Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoleeko Facebook?

Vierailija
20.11.2014 |

Musta tuntuu, että Facebookista lähtee jatkuvasti jengiä.

Itsekin poisuin hiljattain ja elämänlaatu ja on parantunut huomattavasti. Myös ihmissuhteiden laatu on parantunut.. Enää elämässäni ei ole turhia tyyppejä eikä tyhjänaikaisia päivityksiä ja kuvia.

Onko sinusta oikeasti mukava lukea Facebookin seinää? Miksi päivität kuulumisesi? Miksi laitat kuvia itsestäsi ja tekemisistäsi? Miksi oletat että muita kiinnostaa? Pelkäätkö että jäät yksin jos lähdet?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin vetämään noin puoli vuotta sitten. Täysin kuollut paikka, jossa ei ole mitään mielenkiintoista, lähinnä cveen jatke monille.

Facebookista meni hohto siinä vaiheessa kun kuvioihin astui kaikenmaailman facebook mokat ja jokainen rupesi kyttäämään ja levittelemään toisten sanomisia. Mitään vitsiäkään ei voi nykyään heittää, ettei sen joku käsitä väärin tai loukkaannu, joten höpiskööt sitä ympäripyöreää diipa daapaa joka ei kiinnosta ketään keskenään.

Vierailija
2/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:37"]Musta tuntuu, että Facebookista lähtee jatkuvasti jengiä.

Itsekin poisuin hiljattain ja elämänlaatu ja on parantunut huomattavasti. Myös ihmissuhteiden laatu on parantunut.. Enää elämässäni ei ole turhia tyyppejä eikä tyhjänaikaisia päivityksiä ja kuvia.

Onko sinusta oikeasti mukava lukea Facebookin seinää? Miksi päivität kuulumisesi? Miksi laitat kuvia itsestäsi ja tekemisistäsi? Miksi oletat että muita kiinnostaa? Pelkäätkö että jäät yksin jos lähdet?
[/quote]Yksinhän mä oon muutenkin, ei ole mun elämä riippuvainen, muutama frendi piisaa joita nää välillä face to face. Muutenki ärsyttää koko sos.media, sotkee vaan parisuhteet ym.kun siellä on niin otolliset mahkut kytätä eksiä ja tulevia, hiitee vaan koko paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais kuolla pois! Täysin turha.

Vierailija
4/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun fb ole yhtään kuollut. En tee joka päivä päivityksiä, enkä julkaise jatkuvasti kuviakaan. Se ei vaikuta elämänlaatuuni. Se on tapa pitää yhteyttä kaukana oleviin ihmisiin. Se on tapa sopia tapaamisista lähellä olevien ihmisten kanssa. Se on aikalailla korvannut puhelimen ja vanha-aikaisen mesen. Kyllä puhelintakin käytän mutta lähinnä vanhempien ihmisten kanssa ja sellaisten jotka ei ole fb:ssä.

Eli en jäisi yksin vaikka lähtisinkin fb:stä. Olisihan minulla edelleen se puhelin. Minulle fb on suurimmaksi osaksi ajankulua. En kuitenkaan kaipaa fb:tä lomilla, reissuissa tms.

Vierailija
5/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:37"]Musta tuntuu, että Facebookista lähtee jatkuvasti jengiä. Itsekin poisuin hiljattain ja elämänlaatu ja on parantunut huomattavasti. Myös ihmissuhteiden laatu on parantunut.. Enää elämässäni ei ole turhia tyyppejä eikä tyhjänaikaisia päivityksiä ja kuvia. Onko sinusta oikeasti mukava lukea Facebookin seinää? Miksi päivität kuulumisesi? Miksi laitat kuvia itsestäsi ja tekemisistäsi? Miksi oletat että muita kiinnostaa? Pelkäätkö että jäät yksin jos lähdet? [/quote]Yksinhän mä oon muutenkin, ei ole mun elämä riippuvainen, muutama frendi piisaa joita nää välillä face to face. Muutenki ärsyttää koko sos.media, sotkee vaan parisuhteet ym.kun siellä on niin otolliset mahkut kytätä eksiä ja tulevia, hiitee vaan koko paska.

[/quote]

Ihan totta, pelkkään kyttämiseen mennyt koko facebook. Oli se joskus ihan hauska, mutta ihmiset sitten keksivät miten sitä voi väärinkäyttää miljoonilla eri tavoilla, niin ei se ole enää sama paikka kuin aikoinaan.

Kaikki ovat ylivarovaisia, vallitsee sellainen pelon ilmapiiri koko paikassa, aitous ja hauskuus puuttuu mitä löytyy tosielämästä kun ihmisten kanssa on tekemisissä.

Vierailija
6/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liketykset ja kommentit ole oikeaa kaveeraamista.

Vierailija
7/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä varmasti kuolee, mutta tuskin ihan lähitulevaisuudessa. Facebookin luonne on tosiaan muuttunut alkuajoista, yksityisestä viestimiskanavasta julkisen keskustelun suuntaan. Poliitikot, yritykset ja yhdistykset ovat siirtyneet tiedottamaan Facebookissa, siksi fb tuskin media-alustana kuolee kovin nopeasti ennen kuin vakavasti otettava kilpailija on vahvistanut asemansa. Ja sitten kysymyksiin. On mukava lukea, seuraan Facebookissa muitakin kuin läheisimpiä ystäviäni. Esimerkiksi työn ja opiskelun kautta tutuksi tulleita saman alan ihmisiä, eri medioita, poliitikkoja, järjestöjä. Mutta minua kyllä kiinnostaa naapurin Liisankin ajatukset. Päivitän jos minulla on jotain hauskaa, kiinnostavaa tai kaunista jaettavaa. Yhtä lailla otan kantaa politiikkaan kuin jaan kuvan lenkkipolulta. Laitan kuvia joskus itsestäni koska tilini on minun ja haluan että ihmiset voivat assosioida ja muistaa minut paremmin. Samasta syystä tykkään kun vanha koulukaveri vaikka laittaa kuvansa. Jos ei kiinnosta niin aina minut saa poistaa kavereista. En pelkää että jään yksin, vietän läheisteni kanssa aikaa ihan livenä, facebook on minulla erityisesti niitä ihmisiä varten joita en pääse tapaamaan.

Vierailija
8/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:37"]Musta tuntuu, että Facebookista lähtee jatkuvasti jengiä. Itsekin poisuin hiljattain ja elämänlaatu ja on parantunut huomattavasti. Myös ihmissuhteiden laatu on parantunut.. Enää elämässäni ei ole turhia tyyppejä eikä tyhjänaikaisia päivityksiä ja kuvia. Onko sinusta oikeasti mukava lukea Facebookin seinää? Miksi päivität kuulumisesi? Miksi laitat kuvia itsestäsi ja tekemisistäsi? Miksi oletat että muita kiinnostaa? Pelkäätkö että jäät yksin jos lähdet? [/quote]Yksinhän mä oon muutenkin, ei ole mun elämä riippuvainen, muutama frendi piisaa joita nää välillä face to face. Muutenki ärsyttää koko sos.media, sotkee vaan parisuhteet ym.kun siellä on niin otolliset mahkut kytätä eksiä ja tulevia, hiitee vaan koko paska.

[/quote]

Ihan totta, pelkkään kyttämiseen mennyt koko facebook. Oli se joskus ihan hauska, mutta ihmiset sitten keksivät miten sitä voi väärinkäyttää miljoonilla eri tavoilla, niin ei se ole enää sama paikka kuin aikoinaan.

Kaikki ovat ylivarovaisia, vallitsee sellainen pelon ilmapiiri koko paikassa, aitous ja hauskuus puuttuu mitä löytyy tosielämästä kun ihmisten kanssa on tekemisissä.
[/quote]
aon teillä ollu erikoisia kavereita jos heidän facebookin käyttönsä tommosta on ollu :o

Vierailija
9/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, ei, ei kuole. Itse asiassa käyttäjämäärä on hyvässä kasvussa.

Vierailija
10/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:57"]

[/quote]

Ketä sinne liittyy? Vanhemmat ikäuokat?

Vierailija
11/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin isäni Facebookin kautta pitkän etsinnän jälkeen. En ole nähnyt häntä ikinä. En edes aluksi uskaltanut pyytää häntä kaverikseni, kunnes ajattelin ettei tässä ole mitään menetettävää, vaikka hän ei hyväksyisikään. Hyväksyntä tuli ja aloimme puhumaan lähes päivittäin. Hän asuu Keski-Euroopassa vaimonsa ja kahden lapsensa eli puolisisarusteni kanssa ja ensi kesänä menen tapaamaan heitä. :) Tätä tilaisuutta ei olisi tullut ilman Facebookia, joten ei, itse en aio ainakaan vähään aikaan poistua sieltä. Mutta ymmärrättäväähän se on, kun on tullut kaiken maailman WhatsAppit ja Instagramit.

Vierailija
12/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:57"]

[/quote]

http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/

[/quote]

Vierailija
13/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:03"]

Itse löysin isäni Facebookin kautta pitkän etsinnän jälkeen. En ole nähnyt häntä ikinä. En edes aluksi uskaltanut pyytää häntä kaverikseni, kunnes ajattelin ettei tässä ole mitään menetettävää, vaikka hän ei hyväksyisikään. Hyväksyntä tuli ja aloimme puhumaan lähes päivittäin. Hän asuu Keski-Euroopassa vaimonsa ja kahden lapsensa eli puolisisarusteni kanssa ja ensi kesänä menen tapaamaan heitä. :) Tätä tilaisuutta ei olisi tullut ilman Facebookia, joten ei, itse en aio ainakaan vähään aikaan poistua sieltä. Mutta ymmärrättäväähän se on, kun on tullut kaiken maailman WhatsAppit ja Instagramit.

[/quote]

Aiotko löytää loputkin isäsi vai oletko vain kiitollisuuden velassa?

Vierailija
14/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope so.

Vierailija
15/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi yhtää jos se loppuis. Oon siellä vaan siks että pysyn selvillä asioista esim kouluryhmissä ja harrastuskeskusteluissa!

Vierailija
16/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:57"]

[/quote]

[/quote]

Ehheh. Toki vanhemmista ikäluokistakin liitytään mutta mitä vikaa siinä on?

Vierailija
17/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:57"] Öh, ei, ei kuole. Itse asiassa käyttäjämäärä on hyvässä kasvussa. [/quote] Ketä sinne liittyy? Vanhemmat ikäuokat? [/quote] Ehheh. Toki vanhemmista ikäluokistakin liitytään mutta mitä vikaa siinä on?

[/quote]

Kuka sanoi vikaa? Sinä. Kysymykseni oli neutraali.

Vierailija
18/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kautta kiireinen kokopäivätyössä käyvä perheenäiti saa helposti vaihdettua kuulumiset kerralla ison joukon kanssa! Ne lukee joita kiinnostaa, tietysti.

Laitan juttua ihan tavallisesta elämästäni ja ajatuksistani. Ehkä kerran - pari viikossa teen päivityksen. Luen muiden juttuja satunnaisesti, yleensä silloin kun itse päivitän tai vähän useammin.

Joidenkin FB-kavereideni kuulumisia katson vain kerran vuodessa jos sitäkään, mutta on ihanaa, että se mahdollisuus on. Sitä kautta voin helposti kurkata mitä kenellekin tutulleni kuuluu.

Vierailija
19/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kuolemaan, se on niin hyvä paikka informoida tapahtumista, mainostaa ja pitää yhteyttä ihmisiin helposti. Toki osaa voi alkaa kyllästyttää päivtysten lukeminen ja tekeminen, mutta facebook säilyy sellaisena kätevänä yhteystietokirjana ja paikkana olla perillä viime hetken tärkeimmistä tapahtumista eri oman elämän yhteisöissä.

Vierailija
20/28 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyisin lähinnä eläkeläisten ja keski-ikäisten "jännä juttu". Nuoret ja muut ovat häipyneet muualle. LinkedIn on tarkoitettu työverkostoja varten ja muut somet sitten sitä ihanaa muuta elämää varten. Esim instaan tai twitteriin voit perustaa vaikka kuinka monta tunnaria ja anonyymina, eikä tarvi ajatella että "voi ei, esimies/äiti tarkkailee".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän