Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus Amerikassa asuvaa kaveria kohtaan

Vierailija
21.11.2014 |

Olen ihan sikakatkera koska olisin halunnut kans muuttaa Amerikkaan, osaan tosi hyvin englantia ja vihaan tätä paikallista ankeaa kulttuuria. Olen jo 30v ja en tunnu millään pääsevän tästä katkeruudesta eroon. Olen vieraillut siellä muutamia viikkoja vuosittain ja haluaisin sinne pysyvästi mutta en voi muuttaa.

Ja syy siis siihen etten ole lähtenyt, on se, että mulla on eräs perussairaus jonka kustannukset nousisi liian kalliiksi jenkeissä kun kaikki pitäisi maksaa itse, tai ehkä vakuutukset mutta turvallisinta oman terveyteni kannalta olisi kuitenkin asua Suomessa. Pitäisi olla tyytyväinen että Suomi maksaa suurelta osin hoitoni mutta en ole onnellinen tässä sossulandiassa. 

Nyt eräs kaverini asuu siellä ja meinaan aina kuolla kateuteen kun hän kertoo kuulumisiaan. Mua ahdistaa kauheana.

Auttakaa ja kertokaa negatiivisia asioita Jenkeistä!!!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:38"]Siis hetkinen, ap tyytyväisenä maksattaa sairautensa hoitamisen suomalaisella yhteiskunnalla muttei kuitenkaan jaksa tätä "sossulandiaa"? :D
[/quote]

:D

Vierailija
62/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:08"]

Siellä vasta ankeaa onkin turha kadehtia. Luodinreijät bussipysäkeillä ja puhelinpylväät keskellä kaupunkia. On kuin Suomi 70-luvulla.

[/quote]Jep, Suomessa bussipysäkit täynnä luodinreikiä 70-luvulla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:04"]

Tuo kateus ja katkeruus on todella suomalainen tapa reagoida asiaan. Amerikkalainen reaktio olisi inspiroitua toisen onnesta ja kehittää elämäänsä tavalla tai toisella niin, että saavuttaa vähintään saman. Näin karrikoidusti. Tuollainen kateudessa märehtiminen ja negatiivisuudessa vellominen ei edistä mitään.

[/quote]

Niinpä, mutta katkera ja negatiivinen elämänasenne on niin tarttuvaa että jopa syntyperäiset jenkit alkavat oirehtimaan täällä Suomessa ja lähtevät kotimaahansa takaisin. Yritäpä olla positiivinen Suomessa niin saat hapannaamoilta niin paljon paskaa niskaan että kohta ymmärrät olla yhtä huono kuin kaikki muutkin. 

ap

[/quote]

Jaa empä mä ainakaan ole saanut paskaa niskaan oman positiivisuuteni takia.. Asenne kysymys miten asiat ottaa ;)

Vierailija
64/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:06"]

Okei, väännän ratakiskosta:

1. kirjoittaja sanoi, ettei USA:han edes saa työlupaa tiskaajan hommia varten.

Sinä sanoi, että saa.

1. kirjoittaja sanoi, ettei tällaisiin töihin myönnetä työlupia.

Sinä sanoit, että muihin töihin myönnetään, mikä on aivan epärelevantti asia.

No niin, helpottiko?

terveisin nro 27

[/quote]

Sinähän olet sekaisin kuin seinäkello. Kummatkin keskustelun osapuolet totesivat omalla vastaustyylillään saman asian = duunarin hommiin ei saa työlupia, mutta ylemmän tason tehtäviin kyllä. Ensimmäinen kirjoittaja ei haaveillut tiskaajan työstä, vaan ilmoitti, että sen tason tehtäviin ei saa työlupia.

-Ulkopuolinen

[/quote]

Luetaankohan me nyt samaa keskustelua ollenkaan? Lue ajatuksella viesti nro 15, mitä siinä sanotaan?

t: Toinen ulkopuolinen

p.s. Joka tapauksessa tiskariduuniin ei saa työlupaa. Työluvan irtoaminen muutenkin on todella vaikeaa, tunnen joitain lääketieteen tutkijoita ja yhden it-alan neron, joille se on irronnut. Helpoin tapa on mennä naimisiin paikallisen kanssa, ellei green card lotteryssä lykästä.

[/quote]

Olen viestin nro 15 kirjoittaja.

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:19"]

No Jenkkeihin et kuule edes tiskariksi pysty lähtemään työlupien vuoksi.

[/quote]

Kyllä se onnistuu. Helppoa se ei ole mutta ei myöskään mahdotonta.

-13

[/quote]

Käännös: "Kyllä se (työlupien saaminen) onnistuu. Helppoa se ei ole mutta ei myöskään mahdotonta."

Oletin että lainattu väittää, ettei työlupia saa Jenkkaihin ollenkaan, edes tiskarin hommiin.

Vierailija
65/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:06"]

Okei, väännän ratakiskosta:

1. kirjoittaja sanoi, ettei USA:han edes saa työlupaa tiskaajan hommia varten.

Sinä sanoi, että saa.

1. kirjoittaja sanoi, ettei tällaisiin töihin myönnetä työlupia.

Sinä sanoit, että muihin töihin myönnetään, mikä on aivan epärelevantti asia.

No niin, helpottiko?

terveisin nro 27

[/quote]

Sinähän olet sekaisin kuin seinäkello. Kummatkin keskustelun osapuolet totesivat omalla vastaustyylillään saman asian = duunarin hommiin ei saa työlupia, mutta ylemmän tason tehtäviin kyllä. Ensimmäinen kirjoittaja ei haaveillut tiskaajan työstä, vaan ilmoitti, että sen tason tehtäviin ei saa työlupia.

-Ulkopuolinen

[/quote]

Luetaankohan me nyt samaa keskustelua ollenkaan? Lue ajatuksella viesti nro 15, mitä siinä sanotaan?

t: Toinen ulkopuolinen

p.s. Joka tapauksessa tiskariduuniin ei saa työlupaa. Työluvan irtoaminen muutenkin on todella vaikeaa, tunnen joitain lääketieteen tutkijoita ja yhden it-alan neron, joille se on irronnut. Helpoin tapa on mennä naimisiin paikallisen kanssa, ellei green card lotteryssä lykästä.

[/quote]

Olen viestin nro 15 kirjoittaja.

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:19"]

No Jenkkeihin et kuule edes tiskariksi pysty lähtemään työlupien vuoksi.

[/quote]

Kyllä se onnistuu. Helppoa se ei ole mutta ei myöskään mahdotonta.

-13

[/quote]

Käännös: "Kyllä se (työlupien saaminen) onnistuu. Helppoa se ei ole mutta ei myöskään mahdotonta."

Oletin että lainattu väittää, ettei työlupia saa Jenkkaihin ollenkaan, edes tiskarin hommiin.

[/quote]

Väännänpä vielä lisää rautalangasta:

"Kyllä se (työlupien saaminen Jenkkeihin ylipäätään) onnistuu. Helppoa se ei ole mutta ei myöskään mahdotonta."

-15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme