Kelan minimituilla tällä hetkellä eläjät, paljon on rahaa tilillä?
Kysymys otsikossa, huomennahan tulee uudet tuet ja itse hätkähdin, kun tajusit että tilillä on vielä 230e. Saan itse tällä hetkellä asumistukea (239e/kk) ja toimeentulotukea (600e/kk) niin kauan kun valitukseni on käsiteltävänä tai saan töitä. Miten muilla näin kuun lopussa?
Kommentit (42)
21 senttiä. Joskin itse saan rahaa vasta ensi viikolla.
4 euroo.
Viikon päästä perjantaina maksavat 520 euroa työmarkkinatukea.
Toimeentulotuen ja asumistuen 360 euroa olen laittanut suoraan menemään vuokrayhtiölle.
Eikö ne ota tuommoista säästöä jo ensi kuun ttt:ssä huomioon?
Just sanottiin telkkarissa, että keskimäärin jokaisella suomalaisella on tilillään 20 000e
Vierailija kirjoitti:
Ei jos on tehnyt hakemuksen usemmalle kuukaudelle. Ei tarvitse joka kuukausi toimittaa toimeentulotukihakemuksia siis.
Vierailija kirjoitti:
Just sanottiin telkkarissa, että keskimäärin jokaisella suomalaisella on tilillään 20 000e
Niin, keskimäärin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ota, minulla on nyt neljäksi kuukaudeksi päätös toimeentulotuesta ja seuraavaksi kun haen tammikuussa niin sinne toimitetaan kahden kuukauden tiliotteet. Tulot ja hyväksytyt menot ratkaisee. En itse edes hakenut noin pitkälle ajalle vaan Kelan virkailija soitti ja kysyi että saako tehdä päätöksen pidemmälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, keskimäärin!
Eli osalla on 15 000e, osalla taas 25 000e
En tiedä paljonko on enkä tiedä milloin seuraavan kerran saan tttukea jos saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, keskimäärin!
Ja osalla 4 000 000 ja osalla 50 000, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, keskimäärin!
Peruskouluun takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, keskimäärin!
Hienolta kuullostaa kun se noin muotoilee. Todellisuudessa on satoja tuhansia joilla tili tulee tili menee kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ap:lle kuuluu?
Käytkö kirjoittamassa saman jokaiseen ketjuun, jossa on kysymys (eli oikeastaan kaikkiin)?
Vai onko raha sinulle tabu?
Toisaalta, mitäpä se mulle kuuluu.
- ei ap
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pieniä summia eikä varsinkaan, kun summa on säästetty tt-tuesta. Tt-tuesta saa säästää vaikka koko summan, jos pystyy elämään käyttämättä senttiäkään rahaa.
Eikö olekin hassua että toisille jää vähän säästöä jos ei juo viinaa ja polta tupakkaa?
Sitä säästöä pitää sitten muiden kytätä ja kadehtia, oikein ihmisviha kehittää. "Luuleeko ne olevansa jotenkin parempia ihmisiä? Leuhkat h#rot, aivan pohjasakkaa tuollaiset ökyilijät, jotka ei käy baareissa eikä grillillä vaan keittää jotain perunoita vaan ja säästää rahaa kuin jotkut laihialaiset. Minua niin ottaa päähän.
Not.
Tilillä 0€. Nostan aina tt-tuet käteiseksi. Ei tarvitse selitellä Kelalle, jos sattuu jäämään ylimääräistä.
Argh, tajusin*. Näyttö rikki puhelimesta joten siitä kiitos kirjoitusvirheille!
Ap