Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä lumessa on niin kamalaa??

Vierailija
21.11.2014 |

Selittäkääs lumenvihaajat miksi ette voi sietää sitä? Se tuo valoa, puhtautta, hiljaisuuttakin jonkun verran. Nyt ei riitä selitykseksi että lumityöt on niin kamalia, jos se meinaan on ihan vaan siitä kiinni, niin aina löytyy joku apukeino siihenkin.

Luulis että jos on koko ikänsä suomessa asunut, niin olis jo tottunut siihen, että talvisin tulee lunta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi on ihan kiva, mutta enough is enough :D

Vierailija
42/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa lumi, kunhan on +20 lämmintä ja Aurinko paistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmityskulut nousee kylmässä.

Aamulla olet lähdössä, et pääse auton luo, lunta niin paljon. Lumitöitä.

Auton luona yrität avata ovea. Jäätynyt kiinni. Oven muovikahva jäi käteen, 100€.

Vihdoin kun ovi auki, saat lumiharjan, alkaa auton rapsuttelu. Lohkopiuha( ekat pakkaset) löytyy takaluukusta, jäätynyt kiinni.

Ei starttaa kunnolla, akku tyhjenee nykyautosta , ellet aja riittävän usein.

Sormet jäässä kun olet saanut lukot auki.

Akun kanto sisään lataukseen , takaisin autoon talvijumppaa.

Autoa käynnistettäessä automatiikka yrittää nostaa antennia, sen seurauksena hajoaa. nostomoottorin rattaat. Monta sataa.

Polttomoottori kuluu 20-kertaisesti talvella..

Auton jääsrkapa hajoaa, kun niin paksulti jäätä. Auton lasit naarmuuntuu.

Lämmityslaite vinkuu niin ettei radiota kuule

Lumiaura ajanut pihaan tulevaan aukkoon puoli metriä lunta talvi on saapunut. Seuraavan kerran pääset vasta keväällä ilman näitä jumppatouhuja liikkeelle.

Toisinaan kun kiire ja vaikka olet varautunut, niin ei talvi ole enää yhtä hauska kuin lapsena kun laskettiin pyllymäkeä.

Nyt jos kaadut, pylly voi olla hyvinkin kipeä. Kaikesta huolimatta, Hyvää kevättä kaikille!

Vierailija
44/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lunta ja talvea. Ei punkkeja, paarmoja, mäkäräisiä eikä muitakaan pistäviä öttiäisiä.

Vierailija
45/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton puhdistus, parkkipaikan lumenluonnista ei tule taloyhtiössä yhtään mitään, kun ihmiset kulkevat täysin eri aikoihin ja pyörätiet menevät surkeaan kuntoon, mikä lisää vammariskiä lenkillä. Kova lumipinta on paras alusta juosta.

Vierailija
46/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jo koiran kanssa treenaamaan ulkokentille ja maastoon, siksi ärsyttää ihan ruhtinaallisesti kun tää vaan venyy ja hallivuorot on vähissä. Tule jo kesä ja puistonurtsitreenit!

Vierailija
47/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on märkää, kylmää, tarttuu kiinni koiran turkkiin, josta sitä saa sulatella suihkulla vartin joka lenkin jälkeen. Lumi kastelee housunlahkeet ja vaatteet, on liukasta, lumessa kahlaaminen on perseestä huonoilla jaloilla, auton kaivaminen hangesta aamuviideltä on raivostuttavaa puuhaa. Lumi näyttää nätiltä ehkä noin 15 minuuttia satamisen jälkeen (ja muuttuu sitten harmaaksi paskaksi) ja kyllä, lumityöt on syvältä. Koko talvi nyt on perseestä muutenkin, yök.

Aika perseestä on vain asenteesi. Tai no, otetaas takaisin koska kenties olet perseestä muutenkin ja ihan kokonaisvaltaisesti.

Vierailija
48/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedän, että meidän leveyspiirillä talven vaihtuminen kevääksi on voimakastakin sään vaihtelua en voi sille mitään miten kevään odottamiseen liittyvä toiveikas tunne lumen tulon myötä yksinkertaisesti latistuu. Illat ovat valoisia, mustarastaat vetelevät ihania aarioitaan , tintit laulavat, rusakot siirtyvät enemmän metsiin kuin kaluavat pihataimia ja kaikessa on sellaista kiihkeätä luonnon hyörinää. Se tarttuu. Lumen tullen peitytään kuin paksuun vaippaan ja kaikki on aivan liian hiljaista.  Sitä hiljaisuutta on kestänyt niin monta kuukautta, että NYT RIITTÄÄ.

Vierailija
49/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumessa on hirveää se, että lunta ei voi olla ilman kylmää ilmaa ja kylmä ilma on hirveätä. Jos olisi olemassa sellaista lunta, että se pysyy maassa plus 25 asteen lämpötilassa niin se olisi mulle ihan ok.

Vierailija
50/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään oikeesti talvesta ja mun mielestä kiva, kun saatiin vielä vielä lunta. Mulle tulee kesällä vaan kauheen kuuma. Talvella voi laittaa toppavaatteet päälle, mutta jättää pää paljaaks, niin ylilämpö pääsee haihtuu pois. Kesällä ei haihdu mistään mikään, vaan on koko ajan kauhee hiki.

Vierailija
51/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaikeaa, on totisesti!

Vierailija
52/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumessa on hirveää se, että lunta ei voi olla ilman kylmää ilmaa ja kylmä ilma on hirveätä. Jos olisi olemassa sellaista lunta, että se pysyy maassa plus 25 asteen lämpötilassa niin se olisi mulle ihan ok.

Mä tein lumienkeleitä ja makasin siinä lumella ja katteli kun lunta sato naamalle. Ei mulla ollu yhtään kylmä.

Vierailija
53/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein lumienkeleitä ja makasin siinä lumella ja katteli kun lunta sato naamalle. Ei mulla ollu yhtään kylmä.

Lumienkelit on ihan jees, mutta mulla on huono verenkierto ja on aina kylmä talvella vaikka miten paljon olisi päällä. Lisäksi ärsyttävää pukea kymmenen kerrosta vaatetta päälle joka kerta kun lähtee ovesta ulos. Sitten taas kaupassa tai julkisissa on kuuma kun on paljon vaatetta päällä. Nenä myös koko ajan vuotaa kylmällä ja kurjaa että ei voi ulkona esim. maata ruohikolla ja lukea kirjaa tai vaikka istua kahvilla.

Vierailija
54/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetätkö ap sen apukeinon niihin lumitöihin tänne syrjäseudulle. Kiitos jo etukäteen.

Olen kysellyt joka paikasta, mutta kauas kuntakeskuksesta ei saa tolkun hinnalla ketään. Itse ei tahdo jaksaa, kun alkaa jo ikä ja sairaus painamaan.

Toki lunta on kivaa katsella sieltä kerrostalon ikkunasta. Se ei ole kivaa, että on pakko mennä nytkin tekemään lumityöt, vaikka on huono olo, kun kulkureitit pitää pitää puhtaana, jos vaikka puoliso (joka on vakavasti sairas) tarvitsee autokuljetusta lääkäriin. Ja kivahan sitä on joskus kaupassakin käydä. 

Plus että liiterille pitää päästä. 

Vierailija
55/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi ja talvi on ok pienissä määrin. Nyt kun tuota lunta on katsellut jo viisi kuukautta, on se alkanut todella ärsyttämään ja kyllästyttämään, varsinkin kun välissä oli ihana viikon jakso jolloin lunta ei enää ollut kuin pikku kasoja siellä täällä ja kevät tuntui jo alkaneen. Masentaa kun mentiin taas takaisin talveen. Tämä eteläsuomalaisen näkökulmasta, tiedän että siellä jossain muualla Suomessa voi vielä toukokuussa olla lunta ja pidätte toukokuuta silti keväänä.

Vierailija
56/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi tulee kalliiksi kansalaisille kun täällä on muutenkin kallista

Täytyy olla kahdet renkaat+vaihtorumba 2 kertaa vuodessa ,energialasku talvella moninkertainen jne....

Silti verottajan rahat ei riitä vaan valtio ottaa lisää lainaa, kuka vetää välistä.

Vierailija
57/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä tiesuola tekee harmaan fiiliksen. Se sulattaa ja muuttaa napakankin lumen koostumuksen epämääräiseksi moskaksi. Yhdessä nastarenkaiden kanssa suola irroittaa asfaltista pienhiukkasia, ja likainen talvimaisema on valmis.

Et siten harrasta Helsingin lähiöiden Metissä hiihtoa?Et myöskään luistele?Rakastan kaikkia vuoden aikojamme Suomessa.

Vierailija
58/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin juuri kaupungilla. Märkää loskaa, katolta tipahti eteeni jäämöykky. Valoisaa kylläkin.

Vierailija
59/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on märkää, kylmää, tarttuu kiinni koiran turkkiin, josta sitä saa sulatella suihkulla vartin joka lenkin jälkeen. Lumi kastelee housunlahkeet ja vaatteet, on liukasta, lumessa kahlaaminen on perseestä huonoilla jaloilla, auton kaivaminen hangesta aamuviideltä on raivostuttavaa puuhaa. Lumi näyttää nätiltä ehkä noin 15 minuuttia satamisen jälkeen (ja muuttuu sitten harmaaksi paskaksi) ja kyllä, lumityöt on syvältä. Koko talvi nyt on perseestä muutenkin, yök.

Aika perseestä on vain asenteesi. Tai no, otetaas takaisin koska kenties olet perseestä muutenkin ja ihan kokonaisvaltaisesti.

Hei, toi kommentti in vuodelta 2014!

Vierailija
60/60 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aurinko nyt alkaa paistamaan, niin sulaa lumi pian pois 🌞