Miten pitkä matka lähimpään ruokakauppaasi on? Kauan sinulla menee aikaa jos pitää hakea heti esim. maitopurkki sieltä?
Mun molemmat kaupat, sekä S-Market että K-Supermarket sijaitsee 10 minuutin kävelymatkan päästä mun kotoa. Eli maitopurkin hakuun menis reilu parikyt minuuttia kävellen.
Pyörällä selviäisin reissusta puolta nopeammin ja autolla siitäkin vielä puolet nopeammin. Eli viidessä minuutissa.
Mutta yleisimmin käyn lähikaupassa ihan kävellen. Harvoin niin kiire kauppaan on että pitäs autolla sinne lähteä.
Kommentit (85)
Kilsa mutta itse kauppa on jörjettömän suuri hypermarket enkä ikinä kipaise sieltä mitään vaan haen aina sitten enemmän kaikkea
Vierailija kirjoitti:
Kilsa mutta itse kauppa on jörjettömän suuri hypermarket enkä ikinä kipaise sieltä mitään vaan haen aina sitten enemmän kaikkea
Asut siis moottoritien varressa.
Reilu kilometri. Kävellen siis vähän yli 10min/suunta, mutta menen kyllä yleensä pyörällä, kiiretilanteessa autolla. Ja harvoin kyllä lähden yhtä maitopurkkia hakemaan, yleensä hoidan ostokset esim töistä tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti suuntaansa autolla lähikauppaan, joten kerralla ostaa muutakin kuin sen maitopurkin.
Asun Helsingin keskustassa ja ihmettelen todella, kuinka jotkut voivat asua keskellä ei mitään. Mikä järki siinä oikein on? Kyllähän metsään pääsee aina kun haluaa, kuka tahansa.
Mitä tarkoittaa sulle "metsä"? Onko keskuspuisto sulle sitä?
Lähikauppa on suoraan alapuolella, yhden kerroksen päässä. Kävellen menee aikaa noin puoli minuuttia. Samasta kaupasta saa myös Postin ja Matkahuollon palvelut.
Mulla kauppaan 30 metriä, selviäisin varmaan muutamassa minuutissa jos kaupassa ei ole jonoa.
Joskus olenkin tehnyt niin, että napsautan keittimen päälle, käyn kaupassa hakemassa maidon ja ehdin takaisin odottelemaan kahvin valmistumista.
Ehtisin myös kirjaimellisesti käydä hakemassa sipsit mainoskatkon aikana kuten niissä vanhoissa Siwa-mainoksissa.
Noin 5 minuutin matkan päässä, mutta ei sinne tarvitse maidon takia lähteä.
Järkevä ihminen osaa ennakoida ja käy kaupassa vain kerran tai max 2 kertaa viikossa. Kun en käytä maitoa ruokajuomana tai muutenkaan, tarvii kaupassa käydä jopa harvemmin, välillä venähtää jo kahteen viikkoonkin, näin korona-aikana.
500 m päässä on yksi K-supermarket. Sen valikoimat ovat tosin vähän niukat ja hintataso korkea joten käyn mielummin 3 km päässä olevassa S-marketissa tai sitten kauppakeskuksessa jonne matkaa reilu 5 km ja jossa monta kaupppaa.
Siihen 500 m päässä olevaan kauppaan kestää matka pyörällä tai autolla 3 minuuttia. Kävellen 5 minuuttia.
Lähimpään pikku S-markettiin menee kävellen n. 8 minuuttia. Kotikadun ylitys, sitten joen yli kävelysiltaa pitkin, pikkuinen ylämäki ja yhden kadun ylitys.
Autolla menisi yli 10 minuuttia koska välissä on 4 liikennevaloristeystä ja pari pienempää.
Kaupunkiasunnolla n. 300-400m, kävellen 5-10 min kiireestä riippuen.
Saaristossa kotoa n. 25km, mutta välissä yksi maantielautta, jos ei tarvitse odotella lauttaa erikseen, matkaan menee n. 1h suuntaansa..
Kauppaan matkaa noin sata metriä. Viidessä minuutissa on maitopurkki tai mikä tahansa kotipöydällä jos tarvetta.
k-kauppa 20 m, ostoskeskus 500 m.
3km kauppaan. Käyn aina autolla koska pitää ottaa lapset mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut siis moottoritien varressa.
Turussa Länsikeskusken ja Kupittaan CM lähistöllä ei ole moottoritietä vaan mm. omakotitaloalueita.... Noo ok, Kupittaalta saattaa olla Ykköstielle se kilsa, mutta siihen suuntaan on puisto ja toimistoja.
Vajaassa kymmenessä minuutissa olisin takaisin kotona, jos kaupassa ei ole mitään jättijonoa. Pakettien noutajien takia joutuu joskus odottelemaan kauankin jonossa. Sama menisinkö kävellen, autolla vai pyörällä. Käyn aina kävellen lähimmässä kaupassa.
600 m päässä lähin K-kauppa. Kävellen ehtisi suunnilleen samassa ajassa kuin kaivaa auto tallista ja laittaa se takas jne. Käytän siis aina autoa kauppareissuilla.
Minä pääsen metsään minuutissa (oikeaan metsään, ei ole kyse mistään kaupunkipuistosta) mutta kauppaan on nykyään matkaa 7km. Tänne muuttaessa oli lähempänäkin yksi kauppa. Luonto ja metsä on minulle tärkeämpää kuin lyhyt kauppamatka.