Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

wtf Putin luulee, että Nato kiinnostaa meitä nyt VÄHEMMÄN?

Vierailija
21.11.2014 |

Venäläisen asiantuntijan mukaan Putinin aikomus on sekoilullaan pelotella meidät pois Natoon liittymisaikeista. Kuinka tyhmä hän oikein on? 

Tällä menolla Suomi ja Ruotsi on liittymässä Natoon kilpaa kun sekopäinen itänaapuri alkaa pelottaa kunnolla. Vai olenko ainoa, joka näkee asian näin päin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:05"]

Olen huomannut myös, että maailmanpoliittinen keskustelu menee aika nopeasti Venäjän haukkumiseksi. Missä maassa asut? 

[/quote]

Naapurimaahan hyökkääminen ja ihmisten murhaaminen nyt jostain ihmeen syystä eivät ole olleet vähään aikaan muodissa.

Vapaa maailma halveksii Putinia ja ihan syystä.

Sääli vaan tavallisia kunnon venäläisiä.

[/quote]

Kaveripiiriini ja tuttavapiiriini kuuluu erittäin rajallinen määrä venäläisiä, mutta järkyttävintä on se että he kaikki ovat sitä mieltä, että hyökkäys Ukrainaan on oikeutettu, koska nehän ovat tavallaan venäläisiä. Eräs tuttava kertoo heti nimensä jälkeen, että vastustaa Ukrainan itsenäisyyttä..

Minäkin luulin ennen että "tavallinen venäläinen kansa" olisi eri asia kuin Putin. Koko maa on aivopesun uhri. 

Se ulkosuomalainen

Vierailija
2/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:18"]

Olen huomannut myös, että maailmanpoliittinen keskustelu menee aika nopeasti Venäjän haukkumiseksi. Missä maassa asut? 

[/quote]

Naapurimaahan hyökkääminen ja ihmisten murhaaminen nyt jostain ihmeen syystä eivät ole olleet vähään aikaan muodissa.

[/quote]

Kaveripiiriini ja tuttavapiiriini kuuluu erittäin rajallinen määrä venäläisiä, mutta järkyttävintä on se että he kaikki ovat sitä mieltä, että hyökkäys Ukrainaan on oikeutettu, koska nehän ovat tavallaan venäläisiä. Eräs tuttava kertoo heti nimensä jälkeen, että vastustaa Ukrainan itsenäisyyttä..

Minäkin luulin ennen että "tavallinen venäläinen kansa" olisi eri asia kuin Putin. Koko maa on aivopesun uhri. 

Se ulkosuomalainen

[/quote]

Ville Haapasalo kirjoittaa että venäläisten mielestä Krimin valtaus oli väärin mutta kuitenkin he hyväksyvät sen.

Että siihen nähden ei yllätä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuvittelenko, mutta jotenkin tuntuu kuin Suomessa usein käyvien venäläisten asenne suomalaisia kohtaan olisi muuttunut pykälän verran röyhkeämmäksi, joidenkin käytöksessä olen ollut aistivinani jo ikäänkuin omistajan elkeitä. Ainahan he ovat jättäneet autonsa parkkiin mihin ovat tahtoneet, mutta nyt niitä on jo invapaikoilla poikittain, kaupoissa kuljetaan usean nuoren miehen laumoina kovaäänisinä kuin mustalaiset eikä väistetä vastaantulijoita, tuupitaan ihmisiä.
Kertokaa oletteko havainneet samaa vai kuvittelenko, ovatko sittenkin yksittäistapauksia. Tässä asiassa toivoisin olevani väärässä.

Vierailija
4/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hyvä, ettei Suomen tarvitsisi liittyä Natoon, että saisimme elää elämäämme rauhassa pelkäämättä arvaamatonta naapuriamme. Mutta kun tuo naapurin mielisairas isäntä siellä uhoaa niin pakko on liittyä, en osaa sanoa aikooko Venäjä hyökätä Suomeen vai ei, taitaa yhtenä päivänä aikoa ja toisena ei. En usko päättäjiemmekään olevan täysiä pölvästejä. Uskon, että he tietävät jotakin mitä me emme, ehkä ovat peräti sopineet ystävällisielisten valtioiden kanssa jotakin mikä ei saa mennä venäläisten korviin.

Vierailija
5/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutukseksi:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4274325/ketju/venalaisten_propagandakirjoitukset_av_lla/sivu/3

Saas nähdä kuka "Tatjana" tällä kertaa tupsahtaa kommentoimaan näitä keskusteluita.

Vierailija
6/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdissä oli kirjoitus miten valloitetussa Ukrainassa menee: epämääräiset asemiesten joukkiot tekevät Kalashnikovin voimalla ihan mitä tahtovat.

Suomen Puolustusvoimat: kiitos kun olette olemassa! Arvostukseni teitä kohtaa on noussut kuluneen vuoden aikana reippaasti.

Vierailija
7/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta me voitaisiin kehitellä Ruotsin kanssa joku yya sopimuksen kaltainen.

Joku viisas on joskus kehoittanut pitämään viholliset mahdollisimman lähellä ja sitä me voitaisiin toteuttaa Venäjän kanssa. Uskoisin, että mielistely ja Putinin pitäminen tyytyväisenä on parasta rauhan politiikkaa mitä Suomi voi harjoittaa, sillä ei me ikinä venäläisistä eroon päästä. En jaksa uskoa, että Nato välttämättä edes juuri nyt haluaisi Suomea porukoihinsa. Ja jos ottaisikin niin en usko, että ne viitsisivät tulla tänne meitä puolustamaan jos hätä tulisi käteen.

Oma apu paras apu. Se on toiminut suomalaisilla ennenkin. Siksi puolueettomuus.

Vierailija
8/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 17:03"]

Minusta me voitaisiin kehitellä Ruotsin kanssa joku yya sopimuksen kaltainen.

Joku viisas on joskus kehoittanut pitämään viholliset mahdollisimman lähellä ja sitä me voitaisiin toteuttaa Venäjän kanssa. Uskoisin, että mielistely ja Putinin pitäminen tyytyväisenä on parasta rauhan politiikkaa mitä Suomi voi harjoittaa, sillä ei me ikinä venäläisistä eroon päästä. En jaksa uskoa, että Nato välttämättä edes juuri nyt haluaisi Suomea porukoihinsa. Ja jos ottaisikin niin en usko, että ne viitsisivät tulla tänne meitä puolustamaan jos hätä tulisi käteen.

Oma apu paras apu. Se on toiminut suomalaisilla ennenkin. Siksi puolueettomuus.

[/quote]

Kas, Putleria tukema trolli yrittää vaan sitä "puoleettomuutta" pitää esillä. Ei onnistu! Tässä on kaksi puolta: Putlerin johtaman Venäjä tai me muut. Ja me olemme todellakin länsimaa joka on valloitushaluista Venäjää vastaan. Meille lehdistönvapaus ja ihmisoikeudet ovat oikeasti tärkeitä -eivät sanahelinää.

Mielisitelyä Putler halveksii, häntä kohtaan on oltava tiukka ja takana on oltava sotilaallista voimaa. Sitä Suomella ei yksin ole vaan Nato on meille välttämättömyys -kuten kotivakuutus tai auton airbag.

Vierailija
9/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:04"]

Vaikka suomella oliskin eri kysy puolustautua kuin ukrainalla, ei se estä Venäjää yrittämästä. Ei suomi ole ollut terroristien listalla vielä, onneksi. Eniten heidän listallaan ovat britti, usa, ranska, jne. En ole sanonutkaan että me annettais pelon vaikuttaa, eikös pelko vaikuta juuri heissä jotka haluavat heti naton jäsenyyttä? Hehän ne pelkäävät.

En tiedä miksi väität minun olevan joku trolli, en niin eri mieltä kuitenkaan ollut. 

[/quote]

Minua ei ohjaa pelko, vaan terve järki.

Maailmantilanne saa olla todella sekasortoinen ennen kuin Venäjä tänne haluaisi tulla. Ja jos näin kävisi niin silloin Nato turvaa koko olemassaolomme.

Trolleja on monenlaisia, osa on ihan fiksujakin...

Vierailija
10/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naton paras myyntimies on Vladimir Putin.

Vierailija
11/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin puheet on tarkoitettu venäläisille. Hän luo heille oman todellisuuden, ja jos ulkomaailman todellisuus poikkeaa siitä, se on riittävä ärsyke aloittaa voimatoimet.

Vierailija
12/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen asian niin, että suomalaisia ei kiinnosta liittyä Natoon ihan muistakin syistä kuin Venäjän takia. Ei suomalaiset halua ryhtyä Naton juoksupojiksi ja halua tänne häsläämään jenkkejä. Toisekseen vain suomalainen media tekee koko ajan uutisia Putinista. Ei BBC:ssä esim. koko ajan olen Venäjä uutisointia. Joten,  tästä voi päätellä vain sen, että jotkut toimittajat haluavat Putinin olevan aiheena koko ajan vaikkei olisi mitään varsinaista syytä.

Vierailija
13/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:49"]

Mä näen asian niin, että suomalaisia ei kiinnosta liittyä Natoon ihan muistakin syistä kuin Venäjän takia. Ei suomalaiset halua ryhtyä Naton juoksupojiksi ja halua tänne häsläämään jenkkejä. Toisekseen vain suomalainen media tekee koko ajan uutisia Putinista. Ei BBC:ssä esim. koko ajan olen Venäjä uutisointia. Joten,  tästä voi päätellä vain sen, että jotkut toimittajat haluavat Putinin olevan aiheena koko ajan vaikkei olisi mitään varsinaista syytä.

[/quote]

Ulkosuomalaisena olen sitä mieltä, että Venäjä huolettaa joka paikassa. Olen huomannut, että siinä missä 2 vuotta, vielä 1 vuosi sitten ihmiset olivat aika kohteliaita puhuessaan venäläisistä ja Putinista, puhutaan heistä nyt avoimen vihamielisesti. 

Asun paikassa, joka on Euroopan mittakaavassa varsin iso sulatusuuni ja täällä on paljon espanjalaisia, englantilaisia, venäläisiä ja itäblokkien asukkaita, jotka eivät voi sietää venäläiseksi kutsumista.. 

Englantilaiset puhuvat paljon ilmatilaloukkauksista, ruotsalaiset sukellusveneestä ja muut keskittyvät muuten vain haukkumaan venäläisiä ja etenkin Putinia. Seuraan paikallaista mediaa, jotka uutisoivat Ukrainan tilanteesta jatkuvasti, mutta eivät kovin paljon ilmatilaloukkauksista, mutta tietysti omastaan ilmoittaisivat vaan sellaista ei ole ollut. 

Vierailija
14/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia, kun on ainoa länsimaa, jolla on 1300 yhteistä rajaa ryssien kanssa. Kyllä silloin kummasti uutisoittaa, kun Pulin uhoaa. Natoon olisi pitänyt liittyä kipin kapin jo eilen.

Vierailija
16/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Espanjassa, kaupunkia en viitsi kertoa.. 

Huolestuttavaa tämä avoin viha ja mielestäni ennakoi tilanteen kärjistymistä..

[/quote]

Vierailija
17/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:49"]

[/quote]

Natoon liittymällä meistä ei todellakaan tule mitään "jenkkien juoksupoikia". Mistä ihmeestä olet moisen saanut päähäsi?

Mitä muuten ihan käytännön tasolla tarkoittaa tuo "tänne häsläämään" tarkoittaa? Sotilasyhteistyö ei ole sähläämistä.

Minä näen asia siten että Nato on Suomelle tuki ja turva kuten kuten muillekin länsimaille jotka siellä jo täysjäsenenä ovat.

Brittien ei tarvitsekaan olla huolissaan koska heillä ei ole tuhatta kilometriä yhteistä maarajaa Venäjän kanssa. Maan joka aloitti sodan Euroopassa hyökkäämällä itsenäiseen Ukrainaan.

Raportoipa arvoisa Putlerin perseennuolija ylemmillesi että Suomi tekee itse päätöksensä, ei pelkää Venäjää ja on valmis tappamaan teitä suurella nautinnolla jos tänne yritätte. Passien jako --> rajanylitys vähemmistöä "suojelemaan" ei toimi täällä!

Vierailija
18/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
19/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:21"]

Jos Suomi liittyy Natoon me kuollaan kaikki. Sota tulee välittömästi ja Suomi jää jalkoihin kahden ison maan väliin. Suomi lakkaa olemasta ja venäläiset tai jenkit valloittaa tämän maan ja se oli sitten Suomi-nimisen maan loppu. Mä en usko hetkeäkään, että Venäjä tai Usa malttaisi olla aloittamatta sotaa kun kerran olisi 1300km yhteistä rajaa jota pitkin sotia kaikessa rauhassa haittaasta muuta Euroopaa, Saksaa yms. maita. Ja tietysti suomalaiset joutuisivat sotimaan viimeiseen mieheen ja naiseen asti. Sinä päivänä kun allekirjoitetaan Nato sopimus voi ruveta katsomaan hautapaikkaa itselleen ja suvulleen jos edes kerkiää ketään mihinkään hautaamaankaan.

[/quote]

Aivan mahdottoman huono trolli.

Nato on Suomelle hyvä turva oman asevelvollisuusarmeijamme lisäksi.

Onko muuten Viro yhtään harmitellut kun tuli Natoon liityttyä? Niinpä..... :)

Vierailija
20/28 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi Venäjä ei ole hyökännyt yhteenkään Natomaahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme