin kauppakeskuksen viereisiin taloihin muuttaisi. Kauempana keskuksesta löytyy aivan ihania rivi- ja omakotitaloja ja hyväkuntoisia omistusasuntotaloja joihin muuttaisin koska tahansa. Välimatka keskustaan vain rasittaa.

Vierailija
4/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se oo Suomi vuonna 2014, vaan Varissuo vuonna 2014

Vierailija
5/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up we go!!! go v-city!!!

Vierailija
6/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo <3
Asun tässä lähellä. Puolen tunnin kävelymatka ulkomaille.

Vierailija
7/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut mieltä? Uskaltaako perheen perustaa sinne?

Vierailija
8/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Varissuolla ja ikinä en takaisin sinne muuttaisi!

Vierailija
9/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 23:18"]Olen asunut Varissuolla ja ikinä en takaisin sinne muuttaisi!
[/quote]

Jep. Sama täällä. Vuosi siellä riitti enkä todellakaan mene takaisin

Vierailija
10/10 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Varissuo on ihan jees paikka, jos asuu laitamilla, se "sydän" oli hieman mölyisää, teineistä lähinnä johtuen, muuten oli ihan kiva kun kaikki palvelut oli neuvolasta lähtien lähellä. Itse en enään muuttaisi sinne, tosin en kyllä koko Turkuun.