"Höylättävät" S-kortit muuttuvat maksullisiksi ylihuomenna. Ja se on oikein!
Voi kettu kuinka ärsyttävää, kun mummot alkavat kassan jo piippailtua kaikki heidän tavaransa, kaivamaan kukkaroaan kassin pohjukoilta, jonka jälkeen höyläilevät puhki kulunutta magneettijuova s-korttiaan siinä onnistumatta. Lopulta kassa nousee ylös ja höylää kortin mummojen puolesta, jonka jälkeen he alkavat kaivella tasarahaa pussistaan. Koko toimitus kestää kolme kertaa kauemmin kuin "normi" kansalaiselta jolla on sirukortit valmiiksi esillä ja puolet tavaroista pakattuna siinä vaiheessa kun kassatädiltä tulee loppusumma.
Kuulostaako tutulta?
Kommentit (36)
Mitä se sitä mummoa haittaa jos sun kortti muuttuu maksulliseksi?!?
On oikein, heti kehä III:n jälkeen alkaa nuo yleistymään.
Mulla on varaa maksaa käytöstä. Vituttaako vituttaako....kuuntelen.
Höpö höpö Ap. Vain ne höylättävät debit - kortit muuttuu maksullisiksi. Meidän "mummojen" höylättävät käteiskortit pysyvät edelleen maksuttomina.
Kai ne vanhukset saa asioida kaupoissa. Kun itse tulet vanhaksi, huomaat miten monet hommat hidastuu ja vievät enemmän aikaa.
Tilaa ap omat sapuskasi kotiin, niin ei ärsytä kassalla.
Ja mitä sinä terve nuori ihminen kassoilla jonottelet, käytä itsepalvelukassoja, useat vanhukset eivät niitä käytä koskaan, kun eivät osaa niitä käyttää.
Yhtä tärkeä se vanhusten tuoma raha on kauppiaille, kun sinunkin euroset.
Vaikutat erittäin itsekkäältä ja muista piittamattomalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne vanhukset saa asioida kaupoissa. Kun itse tulet vanhaksi, huomaat miten monet hommat hidastuu ja vievät enemmän aikaa.
Tilaa ap omat sapuskasi kotiin, niin ei ärsytä kassalla.
Ja mitä sinä terve nuori ihminen kassoilla jonottelet, käytä itsepalvelukassoja, useat vanhukset eivät niitä käytä koskaan, kun eivät osaa niitä käyttää.
Yhtä tärkeä se vanhusten tuoma raha on kauppiaille, kun sinunkin euroset.
Vaikutat erittäin itsekkäältä ja muista piittamattomalta ihmiseltä.
Samaa mieltä. Heikosti on asiat, jos ei ole kärsivällisyyttä jonottaa kassajonossa eikä älyä käyttää itsepalvelukassoja puhumattakaan ruoan kotiin tilaamisesta. Mieluummin ruikutetaan täällä. Surkeaa.
Kylläpä ihmiset on kiireisiä kun parin minuutin odottelusta kitistään keskustelupalstoilla
Mihin teillä on niin kiire. Musta on kivaa seistä kaupan jonossa, eikä ole kiirettä mihinkään. En käytä itsepalvelukassoja, että ihmisillä pysyis työpaikat. Kerran käytin, kun testasin, että osaanko. No osasin, ei ollut vaikeeta. Tahdon, että kassalla on ihminen, joka sanoo päivää ja saa palkkaa.
Onneksi olen sen verran varakas mummo, että voin maksaa sen 3€/kk kortistani. Ja tämän aloituksen innoittamana kaivan sen entistä hitaammin kassin pohjalta. Koko rahan edestä hupia :)
Musta on ihanaa käydä pyhien alla kaupoissa kun on järkyttävät ruuhkat ja kaikkia vitutttaaaa 🤗
Käyn joskus vaan imemässä sitä fiilistä kun kaikki muut jättäneet ostokset viime tippaan ja sit pitää hoitaa kauheella kiireellä.
Kun mummoudun niin alan maksaa kolikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa käydä pyhien alla kaupoissa kun on järkyttävät ruuhkat ja kaikkia vitutttaaaa 🤗
Käyn joskus vaan imemässä sitä fiilistä kun kaikki muut jättäneet ostokset viime tippaan ja sit pitää hoitaa kauheella kiireellä.
Kahdenkympin ostos 5 sentin kolikoilla on erinomainen valinta esim. jouluaaton aattona ilta-aikaan :) Kolikot pitää tietysti huolella laskea ennen kassalle antoa.
Väitän, että enemmän aikaa menee siihen, kun ihmiset näyttelee S-sovelluksen kuponkejaan kassalle ja kaivelee seuraavan ja seuraavan. Miten ei voi saada niitä etuja ladattua kortille ilman näyttelyitä, jolloin riittäisi vain kortin luku. Plussakortilla edut saa suoraan kortilla ja Lidlin sovelluksessa riittää, että edut aktivoi ja lukee vain sovelluksen koodin lukijalla.
Aika huonosti organisoitu tuo antiikkisten korttien uusintakin.
Just tuli postissa vanhan tilalle uusi höylättävä magneettinen käteiskortti.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaivan aina kolikot esiin silloin, kun joku hoputtava takana olija tökkii minua ostoskärryillään. Minun kiireeni loppuu aina siihen, vaikka kuinka v*tuttaisi jonossa seistä.
Siis mitä niille vihreille korteille tapahtuu??? Mistä ne perii sen maksun? Alkaako siitä tulla joku 3 euron lasku kotiin joka kk?
Miten tääkin on menny mulla täysin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä niille vihreille korteille tapahtuu??? Mistä ne perii sen maksun? Alkaako siitä tulla joku 3 euron lasku kotiin joka kk?
Riippuu siitä, millainen vihreä kortti sinulla on. Jos sinulla on höylättävä debit-kortti, se muuttuu maksulliseksi. Jos muunlainen vihreä kortti, mitään maksua ei mene. Maksu otetaan suoraan tililtä niin kuin muutkin palvelumaksut. Sinun ei tarvitse tehdä asian eteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, millainen vihreä kortti sinulla on. Jos sinulla on höylättävä debit-kortti, se muuttuu maksulliseksi. Jos muunlainen vihreä kortti, mitään maksua ei mene. Maksu otetaan suoraan tililtä niin kuin muutkin palvelumaksut. Sinun ei tarvitse tehdä asian eteen mitään.
No huh. Kiitos vastauksesta 🙂 Mulla on vaan sellanen sirukortti jolla kerään s-etupisteitä (vai mitä lie bonuksia ne ovatkaan), en käytä korttia maksamiseen eikä mulla ole siellä mitään luottoakaan.
En edes muista milloin minulla oli tuollainen käytössä. Ehkä joskus 1900-luvulla, eli viime vuosituhannella.