Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, saako luokan häiriköt laittaa tekemään ryhmätyötä keskenään?

Vierailija
21.11.2014 |

Luokassa siis parikymmentä opilasta, heistä kolme kovaäänisiä, laiskoja, ylimielisiä kiusaajia. Kukaan tavallinen oppilas ei halua tällaista häirikköä pilaamaan omaa työtään, joten mitäs jos häiriköt laitettaisiin yhteen. Eiväthän he mitään aikaiseks saisi, mutta eivät toisaalta pilaisi muoden töitä. Mitäs mieltä, onko tämä häiriköiden syrjintää vai ihan ok?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin oikein. Miksi ahkeria oppilaita rankaistaan sillä, että heidän pitää panna häiriköt ruotuun?

Vierailija
2/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opsi takaa jokaiselle oppilaalle työ-ja opiskelurauhan. Keskenään vaan, että mahdollisuus on niillä, jotka haluavat onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miksi kunnollisten pitää aina toimia hiljennysnappeina ja ottaa ryhmäänsä häirikkö, joka pilaa työskentelyn? 

Vierailija
4/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä noin ei yleensä toimita, vaikka eeettisesti ja lakienkin puitteissa se olisi oikea tapa toimia. Yleensä siis nämä "ylimääräisen tuen ja huomion tarpeessa olevat ylimieliset ja ilkeät kusipääterroristit" laitetaan jonkun niskoille, jolle on kotona opetettu muiden kunnioitus. 

Vierailija
5/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii! Oon opena kokeillut. Siinähän selittelevät palautuspäivänä, että miksei tullut mitään tehtyä. Hyvä kasvatuskeino ja myös reilua tunnollisia oppilaita kohtaan.

Vierailija
6/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin koulussa tekemään kotitehtävänä muutaman sivun esitelmävihkosen. Työ tehtiin pareittain, ja sain parikseni luokan häirikön. Asuimme melkein 20 km päässä toisistamme, joten olisimme hoitaneet työskentelyn vapaa-ajallamme yksin, ja yhdistäneet sitten koulupäivän aikana aikaansaannoksiamme. Tuolloin ei ollut somea, pikaviestipalveluita, eikä meillä kummallakaan ollut sähköpostiosoitetta. Loppujen lopuksi hän ei pannut koko työn eteen tikkua ristiin. Kerroin asiasta opettajalle, ja hän lupasi ottaa sen huomioon arvostelussa.

Häiriköt tehkööt keskenään minun puolestani.

Vierailija
7/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut aika paha häirikkö ja minusta on ihan oikein laittaa häiriköt keskenään. On kuitenkin niin, että välttämättä häirikkö ei ole yksin häirikkö, vaan voi se epävarmuus tulla esiin. 

Vierailija
8/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikkö yleensä käyttää kiltimpää, hyvää oppilasta hyväkseen eikä tee mitään. Häirikkö siis yksin tekemään.. Kärsikööt myös yksin sen häpeän kun ei saanut mitään aikaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi