Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa piilarit päässä

Vierailija
21.11.2014 |

Mulla on hajataittoa ja voi olla että piilarit ei sovilaam. Nyt tässä totuttelen. Te, jotka olette kauan käyttäneet, näkeekö piilareilla aina heti hyvin vai meneekö aikaa että silmä mukautuu. Siis joka kerta kun laittaa paikoilleen? Vähän "sumuinen" katse on nyt, en tiiä onko nuo nyt kunnolla paikoillaankaan. Optikolla harjoitellessa meni ihan hyvin laitto ja pois otto. Kokeilen kuukauden, että onko näistä mitään hyötyä. Kaikki vinkit piilareitten käyttöön on tervetulleita. Mulla on kuukausilinssit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaaleissa laseissa pientä hajataiton korjausta. Kun hain kuukausilinssejä, niin mulle annettiin aavistuksen tehokkaammat piilolinssit jotta hajataitto korjaantuisi, se kun on kuulemma niin pientä ettei siihen ole toorisia linssejä saatavilla. Aiemmin juurikin valittelin optikolle sitä etten näe piilareilla ihan niin hyvin kuin silmälaseilla. Mutta ei mulla ikinä mitään tuollaista tunnetta ole ollut silmässä muuta kuin silloin kun piilari on huonosti tai väärinpäin.

Vierailija
2/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää, jos linssi on silmässä väärinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on enemmän miinuksia piilareissa kuin laseissa. Luin muka jostain että auttaa hajataittoon.

Vierailija
4/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hajataittoa korjaavat piilarit (kertakäyttöisiä), mutta en mä siltikään näe niillä yhtä hyvin kuin laseilla. Lisäksi kun otan piilarit pois ja laitan lasit päähän, heittää päästä jonkin aikaa.

Vierailija
5/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:48"]

Mulla on hajataittoa korjaavat piilarit (kertakäyttöisiä), mutta en mä siltikään näe niillä yhtä hyvin kuin laseilla. Lisäksi kun otan piilarit pois ja laitan lasit päähän, heittää päästä jonkin aikaa.

[/quote]

Muistatko paljonko sulla on hajataittoa? ap

Vierailija
6/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:19"]

Mulla on myös hajataittoa. Silloin kun kokeilin ekaa kertaa piilareita tuntui, kuin olisi katsellut veden läpi. Tai ihan kuin silmät olisi ollut kyynelissä koko ajan. Ajattelin, että ehkä mun pitää vaan totutella jonkun aikaa, mutta ei siitä mitään tullu. Mulla oli siis semmoset tavalliset kuukausilinssit. Sitten kokeilin toorisia kertakäyttölinssejä ja niillä näin ihan normaalisti! :)

[/quote]

Vähän semmonen vedenläpi-tunne mullakin on nyt, varsinkin siinä silmässä missä on enemmän hajataittoa. Toinen tuntuu normaalimmalta. Muistatko paljonko sulla on hajataittoa?

[/quote]

Määpäs katon tosta kortista...

oikea silmä: cyl -0,75 ja ax 5

vasen silmä cyl -0,75 ja ax 15

En itekään oikeen ymmärrä noita, mutta jospa tuosta oli jotain apua... :D

[/quote]

mulla on sylinteri toisessa -2,75 ja toisessa -3. ymmärtääkseni noi mun linssit on tooriset mutta optikko sanoi ettei kaikkea hajataittoa voida korjata linsseillä missään tapauksessa. No, mä testailen noita jonkin aikaa. On kyllä semmonen tutina että rilleillä pitää mennä tästä eteenpäinkin.  Otiin linssit äsken pois ja minusta ne näytti olleen oikein päin. ap

[/quote]

tarkoitatko noilla luvuilla miinuksia? 

Vierailija
7/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa amebaa, joka voi viedä näön, kun käyttää piilareita!

Vierailija
8/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

mulla on sylinteri toisessa -2,75 ja toisessa -3. ymmärtääkseni noi mun linssit on tooriset mutta optikko sanoi ettei kaikkea hajataittoa voida korjata linsseillä missään tapauksessa. No, mä testailen noita jonkin aikaa. On kyllä semmonen tutina että rilleillä pitää mennä tästä eteenpäinkin.  Otiin linssit äsken pois ja minusta ne näytti olleen oikein päin. ap

[/quote]

tarkoitatko noilla luvuilla miinuksia? 

[/quote]

Tässä kaikki mun tiedot:

sf +2,50 ja +2,50

cyl -3.00 ja -2,75

ax 20 ja 176

2 viimeistä on mielestäni sitä hajataittoa, sylinteri ja akseli. ap

Vierailija
9/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on piilarien laiton jälkeen yleensä kirkas näkö heti, mutta joskus esim. herätessä tai väsyneenä saattaa olla hetken samea näkö, etenkin vasemmassa silmässä. Käytän toorisia yötäpäivää linssejä.

Vierailija
10/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä näin tosi hyvin kun ekaa kertaa piilareita pidin. Ootko varma että ne on oikeinpäin eikä ns nurinpäin silmissä?

Vierailija
11/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:08"]

Itse kyllä näin tosi hyvin kun ekaa kertaa piilareita pidin. Ootko varma että ne on oikeinpäin eikä ns nurinpäin silmissä?

[/quote]

En oo satavarma, aion kohta ottaa nää pois ja tarkistaa. Mutta se voi olla että nää ei vaan korjaa mun näköä. Ekat linssit mitä testasin opitkolla, ei sopineet, koska toisen silmän pinta on niin "erilainen" hajataiton takia eikä linssi asettunut siihen. Optikko meinas että voi mennä aikaa myös siihen että silmä sopeutuu.

Vierailija
12/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös hajataittoa. Silloin kun kokeilin ekaa kertaa piilareita tuntui, kuin olisi katsellut veden läpi. Tai ihan kuin silmät olisi ollut kyynelissä koko ajan. Ajattelin, että ehkä mun pitää vaan totutella jonkun aikaa, mutta ei siitä mitään tullu. Mulla oli siis semmoset tavalliset kuukausilinssit. Sitten kokeilin toorisia kertakäyttölinssejä ja niillä näin ihan normaalisti! :)

Vierailija
13/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vähän semmonen vedenläpi-tunne mullakin on nyt, varsinkin siinä silmässä missä on enemmän hajataittoa. Toinen tuntuu normaalimmalta. Muistatko paljonko sulla on hajataittoa?

Vierailija
14/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajataittoon on olemassa omat piilarit (tooriset), eli jos tuntuu että et näe noilla tavallisilla, pyydä opitkolta toiset piilarit. Ovat kyllä kalliimpia kuin ns. normipiilarit. Kantsii tarkistaa, et piialarit on oikeissa silmissä ja oikein päin :)

Vierailija
15/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kertakäyttöset. Korjas kuulemma hajataittia paremmin? Tiedä sit. Kalliiks tulee päivittäisessä käytössä, mutta on tosi tosi mukavat. En kyllä minäkään näe yhtä hyvin kun sangoilla, mutta riittävästi. Itsellä on -2 molemmissa silmissä.

Vierailija
17/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kyllä olla tuollaista tunnetta, olettaen siis että piilari on oikeassa silmässä oikeilla tehoilla ja vielä oikein päin.

Itse ottaisin pois ja tarkistaisin, että eivät ole väärinpäin. Menee ainakin helposti väärinpäin jos ei katso. Itsellä tuo väärinpäin oleva linssi aiheuttaa pientä tuntemusta silmässä ja tietenkään näkö ei ole niin terävä.

Vierailija
18/19 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/19 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että kun kokeilin ekaa kertas piilareita nii en nää lähelle tarkasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi