Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus Amerikassa asuvaa kaveria kohtaan

Vierailija
21.11.2014 |

Olen ihan sikakatkera koska olisin halunnut kans muuttaa Amerikkaan, osaan tosi hyvin englantia ja vihaan tätä paikallista ankeaa kulttuuria. Olen jo 30v ja en tunnu millään pääsevän tästä katkeruudesta eroon. Olen vieraillut siellä muutamia viikkoja vuosittain ja haluaisin sinne pysyvästi mutta en voi muuttaa.

Ja syy siis siihen etten ole lähtenyt, on se, että mulla on eräs perussairaus jonka kustannukset nousisi liian kalliiksi jenkeissä kun kaikki pitäisi maksaa itse, tai ehkä vakuutukset mutta turvallisinta oman terveyteni kannalta olisi kuitenkin asua Suomessa. Pitäisi olla tyytyväinen että Suomi maksaa suurelta osin hoitoni mutta en ole onnellinen tässä sossulandiassa. 

Nyt eräs kaverini asuu siellä ja meinaan aina kuolla kateuteen kun hän kertoo kuulumisiaan. Mua ahdistaa kauheana.

Auttakaa ja kertokaa negatiivisia asioita Jenkeistä!!!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:57"]

Mua aina jotenkin huvittaa se paradoksi kuinka ap:n kaltaiset ihmiset valittaa suomalaisista ja niiden negatiivisuudesta ym mutta kuitenkin itse ovat samaista ilmapiiriä edistämässä vinkumisellaan ja valituksellaan! Kyllä tuo positiivisuus on ihan ite valittavissa, ei tarvi "alentua" muiden negatiiviselle tasolle, jos oikeasti ei halua. Itse ainakin inhoan perus pessimistisyyttä mutta koitan kuitenkin toimia itse toisin ja olenki huomannu ympäristössä muutoksia kun ite vaan jaksaa uskoa ja olla positiivinen. Esimerkiksi olen sinnikkäästi tervehtinyt kanssanaapureita, myös niitä jotka ei ole sanoneet takaisin mitään. Tulos: muutaman kuukauden päästä 9/10 tervehtii kun tulee vastaan, jotkut jopa jää juttelemaan!

[/quote]

Varmaan kaikki vaikuttaakin Suomessa niin negatiiviselta, kun ihan itse näkee kaiken negatiivisien lasien läpi.

Eniten häiritsee se, ettei ap yhtään arvosta Suomen terveydenhuoltoa, kuten joku jo mainitsi. Mitä ap on tehnyt Suomen ilmapiirin muuttamisen eteen?

Vierailija
22/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin olisi hinku muuttaa sinne.

Suomi tuntuu niin hirveän ankealta, ahdasmieliseltä ja holhotulta paikalta kun tulee Jenkkilän reissulta kotiin että alkaa itkettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:00"]

Itselläkin olisi hinku muuttaa sinne.

Suomi tuntuu niin hirveän ankealta, ahdasmieliseltä ja holhotulta paikalta kun tulee Jenkkilän reissulta kotiin että alkaa itkettää.

[/quote]

Niinpä! Tiedän tunteen :(

ap

Vierailija
24/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kateus ja katkeruus on todella suomalainen tapa reagoida asiaan. Amerikkalainen reaktio olisi inspiroitua toisen onnesta ja kehittää elämäänsä tavalla tai toisella niin, että saavuttaa vähintään saman. Näin karrikoidusti. Tuollainen kateudessa märehtiminen ja negatiivisuudessa vellominen ei edistä mitään.

Vierailija
25/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:04"]

Tuo kateus ja katkeruus on todella suomalainen tapa reagoida asiaan. Amerikkalainen reaktio olisi inspiroitua toisen onnesta ja kehittää elämäänsä tavalla tai toisella niin, että saavuttaa vähintään saman. Näin karrikoidusti. Tuollainen kateudessa märehtiminen ja negatiivisuudessa vellominen ei edistä mitään.

[/quote]

Niinpä. Ap, et pärjäisi siellä. Siellä on kaikilla isot talot, joissa altaat ja muut herkut. Kuolisit kateudesta siellä kun kärvistelisit torakkayksiössäsi köyhänä ja perussairaana. 

Vierailija
26/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, yksi suurimmista unelmistani on muuttaa sinne. Aina kun käyn siellä lomalla, tuntuu kuin tulisin kotiin ja vihaan palata takaisin. Työviisumia/Green cardia kun ei ihan noin vaan saa, mutta taas koitettiin onnea Green Card Lotteryssa...

Vierailija
27/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:07"]

Sama juttu, yksi suurimmista unelmistani on muuttaa sinne. Aina kun käyn siellä lomalla, tuntuu kuin tulisin kotiin ja vihaan palata takaisin. Työviisumia/Green cardia kun ei ihan noin vaan saa, mutta taas koitettiin onnea Green Card Lotteryssa...

[/quote]

Pitäisi varmaan itsekin... Mutta aina se on meinaamisen tasolle jäänyt.

Vierailija
28/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä, mutta katkera ja negatiivinen elämänasenne on niin tarttuvaa että jopa syntyperäiset jenkit alkavat oirehtimaan täällä Suomessa ja lähtevät kotimaahansa takaisin. Yritäpä olla positiivinen Suomessa niin saat hapannaamoilta niin paljon paskaa niskaan että kohta ymmärrät olla yhtä huono kuin kaikki muutkin. 

ap

Vierailija
29/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tällaiset meinaajat ja kadehtijat. Kuvitteletteko, että sinne jenkkeihin on ilmaiseksi päästy? Se on yleensä monen vuoden projekti ja yrityksen tulos, että pääsee muuttamaan ulkomaille ellei halua ihan tiskarista aloittaa. 

Etenkin perheelliselle tehtävä on vaikea, että saa paikan, josta saa hyvän rahan ja vielä sellaisesta osavaltiosta, missä on hyvät koulut, hyvä maine ja kun olet siellä pitäisi vielä käydä läpi 1-2 vuoden sopeutuminen uuteen kulttuuriin. 

Siinä melkein kaipaisi ystävää, joka olisi sen verran fiksu, että osaisi antaa vähän muutakin tukea kuin narista omasta kateellisuudestaan. Ihme vauva!

Vierailija
30/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:07"]

[/quote]

Niinpä. Ap, et pärjäisi siellä. Siellä on kaikilla isot talot, joissa altaat ja muut herkut. Kuolisit kateudesta siellä kun kärvistelisit torakkayksiössäsi köyhänä ja perussairaana. 

[/quote]

Tässäpä malliesimerkki suomalaisesta positiivisuudesta :)

Mitä minä oikein kuvittelin itsestäni?? 

ap

Vierailija
31/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:14"]

Minua ärsyttää tällaiset meinaajat ja kadehtijat. Kuvitteletteko, että sinne jenkkeihin on ilmaiseksi päästy? Se on yleensä monen vuoden projekti ja yrityksen tulos, että pääsee muuttamaan ulkomaille ellei halua ihan tiskarista aloittaa. 

Etenkin perheelliselle tehtävä on vaikea, että saa paikan, josta saa hyvän rahan ja vielä sellaisesta osavaltiosta, missä on hyvät koulut, hyvä maine ja kun olet siellä pitäisi vielä käydä läpi 1-2 vuoden sopeutuminen uuteen kulttuuriin. 

Siinä melkein kaipaisi ystävää, joka olisi sen verran fiksu, että osaisi antaa vähän muutakin tukea kuin narista omasta kateellisuudestaan. Ihme vauva!

[/quote]

Argh!!!!!!! No voi vittu mulla menee hermot teidän idioottien kanssa. Missä olen sanonut että se olisi helppoa? Kyllä annan tukeani ja olen hyvä ystävä. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta ei mahdotonta, ja minäkin olisin halunnut/voinut, jos olisin terve.

Voi että pistää vihaksi nämä idiootti suomalaiset narisijat.

ap

Vierailija
32/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:14"]

[/quote]No Jenkkeihin et kuule edes tiskariksi pysty lähtemään työlupien vuoksi.

Vierailija
33/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiskelen töitä parhaillani Jenkkilästä, jonne muutan ennen ensi vuoden loppua vaikka sitten opiskelemaan.

Pitääpä sitten muistaa tämä muiden mahdollinen suhtautuminen muuttooni.

Vierailija
34/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän ketjun vastaukset oikein tiivistää sen, miksi haluaisin lähteä kun suomalaiset on niin vittumaista kansaa. 

ap

Vierailija
35/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:19"]

No Jenkkeihin et kuule edes tiskariksi pysty lähtemään työlupien vuoksi.

[/quote]

Kyllä se onnistuu. Helppoa se ei ole mutta ei myöskään mahdotonta.

-13

Vierailija
36/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:12"]

[/quote]

Niinpä, mutta katkera ja negatiivinen elämänasenne on niin tarttuvaa että jopa syntyperäiset jenkit alkavat oirehtimaan täällä Suomessa ja lähtevät kotimaahansa takaisin. Yritäpä olla positiivinen Suomessa niin saat hapannaamoilta niin paljon paskaa niskaan että kohta ymmärrät olla yhtä huono kuin kaikki muutkin. 

ap

[/quote]

Maasta toiseen muutto on aina hankalaa, vierailu jossain maassa on ihan eri asia kuin elää siellä arkea. Kulttuurishokki on tiedossa. Kuitenkin syystä tai toisesta tunnen useita pohjoisamerikkalaisia, jotka viihtyvät erittäin hyvin Suomessa. Muutama on esim. muuttanut tänne rakkauden perässä, mutta jäänyt, vaikka ovat eronneet tästä kumppanista. 

Vierailija
37/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan yhtään kadehdi sillä ne amerikkalaiset ei ole oikeasti sen ystävällisempiä kuin muutkaan vaan se on pelkkää teatteria. Kauhean kaksinaamaista ja selkäänpuukottavaa sakkia, oli siellä high schoolissa enkä ole koskaan enää menossa takaisin. Nyt asun Espanjassa ja olen onnellinen.

Vierailija
38/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:21"]

Kyllä tämän ketjun vastaukset oikein tiivistää sen, miksi haluaisin lähteä kun suomalaiset on niin vittumaista kansaa. 

ap

[/quote]

Jaan tunteen. Tuntuu niin tutulta, huokaus...

Vierailija
39/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:21"]

ap

[/quote]

Etpä itsekään mikään päivänsäde tunnu olevan.

Vierailija
40/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et Ap tarkasti edes kertonut, mitä nimenomaan amerikaasta kadehdit? - Tuskin tuota suurta eriarvoisuutta ihmisten välillä? Paikoin oikeutta kantaa asetta vapaasti? Yksityisautoilun riemua, kun bensa maksaa huomattavasti vähemmän ja paikoin on mahdotonta päästä, mihinkään omaa autoa? Ympäriilesi oikeaa ja alkuperäsitä WT-kansaa? Tai  jolle Suoimi on osa neuvostoliittoa ja on sosialsitinen valtio ja Paris (suomeksi Pariisi) on -niille, jotka tietää, joku seurapiirikaunotari/ tuleva perijä tai sitten vain tytön nimi? Tai päästtä ns. korkeakouluun maksamalla suuret lukukausi maksutt ja suorittaa se hyväksytysti, ilman että olisi oppinut sielläkään lukemaan, kun ei sitä oppinut ennen alakouluissakaan, joiihin pääsi kulkemaan koulubussilla, kun kadulla ei uskaltanut kulkea ainakaan ennen ajokorttin saamista, parin kilometrin koulumatkaa ? Sitätkö, että lomat ovat pituudeltaan vain murto-osa suomen lomien pituudesta? Sitkö kaipaat, että ei ole tekemisen puutetta, kun yhdellä työllä ei elä, vaan on tehtävä mahdollisesti ympäripyöreetä nälkäpalkalla? Kaipaatko sitä, että seksualisuuteen suhtaudutaan pakoin hyvin kaksinais-moralisesti?Sitäkö kaipaat, että kaikesta täytyy maksaa ja hinnat kerrotaan yleensä aina verottomana? Sitäkö kaipaat, että saat kantaa alkoholiostoksesi sangattomassa ruskeassa paperikassissa? Sitäkö kaipaat, että televisiosta tulee tuplamäärä mainoksia ja 99% vain amerikkalaista tuotantoa? Sitäkö kaipaat, että saat asua oman, korkean aidan takana turvallisesti

Voi, voi tätä voisi jatkaa vielä, mutta edellä nyt vain muutama esimerkki ja toki yleistys ja kärjistys.       

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi