Te- toimisto vaatii terveystietoja ?
Olen menossa te-toimistoon kuntoutuksesta vastaavalle ihmiselle. Pyysi minua tuomaan lääkärin lausunnon mukanani. En haluaisi sitä viedä koska sisältävät kovin arkaluontoista tietoa. Olen kärsinyt mt-ongelmista.
Kommentit (7)
Ai käy "hakemassa" uusi, maksoin jo tästä lausunnosta 170 €. Laaja B.
Ap
Ota lausunnosta kopio, josta peität kaiken muun paitsi välttämättömän tiedon.
Olen kärsinyt/ kärsin vakavasta masennuksesta ja traumasta. Olen työkkärin henkilölle kertonut diagnoosi numerot mutta en halua sen tietävän koko elämänhistoriaani. Haluaisin tietää mitä laki sanoo tähän ? Onko niillä edes vaitiolo velvollisuuta työkkärissä ?
Ap
Kaikki arkaluontoiset asiat ovat aina salassapidettäviä. Siis sellaiset kuin uskonto, seksuaalinen suuntautuminen, terveys ja varsinkin sen puute.
Voit näyttää sen todistuksen, mutta älä missään tapauksessa anna lupaa kopointiin. Sinun sairautesihan vaikuttaa työkykyysi, eli sinulle on turha tarjota sellaista työtä, josta olet jo toisena päivänä pitkällä sairauslomalla. Siksi on hyvä, että työkkärissä on tiedossa todellinen työrajoitteesi.
Käy hakemassa lääkäriltä uusi lausunto jossa selitetään yleistilanne ja vointi menemättä yksityiskohtiin jotka eivät ole oleellisia työkuntosi suhteen.