Miten pitkä matka lähimpään ruokakauppaasi on? Kauan sinulla menee aikaa jos pitää hakea heti esim. maitopurkki sieltä?
Mun molemmat kaupat, sekä S-Market että K-Supermarket sijaitsee 10 minuutin kävelymatkan päästä mun kotoa. Eli maitopurkin hakuun menis reilu parikyt minuuttia kävellen.
Pyörällä selviäisin reissusta puolta nopeammin ja autolla siitäkin vielä puolet nopeammin. Eli viidessä minuutissa.
Mutta yleisimmin käyn lähikaupassa ihan kävellen. Harvoin niin kiire kauppaan on että pitäs autolla sinne lähteä.
Kommentit (85)
Minulla on kaksi kotia mutta ei omaa autoa. Toisella kotipaikkakunnalla maitopurkin hakemiseen lähimmästä kaupasta kuluisi kävellen 15-20 minuuttia, toisessa pyörällä 1,5 tuntia tai harvoja bussiyhteyksiä hyödyntäen noin 3 tuntia - taksilla tai naapurin kyydissä aikaa kuluisi tietysti vähemmän, mutta niitä mahdollisuuksia hyödynnän vain harvoin.
Kävellen... niin, kauan nyt kävelee 2 km. Ja takaisin.
250 m kauppaan eli varmaan viidessä minuutissa hakisin maidon.
Tilaan ruuat kotiinkuljetuksena, mutta tuosta pienestä lähikaupasta 300 m:n päästä haen joskus maitoa ja kahvia.
Lähimpään kauppaan on n. 12 kilometriä. Autolla matkoihin menee yhteensä n. 25 minuuttia, jos ei mitään hidasteita osu matkalle. Yhden maitopurkin vuoksi en viitsi edes lähteä. Juodaan sitten vaikka vettä, jos ei muuta asiaa kauppaan ole. Mutta yleensä siinä kohtaa, kun maito on päässyt loppumaan, on jo muutakin ostettavaa kaupasta.
15 km kauppaan, maito on helpompi hakea tilatankista.
N. 30 km, eli vähintään tunti. Nopeimmillaankin pari tuntia, kun ei tuollaista matkaa jonkun maitopurkin vuoksi viitsi ajaa vaan ostetaan useamman päivän, yleensä viikon ruuat.
En ole koskaan ottanut aikaa, mutta jos oikein reippaasti kävelisin, olisin varmaan 13 minuutissa takaisin kotona.
Viereisessä korttelissa. Jos on kiire, eikä kaupassa ole jonoa, saisin maitopurkin n. 2 minuutissa.
Alepaan alle minuutti, K-supermarkettiin 10 minuuttia ja Prismaan 15-20 minuuttia kävellen
Vierailija kirjoitti:
22km suuntaansa
Sama mulla ja kaapissa on maitojauhetta ettei aamukahvi jää välistä. Jonkun unohtuneen maidon ostan työmatkan varrelta seuraavana päivänä.
Mä eilen kuulin Cittarissa kun isä sanoi tyttärelleen (oletuksia toki isä ja teinitytär) että ei oteta sitä (leikkelepaketti) nyt, käydään huomennakin kaupassa. Eipä siinä mitään, mutta niillä oli jo kärryssä ruokaa suunnilleen viikon tarpeisiin...
Miten joku jaksaa ravata kaupassa kokoajan?
Alle 100 metriä niin on S-market ja K-supermarket (ja kioski ja apteekki). Menen aina kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Tunti suuntaansa autolla lähikauppaan, joten kerralla ostaa muutakin kuin sen maitopurkin.
Asun Helsingin keskustassa ja ihmettelen todella, kuinka jotkut voivat asua keskellä ei mitään. Mikä järki siinä oikein on? Kyllähän metsään pääsee aina kun haluaa, kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mä eilen kuulin Cittarissa kun isä sanoi tyttärelleen (oletuksia toki isä ja teinitytär) että ei oteta sitä (leikkelepaketti) nyt, käydään huomennakin kaupassa. Eipä siinä mitään, mutta niillä oli jo kärryssä ruokaa suunnilleen viikon tarpeisiin...
Miten joku jaksaa ravata kaupassa kokoajan?
Jos niillä on vaikka juhlat tulossa?
Ennen juhlia käyn yleensä kolme kertaa kaupassa. N. viikkoa aiemmin ostan kuivatavaraa, servietit jne. Pari päivää ennen kasviksia, lihaa jne. ja alan valmistella ruokia. Edellisenä tai samana päivänä ostan kalat, leivät, kukat ja unohtuneet asiat.
Netto 150m, edeka 700m, aldi 900m, ldid 900m, rewe 1000m .....
10 km päässä. Ei kyllä lähdetä yleensä hakemaan mitään yhtä juttua.
Tunti suuntaansa autolla lähikauppaan, joten kerralla ostaa muutakin kuin sen maitopurkin.