Millä sotilasarvolla kotiuduit armeijasta?
Minä vuonna? Entä oletko päässyt tai joutunut kertausharjoituksiin?
Kommentit (258)
Kersantti (edelleen), -91. Ei päivääkään kertaamassa.
Ylennystä vaille korpraali. Kerran kertaamassa, kolmesti työkiireet estivät.
Korpraalina vuonna 1991. Olen käynyt kaksi kertaa kertaa kertaamassa ja saanut reservissä ylennyksen alkikersantiksi.
Lääkintä alikersantti vm.88
Kerran ollut kertaamassa viikon pätkän.
Enää tuskin kutsua kertaamaan tulee.
Reservin tykkimiehenä kotiuduin. Ei kertausharjoituksia 30 vuoden aikana.
Vänskä, pari kertaa kerrannut (jotkut oppii kerrasta). Luti nykyään.
Kersanttina kotiuduin -99. Ei yhtään kutsua ole tullut kertauksiin.
Vänrikki vuodesta 2010. Kertaamaan ei ole käsketty.
Tuota… kuinka iskukykyinen reservi meillä on jos kukaan ei käy kertaamassa? Onko joukot vain paperilla niinkuin Afganistanissa?
Vierailija kirjoitti:
Tuota… kuinka iskukykyinen reservi meillä on jos kukaan ei käy kertaamassa? Onko joukot vain paperilla niinkuin Afganistanissa?
Ne kertaaassa käyvät ovat eri tyypit kuin ne jotka kirjoittelevat täällä.
Kun vaan muistaa perus ohjeen.
Suomalainen sotilas ei peräänny koskaan. Tekee vaan täyskäännöksen ja etenee jälleen.
Tykkimies (tutkavalvonta, rannikkopatteristo) vuosimallia 1997. Palvelin 9,5 kk, sellaista palvelusaikaa ei enää ole olemassakaan. Kyseinen varuskuntakin on lopetettu jo vuosikausia sitten. Kerran (2001) olen ollut kertaamassa viikonlopun ajan, toista kertaa tuskin enää tulee. No, en toisaalta ollut muutenkaan mikään mallisotilas, en varsinkaan sen jälkeen, kun yrittivät änkeä minua väen väkisin johonkin TAS-aukkiin. Minä painelin suoraan linnakkeen päällikön juttusille ja julistin, että miehistötehtäviin, taikka muuten jätän tulematta takaisin seuraavilta lomilta. Sain tahtoni läpi, tosin sotilaspassiin tuli käytöksestä tyydyttävä. Ukaasillani oli asiassa todennäköisesti varsin suuri merkitys, mutta välipä hällä, tulipahan muisteltua. M44
Sotarikollinen. Jäi intin ja sivarin turhuudet sivuun minulta.
Tyhjät kaulukset. Ei kertauskutsuja pariin vuosikymmeneen (ei tosin ilmeisesti ole tullut kutsuja saman porukan muillekaan). Oletan, että enää ei kutsuja tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy siellä upseerit kertaamassa ja ylentämässä toisinaan.
Vuonna -93 kotiuduin korpraalina. Oli tarkoitus menne ainakin AUK:hon mutta polvi hajosi alokasaikana ja meni iso osa armeijan alusta vempassa.