Ulosotosta asiaa :D
Luottotiedoissa tällainen merkintä.
Päiväys: 11.04.2012/ Suppeassa ulosotossa todettu este/ Summa: 1166.45/ Poistopäivä: 11.04.2016/ Satokoti
Eli alkup lasku on vm2010, mutta tuossa on päiväyksenä 2012? Ja entäs tuo poistopäivä, poistuuko merkintä, vai tuleeko lisävuosia, jos Sato hakee velkaa haetaan uudestaan perittäväksi? Pariin vuoteen ei ole tästä mitään kuulunut.
Kommentit (19)
Se eka pvm on se, jolloin laskusta on tullut merkintä rekisteriin. Mikset maksa velkaasi? Maksa se pois, niin saat merkinnän pois. Kyllä Sato voi periö sitä ties kuinka ja kauan ja silloin merkintä säilyy.
Jos sulta ei mene senttiäkään ton summan maksuun (palkasta, eläkkeestä, veronpalautuksista tms) ennen tuota 11.4.2016 niin velka vanhenee eikä sitä siis tarvitse maksaa. Maksuhäiriömerkintä ei tosin poistu välttämättä sillokn vielä.
Ei tuo nyt minusta pieni summa ole mutta onhan niitä isompiakin velkoja (tiedän). Yritä maksaa se pois vaikka pienissä erissä ni merkintä poistuu.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:59"]
Se eka pvm on se, jolloin laskusta on tullut merkintä rekisteriin. Mikset maksa velkaasi? Maksa se pois, niin saat merkinnän pois. Kyllä Sato voi periö sitä ties kuinka ja kauan ja silloin merkintä säilyy.
[/quote]
No outoa, kun luulisi että olisi aikaisemmin kun kahdessa vuodessa pamahtanut merkintä. Mutta niikun tuosta selvinnee, olen varaton, köyhä opiskelija. En saisi edes maksettua tuota summaa vuoteen 2016 mennessä, joten parempi odottaa sinne. Ja merkintöjä on n. 7000€ edestä :( Parit perintään menneet laskut olivat jo kadonneet luottotiedoista.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:03"]
Jos sulta ei mene senttiäkään ton summan maksuun (palkasta, eläkkeestä, veronpalautuksista tms) ennen tuota 11.4.2016 niin velka vanhenee eikä sitä siis tarvitse maksaa. Maksuhäiriömerkintä ei tosin poistu välttämättä sillokn vielä.
[/quote]
Ei vanhene, paitsi jos velkoja unohtaa velan.
Vanhenee, jos maksaja on todettu maksukyvyttömäksi niinkuin ap.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:12"]
Vanhenee, jos maksaja on todettu maksukyvyttömäksi niinkuin ap.
[/quote]
ei vanhene.
Suosittelen, että maksat viimein velkasi.
Kannattaisko alkaa nyt ottamaan vähän vastuuta laskujen maksamisesta..!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:26"]Kannattaisko alkaa nyt ottamaan vähän vastuuta laskujen maksamisesta..!
[/quote]
Nah
Älä osta sellaista, mihin ei ole varaa...
toinen pyytää kysymykseen vastausta, ei teiltä elämänohjeita. Pysykää asiassa naiset
Siis eihän se velka mihinkään häviä, mitä ihmettä te sekoilette.. Sen saa uusia uudestaan, uudestaan, uudestaan...korot vain juoksee... Tiedän kun oon vuokranantaja ja perillä siitä, ettei täällä kukaan pääse veloistaan :D
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:09"]Siis eihän se velka mihinkään häviä, mitä ihmettä te sekoilette.. Sen saa uusia uudestaan, uudestaan, uudestaan...korot vain juoksee... Tiedän kun oon vuokranantaja ja perillä siitä, ettei täällä kukaan pääse veloistaan :D
[/quote]
Kyllä ne tarpeeksi kauan maksamattomina roikuttuaan häviää. Mulla oli n.7kpl erinäisiä velkoja vuodelta 2009, jotka ovat jossain vaiheessa hävinneet, eli vanhentuneet :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:09"]Siis eihän se velka mihinkään häviä, mitä ihmettä te sekoilette.. Sen saa uusia uudestaan, uudestaan, uudestaan...korot vain juoksee... Tiedän kun oon vuokranantaja ja perillä siitä, ettei täällä kukaan pääse veloistaan :D
[/quote]
Kyllä ne tarpeeksi kauan maksamattomina roikuttuaan häviää. Mulla oli n.7kpl erinäisiä velkoja vuodelta 2009, jotka ovat jossain vaiheessa hävinneet, eli vanhentuneet :)
[/quote]
Kuten lainaamassasi tekstissä sanotaan, jos velkoja ei uusi velkaa, silloin se vanhenee. Jos velkoja uusi velan ennen vanhenemista, silloin se ei tietenkään vanhene.
Velat tulee aina tasaisin väliajoin uudestaan ulosottoon. Jos ei ole varaa maksaa se poistuu vähäksi aikaa kunnes taas uudestaan laittavat perintään. Kyllä se velka maksettava on.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:09"]Siis eihän se velka mihinkään häviä, mitä ihmettä te sekoilette.. Sen saa uusia uudestaan, uudestaan, uudestaan...korot vain juoksee... Tiedän kun oon vuokranantaja ja perillä siitä, ettei täällä kukaan pääse veloistaan :D [/quote] Kyllä ne tarpeeksi kauan maksamattomina roikuttuaan häviää. Mulla oli n.7kpl erinäisiä velkoja vuodelta 2009, jotka ovat jossain vaiheessa hävinneet, eli vanhentuneet :) [/quote] Kuten lainaamassasi tekstissä sanotaan, jos velkoja ei uusi velkaa, silloin se vanhenee. Jos velkoja uusi velan ennen vanhenemista, silloin se ei tietenkään vanhene.
[/quote]
Eikö noissa veloissa pitäisi lukea vanhenemispäivä, eikä poistopäivä?? :O Anygay, mulla tosiaankin oli vuodelta 09 jotain pikkusälää, viimeisin maksukehotus taisi tulla 2012 ja silti niitä ei enää ollut, kun tarkastin luottotiedot. Miten tämä nyt oikeasti menee vanhenemisen, poistumisen ja uusimisen kanssa?
En ymmärrä ollenkaan tota nauravaa hymiötä otsikossa? Ei kai ulosotossa mitään hauskaa ole? Itse kuolisin häpeästä jos mulla olis merkintä. Toikin on noin pieni summa et miten ihmeessä et ole saanut edes maksujärjestelyllä hoidettua?