Rv 9+1 ultra?
Mitä näkyy ultrassa tuohon aikaan? Olen menossa neuvolaan ja siellä ultrataan. Liikkuuko vauvanalku jo? Viime raskaus päättyi juuri ekassa neuvolassa keskeytyneeseen keskenmenoon. Nyt olen kuullut rv 8+0 eteenpäin sykkeen joten tiedän että elämää on ainakin vielä..
Kommentit (21)
Kuulostaa oudolta että liikkuisi jo?
Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/
Näkee sikiöiden määrän, että se/ne on oikeassa paikassa ja että sydän lyö. Sen jälkeen kuulemma km-riski on yhtä pieni kuin rv 12 jälkeen. On mulle sanottu.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:08"]Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/
[/quote]
Seinäjoella. Sama aika edellisessä raskauksissa. Aikaisemmissa muistaakseni aiemmin..
Meillä näkyi sikiö ja ruskuaispussi, sikiö liikkuu kyllä, vaikket sitä itse tunne.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:08"]Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/
[/quote]
Seinäjoella. Sama aika edellisessä raskauksissa. Aikaisemmissa muistaakseni aiemmin..
[/quote]
Meillä kans Seinäjoella. Se on hirveen huono vaan se neuvolan laite, selkeämpi sitten nt-ultrassa. :)
Mä yritin joskus päästä siihen varhaisultraan kun mulla oli epäsäännölliset menkat, tosin tiesin viikkojen määrän koska olin tehnyt ovistestin. En silti saanut aikaa kun vasta rv 12. en vieläkään tajua miksi eivät voineet asiaa tarkistaa.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:12"]Meillä näkyi sikiö ja ruskuaispussi, sikiö liikkuu kyllä, vaikket sitä itse tunne.
[/quote]
Mietin että otanko miehen mukaan..jos tosiaan vois liikkua niin voisin ottaa! Mutta jos se on pelkkä sykkivä möntti niin eipä siinä hirveesti oo nähtävää..:)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:08"]Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/
[/quote]
[/quote]
Meillä kans Seinäjoella. Se on hirveen huono vaan se neuvolan laite, selkeämpi sitten nt-ultrassa. :)
[/quote]
Mä soitin jo rv 5 aikaa, jos soitit myöhemmin aikä ollu pitkiä aikoja? Vitsi, tää on jännää! :) millon sjoella tehdään nt-ultra? Laskeskelen et oisko ennen joulua..toivottavasti niin tohtis kertoa muillekki :)
Minä en ole koskaan kuullut potilailtani sikiön sykettä rv 8 +, joten aika epeli olet. Miten se onnistui?
Me käytiin yksityisellä, kun oli plussattu, varmistaaksemme tilanne. Viikkoja oli tuolloin arviolta 6. Näkyi alkio ja ruskuaispussi, muttei vielä voinut sanoa, oliko sikiötä vai vaan tuulimuna. Sikiö oli :)
Rv 9 vauva on kuin pieni peruna...möykky jossa on 4 itua eli jalkojen ja käsien alut :) ja syky näkyy.
Rv 11 on jo mini-ihmisen näköinen ja heitteli kuperkeikkoja. Oli siis ongelmia raskauksien kanssa ja ultrattu usein. 4 raskautta ja 2 vauvaa...yksi raskaus oli tuulimuna ja yksi alkuraskauden km.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:14"]Mä yritin joskus päästä siihen varhaisultraan kun mulla oli epäsäännölliset menkat, tosin tiesin viikkojen määrän koska olin tehnyt ovistestin. En silti saanut aikaa kun vasta rv 12. en vieläkään tajua miksi eivät voineet asiaa tarkistaa.
[/quote]
Mä kävin yksityisellä rv 6+3..edellisen km takia teki mieli tarkistaa että kaikki kunnossa. 100e kustansi :/
Syke löytyy jo rv 7+ jos on vain kunnon ultralaite ja vauva on kuin pieni papu.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:17"]Minä en ole koskaan kuullut potilailtani sikiön sykettä rv 8 +, joten aika epeli olet. Miten se onnistui?
[/quote]
Hih. Joo. Oon tilannu uk amazonista sellasen kaiuttimellisen dopplerin 3mhz. Siinä on siis erillinen kuunteluhommeli. Yritin jo aikaisemminkin mutta kuului vaan omat sykkeet. Sitten 8+0 sain yllättäen kuulumaan myös vauvelin sykkeen. Ihan omien vierestä ihan alhaalta, hieman vasemmalta. Tuplasti nopeammat kuin omat, joten ei voi erehtyä :) mieskin niitä kuunteli. Sitten meni pari pvää kun en millään saanu kuuluviin vaikka kuinka päin kääntelin. Sitten taas kuului, inasen eri paikasta. Nyt en saa pelkästään alkion sykettä kuuluville, vaan kuuluvat päällekkäin. Mutta siis ei voi erehtyä, on tuplasti nopeampu kuin oma syke :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:08"]Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä soitin jo rv 5 aikaa, jos soitit myöhemmin aikä ollu pitkiä aikoja? Vitsi, tää on jännää! :) millon sjoella tehdään nt-ultra? Laskeskelen et oisko ennen joulua..toivottavasti niin tohtis kertoa muillekki :)
[/quote]
Siis mä olin tuo joka oli viikolla 9 kans ultras :) Unohdin laittaa perään. :)
Meillä oli nt-ultra 12-viikolla. Se tosiaan siis oli semmoista pientä heiluntaa siellä ultras sillä sikiöllä, ei se vauvaa vielä muistuttanut. :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:18"]Rv 9 vauva on kuin pieni peruna...möykky jossa on 4 itua eli jalkojen ja käsien alut :) ja syky näkyy.
Rv 11 on jo mini-ihmisen näköinen ja heitteli kuperkeikkoja. Oli siis ongelmia raskauksien kanssa ja ultrattu usein. 4 raskautta ja 2 vauvaa...yksi raskaus oli tuulimuna ja yksi alkuraskauden km.
[/quote]
Tykkäsin ennen kuin luin loppuun, pahoittelut keskenmenosta ja tuulimunasta.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:08"]Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis mä olin tuo joka oli viikolla 9 kans ultras :) Unohdin laittaa perään. :)
Meillä oli nt-ultra 12-viikolla. Se tosiaan siis oli semmoista pientä heiluntaa siellä ultras sillä sikiöllä, ei se vauvaa vielä muistuttanut. :)
[/quote]
Ah, aivan :) tuon perusteella pitäis nt-ultra olla mullakin ennen joulua, täydellistä :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:08"]Missä noin aikaisin ultra on? Minä sain neuvolaan ensimmäisen ajan vasta raskausviikolle 10 :/ [/quote] Seinäjoella. Sama aika edellisessä raskauksissa. Aikaisemmissa muistaakseni aiemmin.. [/quote] Meillä kans Seinäjoella. Se on hirveen huono vaan se neuvolan laite, selkeämpi sitten nt-ultrassa. :) [/quote] Mä soitin jo rv 5 aikaa, jos soitit myöhemmin aikä ollu pitkiä aikoja? Vitsi, tää on jännää! :) millon sjoella tehdään nt-ultra? Laskeskelen et oisko ennen joulua..toivottavasti niin tohtis kertoa muillekki :)
[/quote]
Raskausviikolle 10 ekan ajan saanut vastaa, että soitin raskausviikon 6 alussa neuvolaan. Aikoja olisi ollut hänen puheistaan päätellen aikaisemminkin, mutta tuon ajan hän antoi. Ensi viikolla siis eka aika..toivon mukaan ultra tulee nopeasti :)