Cavalet ja muute edulliset matkalaukut kokemuksia?
Minkälaisia nuo edullisemmat lentolaukut ovat, esim. Cavalet? Niihin ei tunnu mahtuvan kovin paljon tavaraa? Kannattaisiko ottaa suosiolla reppu tai matkakassi matkalle ja ostaa sitten kohteesta parempi laukku? Kannattaako ostaa kaksi vai nelipyöräinen laukku? Mitä eroa niillä käytännössä on?
Kommentit (4)
Mulla isokokoinen Cavalet neljällä pyörällä. Kevyt ja tilava, muttei kovin tukeva työnnettäessä. Ihan kelpo laukku
Jos on kaksi pyörää niin laukun voi kallistaa ja vetää perässä, mutta noita jossa on neljä pientä pyörää, pitää vetää pystyasennossa?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:32"]
Jos on kaksi pyörää niin laukun voi kallistaa ja vetää perässä, mutta noita jossa on neljä pientä pyörää, pitää vetää pystyasennossa?
[/quote]
Voi niitäkin kallistaa. Mutta meneehän ne tietty vähän kiikkerämmiksi. Mieti, missä sä sitä laukkua vedät. Silloin, kun olin oppaana, niin sen laukun kanssa piti pärjätä milloin missäkin ja ne kaksi isoa pyörää olivat parhaat vaikka jossain Lontoon kaduilla, kun piti lentokenttäjunasta siirtyä metroon ja metrolinjalta toiselle. Mutta jos istuskelet vaan takseissa, niin sitten ne neljä pyörää on hyvät lentokentällä.
Mun vanhemmilla on 70-luvun Cavalet ja se on edelleen ihan kelpo laukku. American Touristeria näin matkaoppaan työssä ihmisillä paljon, ihan näyttivät kestävän. Mies lainasi viimeksi isoäitinsä halpismatkalaukkua, joku Unicorn se oli, ja sekin kestänyt useamman lentomatkan.
Sellainen laukku on huono, jossa on vaan kaksi pientä pyörää. Ne on kiikkeriä, jos laukkua joutuu vetämään kadulla. Jos sitä vetää vaan lentokentän laattalattialla, on ihan sama, millaiset pyörät on.
Oma henk.koht. lemppari on kaksi oikein isoa pyörää. Kun olen paljon joutunut vetämään laukkua pitkin kaupungin katujakin, niin sellainen on ollut paras perässä vedettävä. Mun laukku on joku 10 vuotta vanha Samsoniten malli, keskihintainen. Mulla on myös kalliimpi Tumi, jossa on neljä pientä pyörää. Ketterä lentokentällä, hankalampi maastossa.