Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen ihmettelee

Vierailija
21.11.2014 |

Sori provosoiva otsikko, mutta vastaisitteko kiihkottomasti kysymyksiini:

1. Miksi suomalaisia äitejä tuntuu kiinnostavan toisten äitien lapsien kotona olon pituus?

2. Miksi suomalaiset äidit tuntuvat haukkuvan ja luokittelevan lasten nimiä?

3. Miksi suomalaiset äidit taistelevat imetyksestä ja korvikkeen antamisesta ja synnytystavoista?

Voit siis vastata omasta puolestasi tai antaa yleisen arvion. Vain kolmoskohdan aiheesta olen nähnyt väittelyä muunkin maalaisten äitien kesken. Kahteen ensimmäiseen olen törmännyt vain suomalaisilla keskustelufoorumeilla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palstoilla keskusteluun osallistuvat he, joilla kyseinen aihe herättää intohimot suuntaan tai toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, minua ei kiinnosta miten muut kakaroitansa hoitaa, keskityn siihen, että oma lapseni saa parasta hoitoa niin kauan kuin tarvitsee

2. Jos nimeät lapsen Viktoria Isabel Tossavainen, kertoo ikävällä tavalla arvomaailmasta ja älykkyydestä tiettyjä asioita.

3. Tieto on suomessa vielä aika heikkoa tuolla saralla

Vierailija
4/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta takaisin,jos ei suomalaiset normit kelpaa ! Älä kysele tyhmiä !!!

Vierailija
5/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:52"]

Muuta takaisin,jos ei suomalaiset normit kelpaa ! Älä kysele tyhmiä !!!

[/quote]

Muuta takaisin minne? Suomeenko?

ap

Vierailija
6/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida kovin hyvin olla sopeutunut oleskelu maasi yhteiskuntaan. kyllä naiset ovat kaikkialla uteliaita muiden tekemisestä

Vierailija
7/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:51"]

1, minua ei kiinnosta miten muut kakaroitansa hoitaa, keskityn siihen, että oma lapseni saa parasta hoitoa niin kauan kuin tarvitsee

2. Jos nimeät lapsen Viktoria Isabel Tossavainen, kertoo ikävällä tavalla arvomaailmasta ja älykkyydestä tiettyjä asioita.

3. Tieto on suomessa vielä aika heikkoa tuolla saralla

[/quote]

Mitä tuo nimi siis kertoo ikävällä tavalla arvomaailmasta ja älykkyydestä? Ystäväni lapsella on tuollainen nimi ja ystäväni ja miehensä ovat molemmat tohtoreita. Älyä siis ainakin löytyy.

Vierailija
8/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:54"]

et taida kovin hyvin olla sopeutunut oleskelu maasi yhteiskuntaan. kyllä naiset ovat kaikkialla uteliaita muiden tekemisestä

[/quote]

Toki, mutta keskustelujen topikit eroavat. Kohdat yksi ja kaksi ovat leimallisia suomalaisten keskuudessa. Miksi, kuuluu kysymys.

ap

Vierailija
9/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, ei tilanneälyä. Voit olla älykäs monella eri tapaa ja tuolla nimivalinnalla ihminen ei sitä älyä kyllä kovin briljantiksi voi kutsua. =) Mutta kukin tavallaan, omapahan on lapsensa.

Vierailija
10/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 08:54"]

[/quote]

Toki, mutta keskustelujen topikit eroavat. Kohdat yksi ja kaksi ovat leimallisia suomalaisten keskuudessa. Miksi, kuuluu kysymys.

ap

[/quote]

ehkä ekan suomalaisuus johtuu siitä, eetä muualla suurin osa on kotiäitejä jolloin keskustelu käydään eri tavalla.    nimien arvosteluun olen törmännyt amerikassa. muualla en ole viettänyt aikaa joten en tiedä muista

Vierailija
11/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Minua ainakin aikoinaan kiinnosti esikoista odottaessani, että miten eri perheet ovat yhdistäneet perheen ja työn. Siksi kiinnosti myös se, että kuinka pitkäänäidit/istä ovat olleet kotona, tai onko lapsi ollut kenties mummon/ukin hoidossa, perhepäivähoidossa vai päiväkodissa. Myös päivien pituudet kiinnostivat. Eli yritin oppia muiden kokemuksista ja hyviä vinkkejä sainkin.

2 en ole haukkunut enkä luokitellut nimiä. Nimiasioissakin olen kysynyt neuvoa: onko kuinka hankalaa, jos on sama nimi kuin toisella tai onko hankalaa, jos nimeä joutuu tavaamaan joka paikassa. Sinänsä minua myös kiiinnostaa tarinat nimien takana. en ole koskaan huomannut, että joku olisi loukkaantunut, jos olenk ysäissyt, että miten vanhemmat päätivät juuri siihen nimeen, johon päätyivät.

3. Näissäkään en ole taistelut. Vinkkejä olen kysellyt. toki onmyönnettävä, että itse tätä asiaa pohdinkovasti aikoinani:jopa kaupassa kuuli vierailta ihmisiltä vinkuvaa puhetta, kun ostin vastiketta.

Vierailija
12/12 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloituskysymys. Henk.koht.en ole koskaan visiteerannut näillä sivuilla mielipiteitä katsomassa kun sain lapset. Nykyään kun he ovat jo koululaisia ja pidän mediapaastoa FI uutisista ja lehdistäkin lähes (että pysyy mieli optimistisena), niin käyn täällä kuitenkin kurkkimassa mitä suomalaisten päässä oikeasti liikkuu.

AP- saattaa olla että toden totta joillakin on sellainen elämä, että on aikaa haukkua muita ihmisiä. Väittäisin, että ilmiö keskittyy pk-seudulle ja lähiöihin joissa on pahoinvointia jota ei itse tunnisteta.

Imetys oli Suomessa ainakin 10-v sitten neuvoloissa ja synnytyssairaalassa natsistisen tiukka juttu. Mulla maitoa riitti kummallekin 6 viikkoa, joten pulloa suuhun vaan kun nälissään itkivät. Juttelin yhen tuoreen äidin kanssa ja kysyin vieläkö neuvola on kyttäyslaitos, vitsailtiin. Kuulema on erittäin tiukkaa! Muistan kun totesin juovani lasin viiniä mielellään, mitä oudoksuva katse tuli neuvolan tätiltä. Hieman on valtiollinen kontrolli-meininkiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme